• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • Elsa81
    Toffs skrev 2011-08-18 10:07:48 följande:
    En fråga: hur löser ni vardagliga bestyr som disk, tvätt och städning?

Vi har precis skaffat en babysitter och babygymmet används flitigt för att få händerna fria, har även använt bärselen men han gillar inte att sitta i den... Men när han gymmar så kan jag åtminstone diska och dona lite, annars är det i princip omöjligt att göra nåt så länge jag är ensam hemma...
    Jag sitter just nu och funderar på detsamma Glad Har hur mycket som helst att plocka med och hon är supervaken! Men hon ser rätt nöjd ut så jag tror jag ska chansa att låta henne ligga i gymmet och springa lite fram och tillbaka och hinna med det jag kan! Ska bara dricka ur kaffet så jag vaknar Kaffe
  • SamsonS

Toffs: jag brukar försöka passa på när hon sover eller ligger i gymet:) annars har en väldigt go sambo som fixar och donar!

• LillaStora

Vi har precis skaffat en babysitter och babygymmet används flitigt för att få händerna fria, har även använt bärselen men han gillar inte att sitta i den... Men när han gymmar så kan jag åtminstone diska och dona lite, annars är det i princip omöjligt att göra nåt så länge jag är ensam hemma...
    Försöker fixa lite när hon sover..annars passar jag på när hon sitter i babysittern eller ligger i gymmet.
    Eller så får det bli när det blir, jag har all tid i världen just nu..=)
    Källa 021007 Smilla 110614
  • FridaKarin

Jag passar också på när sonen sover. Men samtidigt så vill man ju bara varva ner och ta det lite lugnt själv då. Så nu sitter jag i soffan med datan i knät och samlar lite energi. Disken får min sambo ta när han kommer hem ;)

När jag var på sjukhuset för blindtarmen så fick Andreas ta hand om Vidar dygnet runt med matning och blöjbyte då jag inte kom ur sängen så han vet du "jobbigt" det kan vara. Att det verkligen är ett heltidsjobb. Så han har mer förståelse för mig nu! 

• Elenitha

Ville bara visa upp den fina namntavlan jag målat.

Jag har några dagar kvar då vi är många som hjälps åt med sysslorna, men på måndag blir jag ensam.
    Hoppas det ska gå bra, om det blir jobbigt finns alltid några här att prata med =)
  • Larsson2006

Kan spädbarn vara rädda för att sova?

Vår lilla kille som är född 26/7 gnyr, gråter och värkligen kämpar emoted hela kroppen en massa och öppnar ögonen hur många gånger som hällst och kollar så vi är här. När han väl somnat så håller han på stönar i typ en halvtimme.

• timena
    Toffs skrev 2011-08-18 09:48:30 följande:
    Apropå barnbidrag: när man anmält ett konto till FK för ungefär hundra år sen, och som inte längre finns, och man anmält ett nytt konto till FK, så är det ändå inte säkert att pengarna kommer till det nya. Jag upptäckte det, för det kom en blankett för två dagar sen att jag skulle fylla i nytt kontonummer och lämna till dem, och igår kom besked om barnbidrag - till det gamla kontot... Så halva barnbidraget gick väl åt att sitta i telefonkö hos dem... Suck. Myndigheter...

För övrigt har Freddan nu vuxit ännu mer, 60 cm och 5600 g igår, 6 veckor gammal. Jättekul att se honom utvecklas, han pratade en massa när vi var på BVC och fyrade av leende efter leende mot oss :)
    Malte är 7 veckor och han vägde också 5600 gr men var 1 cm längre =)

De leende  man får av de små är ju helt oemotståndliga!!
  • timena

Första veckorna fick jag inte gjort mycket, Malte skrek en hel del men nu kan han ligga på filten eller sitta i babysittern ganska långa stunder och vara nöjd med det.
    Men med 3 stora barn varannan vecka så är det fullt upp med mat och tvätt och aktiviteter så det är bara att se till det fungerar =)
    Vi är nog ganska pedanta så ( efter mycket tjat på barnen så är de riktigt duktiga) det behöver sällan plockas så mycket här hemma utan man tar det med en gång. Sambon sköter det mesta i trädgården just nu så tar jag inne jobbet då det är enklare på dagarna när man är själv hemma =) 

Men det har hänt mer än en gång att han fått sitta i bärselen medans jag dammsuger huset... hi hi... 
  • Sarisan

Mollie trivs jättebra i babysittern eller på lekmattan så då kan man fixa en massa..  fast hon sover väldigt mycket fortfarande... sitter man med henne i knä så är de inte länge hon är vaken och då gör jag annat när hon sover..
    Hunnit rensa alla gaderober och tvätta m.m. sedan vi blev själva hemma. Tänkte passa på nu när hon inte kräver så mycket uppmärksamhet.. men de kommer !  
Svar på tråden Juni/Juli mammor...