• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • FridaKarin
    Daria Anna Maria skrev 2011-08-13 21:59:13 följande:
    Igår min underbara Victor 2 månader!! Grattis Älskling!! :) <3 

Vilken liten sötnos :)
  • Toffs
    hjärterum skrev 2011-08-13 10:49:53 följande:
    Ut måste du ju!
    Du kan ju köra in till sidan om han börjar skrika helt hysteriskt, klart du ska få köra då du vill!
    Sött ändå av pappan att va orolig för er!Glad
    jo, nu gick det till och med riktigt bra, han skrek bara precis i början, sen somnade han... Det är väldigt rart av sambon, men precis som du säger, ut måste vi ju nån gång..=) tack och lov har vi gångavstånd till det mesta.. :)
  • Toffs
    Ppilla skrev 2011-08-13 10:52:41 följande:
    Vi har liknande diskussion hemma. Dock är det pappa som inte vågar på längre rundor än till affären om han är själv med lillan. Han klarar inte riktigt av hennes skrik
    haha, vi råkade beställa pizza en gång och sambon fick sitta kvar i bilen eftersom jag inte hade kontanter och han ingen plånbok, det slutade med att han ringde mig och skrek genom babyskriken att jag måste komma ut, så vi fick byta plats, jag sitta och vyssa ledsen bebis och han vänta på pizzan. Så han klarar heller inte av skriken, jag tror det är för att han inte vet vad han ska göra medan det sitter i ryggmärgen på oss mödrar hur man tröstar sitt barn...
  • MammaJennii

Vilka söta underverk ni har fått :)  Det har ni gjort bra hehe

Sist vi var hos BM var hon 4 v 6 dgr & vägde 4370 & är 54 cm.

Hur gamla är era & hur mycket väger dom? 

• Ofeigur

När vi var på bvc i tisdags vägde hon 4655g och var 56cm lång. Så hon växer och frodas.

Hur ska ni göra med era mammakläder? Sälja eller spara till senare bruk kanske?=)

Här blir det inga mera barn nu. En av varje räcker bra tycker jag. Sambon vill gärna ha en till. Indra är hans  enda barn. Det blir nog jag som vinner den disskutionen. =) 
    Ska ni ha mera barn?  Hur känner ni er efter förlossningen och grav? Jag tycker att allt var ok och skulle inte ha ngt problem att skaffa fler barn men två räcker för mig.    

• MammaJennii
    Ofeigur skrev 2011-08-14 12:30:37 följande:
    Hur ska ni göra med era mammakläder? Sälja eller spara till senare bruk kanske?=)

Här blir det inga mera barn nu. En av varje räcker bra tycker jag. Sambon vill gärna ha en till. Indra är hans  enda barn. Det blir nog jag som vinner den disskutionen. =) 
    Ska ni ha mera barn?  Hur känner ni er efter förlossningen och grav? Jag tycker att allt var ok och skulle inte ha ngt problem att skaffa fler barn men två räcker för mig.    
    Jag ska spara mina mammakläder, behövde inte köpa så mycket eftersom jag kunde ha mina egna kläder ganska länge..

Jag vill iaf vänta 2 år tror jag.. Som jag känner nu iaf. Båda två vill ha flera barn men jag vill vänta tills jag känner att vi har tid/ork och råd med flera..  Jag har alltid velat ha 3 eller 4 barn meen vi får se :)
  • acinna

Jag kommer också att spara mina mammakläder. Just nu använder jag några av tunikorna för de är så smidiga för amningen eftersom det är knappar i överkanten på dem.
    Vi tänker oss ett barn till om något år. Jag har trivts bra som gravid och visst var förlossningen jobbig, men klarade jag mig på enbart TENS i 12 timmar tills Ella var ute så ska jag nog klara en förlossning till! Drar mig bara för att bli gravid igen eftersom vi fick X (utomkvedeshavandeskap) på försöket innan och efter 5 veckors krig med sjukvården och en skrapning senare så fick jag titthålsoperation. De lämnade kvar äggledaren som fostret satt i, och eftersom jag blev gravid så snabbt igen så hann äggledaren inte läka som den skulle. Så nu hoppas jag att det är totalt stopp i den istället för risken att vi ska få X igen på den sidan är enorm! Vill inte opereras en gång till för X!!!

• Vickanflickan

haha, mina mammakläder används. Jag kommer inte i så mycket av kläderna som jag hade innan graviditeterna. Förutom att jag är mycket tjockare om magen så har mina bröst ökat från b-c till c-d. Å rumpan ska vi inte tala om... Har ingen lust att köpa kläder nu när jag är så här stor heller. Efter jag fick sonen skulle jag och sambon gå på stan och handla fina kläder till mej i en passande storlek. Det slutade med att jag hade gråten i halsen. Kunde knappt ha några kläder alls i de affärer jag brukat handla.

Jag ska in på bvc den 18 då Molly är 6veckor. Sist vi var dit var hon 4veckor. Då var hon 59lång och vägde 5310. (När hon föddes vägde hon 3982 och var 53lång).

I en tråd där jag är med här på familjeliv med de som har barn som är lika gamla som min son så har vi en tråd där man skriver in hur mycket barnen väger och hur långa de är vid vissa åldrar i viktordning. Skulle vara kul med en sån tråd här med. Ska jag fixa en sån??

Svar på tråden Juni/Juli mammor...