• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Ppilla

:( ligger inlagda på barnakuten . Lillan har feber och en sänka långt över normalt. De tror dock de bara handlar om en uvi. Så vi är inlagda och Maja får antibiotika intravenöst. Hon är oberörd medan jag är söndergråten är inte kul sånt här alls. Bild finns på www.p-pilla.blogspot.com

• trollis 81
    Ppilla skrev 2011-08-15 21:44:37 följande:
    :( ligger inlagda på barnakuten . Lillan har feber och en sänka långt över normalt. De tror dock de bara handlar om en uvi. Så vi är inlagda och Maja får antibiotika intravenöst. Hon är oberörd medan jag är söndergråten är inte kul sånt här alls. Bild finns på www.p-pilla.blogspot.com

Usch din stackare, ja ni båda e d synd om. Sånt musse pigg öra fick min son oxå när han va nyfödd då han fick lågt blodsocker. Hemsk när dem ska sticka dem små stackarna i huvudet Hoppas hon blir bättre snart och slipper slangar och grejer.
    En stor kram till er båda. 
  • trollis 81

Hej hej!
    Vet inte om jag har skrivit här innan, lite smått senil
    Kalle är nu iallafall på onsdag 2 månader och dagen efter ska vi till BVC läkaren för kontroll.
    Ammas inte utan äter komjölksprotein fri ersättning.
    Förra veckan vägde han 5300 nånting. Ska bli spännande och se hur lång han är och vad han väger på onsdag.
    Om 2 veckor ska vi börja på babymusik här, gick på det med dottern oxå och det e himla kul.     

• Vickanflickan

Usch så jobbigt Ppilla. Men skönt att hon inte ser ut att lida så mycket av det då. Men jag förstår att det är otroligt jobbigt för dej. Man vill ju att ens barn aldrid ska behöva må dåligt.
    Jag har tänkt på det där med feber innan, jag skulle inte märka om min Molly hade det för hon är alltid så supervarm. Hon är som en liten kamin.

• hjärterum

Fy vad jobbigt, Ppilla, ser att ni tillhör Kristianstad- vi med!

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • FridaKarin
    Nej men stackars lilla sötnosen och stackars ditt mammahjärta. :( Att se sitt barn må dåligt måste vara det värsta som finns. Jag börja gråta när Vidar blev lite förstoppad :/ Undra hur det ska gå när första sjukdommen kommer. Hoppas att allt är bättre och att ni får åka hem idag.! Kramar om
  • Elsa81
    Usch va jobbigt! Hoppas hon kryar på sig fort!! Jag förstår dig och jag skulle oxå ha gråtit en massa!
     Vår lilla hade magsjukan förra veckan och fick inte behålla nån mat på 2 dagar! Man blir så otroligt orolig när det är nåt som är fel!
  • Sarisan
    hoppas hon blir bättre snart,  Antibiotika intravenöst brukar ju ta ganska fort! Förstår att du är orolig!
    Min älsta fick också uvi när hon var strax under året... hon fick en massa feberkramper bl a... men piggna på sig jättefort på antibiotikan!  krya på er!
  • Joeline

å, det är här ni håller till Hugo är nu drygt fem veckor, och det mesta funkar bra, utom magen... han har ofta ont i magen och verkar allmänt gasig. Vi har kört med Sempers magdroppar men ska testa miniform nu istället. Hur har era små det med magarna, och har ni gjort ngt särskilt om de verkar ha haft ont? Sorry om ni redan skrivit om detta, har inte läst igenom alla 50 sidor

• FridaKarin
    Joeline skrev 2011-08-16 16:07:36 följande:
    å, det är här ni håller till Hugo är nu drygt fem veckor, och det mesta funkar bra, utom magen... han har ofta ont i magen och verkar allmänt gasig. Vi har kört med Sempers magdroppar men ska testa miniform nu istället. Hur har era små det med magarna, och har ni gjort ngt särskilt om de verkar ha haft ont? Sorry om ni redan skrivit om detta, har inte läst igenom alla 50 sidor
    Hej Joeline :) Synd att Hugo har ont i magen, stackarn. Hoppas de blir bättre med miniform. Ammar du eller ger ersättning? Min Vidar får ersättning och har fått problem med att han lätt blir hård i magen. De är så jobbigt när barnen får problem med magen. Det som hjälper när Vidar har ont är att ligga med magen mot mig och så drar jag upp hand ben mot hans mage. (förstår du hur jag menar?) samtidigt så stryker jag honom över ryggen. 
Svar på tråden Juni/Juli mammor...