• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Elenitha
    Joeline skrev 2011-08-16 16:07:36 följande:
    å, det är här ni håller till Hugo är nu drygt fem veckor, och det mesta funkar bra, utom magen... han har ofta ont i magen och verkar allmänt gasig. Vi har kört med Sempers magdroppar men ska testa miniform nu istället. Hur har era små det med magarna, och har ni gjort ngt särskilt om de verkar ha haft ont? Sorry om ni redan skrivit om detta, har inte läst igenom alla 50 sidor
    Hej Joline, Min lilla Viggo har också magbesvär, först använde jag semper men övergick till minifom, det kändes dock som det blev sämre de första dagarna, men kämpa er igenom dem. Nu mår han ganska bra, en prutt på tvären någon gång bara. Lite masage funkar ofta bra här också, motsols över ryggen. Har även provat varmt bad som fungerade bra.
    Hoppas lilla Hugo blir bättre
  • MammaJennii
    Joeline skrev 2011-08-16 16:07:36 följande:
    å, det är här ni håller till Hugo är nu drygt fem veckor, och det mesta funkar bra, utom magen... han har ofta ont i magen och verkar allmänt gasig. Vi har kört med Sempers magdroppar men ska testa miniform nu istället. Hur har era små det med magarna, och har ni gjort ngt särskilt om de verkar ha haft ont? Sorry om ni redan skrivit om detta, har inte läst igenom alla 50 sidor
    Min har också gasig mage, vi använder Minifom, första veckan känndes det som att det blev värre men nu börjar det bli lite bättre iaf..
    Bärsele & bärsjal funkar jätte bra när hon har ont i magen! Och sen när hon ligger på rygg så trycker jag upp benen mot magen lite försikigt det brukar funka.
  • Vickanflickan

min tjej har också magont. Varma bad älskar hon. Då blir hon lugn och kan komma till ro. Minifom har vi också börjat köra med.

Storebror 1,5år har ju åkt på nån sjuka. Haft 40graders feber i nån dag och nu idag upptäckte jag att hans tandkött är så svullet att det går ner över tänderna. Så idag har han varit till tandläkaren för att kolla upp det. Dom trodde att det var något virus. Första gången man drabbades av det brukade det bli på det sättet men efter det brukade man inte märka av det. Vi har iallafall fått sånt som vi ska stryka på i hans mun nu när det inte går att borat tänderna på honom eftersom han har så ont.

Dålig tidpunkt bara... idag åkte sambon till norge på jobb för att vara borta i två veckor. Inte kul att vara hemma med båda pluttarna då, helst inte när den ena är sjuk och inte orkar något och behöver sin mamma extra mycket. Kommer bli några kämpiga dagar.

• Ofeigur
    Ppilla skrev 2011-08-15 21:44:37 följande:
    :( ligger inlagda på barnakuten . Lillan har feber och en sänka långt över normalt. De tror dock de bara handlar om en uvi. Så vi är inlagda och Maja får antibiotika intravenöst. Hon är oberörd medan jag är söndergråten är inte kul sånt här alls. Bild finns på www.p-pilla.blogspot.com
    Nej va trist=( Hoppas ni mår bra snart och får komma hem=) Det är det värsta när ens  barn är sjuka. Då vill man bara byta plats med dom! kram!
  • Ofeigur
    trollis 81 skrev 2011-08-15 22:38:10 följande:

Hej hej!
    Vet inte om jag har skrivit här innan, lite smått senil
    Kalle är nu iallafall på onsdag 2 månader och dagen efter ska vi till BVC läkaren för kontroll.
    Ammas inte utan äter komjölksprotein fri ersättning.
    Förra veckan vägde han 5300 nånting. Ska bli spännande och se hur lång han är och vad han väger på onsdag.
    Om 2 veckor ska vi börja på babymusik här, gick på det med dottern oxå och det e himla kul.     

Hej!  Kul att du har hittat hit! Vi ska också väga och mäta i morrn. Gjorde det iof idag men kommer knappt ihåg vad hon sa för det var så bråttom. Skulle träffa doktorn angående att hon var lite sne när hon föddes. Allt såg bra ut och hon var en frisk bebis=)
  • saucy

Hej hej! Orkar absolut inte läsa mig igenom alla sidor!
    Men ville titta in och säga hej och tala om att vårt lilla underverk kom den 3:e juli! Har 2 pojkar sen tidigare på 11år och 6år, men nu kom äntligen vår efterlängtade tjej!

• ISSEN

Hej! Ansluter mig hit om jag får? Min lilla tjej kom den 16 juli och jag har oxå två grabbar som är 5 och 3 så våran lilla tjej har väldigt välkommen :)

• FridaKarin
    ISSEN skrev 2011-08-16 21:15:06 följande:
    Hej! Ansluter mig hit om jag får? Min lilla tjej kom den 16 juli och jag har oxå två grabbar som är 5 och 3 så våran lilla tjej har väldigt välkommen :)
    Hej och välkommen :) Gick in på din sida och såg att båda dina pojkar kom väldigt tidigt. Och att även denna grav skulle bli tidig. Hur gick det med det? Vilken vecka kom din flicka i? (om ja får fråga?)
  • Toffs
    Ppilla skrev 2011-08-15 21:44:37 följande:
    :( ligger inlagda på barnakuten . Lillan har feber och en sänka långt över normalt. De tror dock de bara handlar om en uvi. Så vi är inlagda och Maja får antibiotika intravenöst. Hon är oberörd medan jag är söndergråten är inte kul sånt här alls. Bild finns på www.p-pilla.blogspot.com
    stackars liten och stackars mamma! lider med er, man blir sjuk själv när det händer nåt med den lille. jag grinade hur mycket som helst när jag kände en knöl i bröstet på lillen, och rusade till bvc, som klämde fram lite häxmjölk och lugnade ner mig..
  • Ppilla

Vad är häxmjölk för något??

Verkar bli hemgång i morgon î?

Svar på tråden Juni/Juli mammor...