• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • timena

Nu ska vi försöka få slut på tuttandet på nätterna. Igår natt var han vaken 2 ggr i timmen för att han skulle sova med bröstet i munnen. Pratade med BVC om hur jag skulle höra. I natt sover sambon i ett annat rum. Malte somnade kl 9, vaknade nu vid halv 1 så jag har gett honom mat sittande , ligger allting annars. Så nu börjar utmaningen, ingen mer tutte innan 5 halv 6. Får väl se hur detta kommer gå. Vill inte leka mänsklig napp på nätterna längre... Wich me luck ;)

• Larsson2006

FridaKarin: vad söt han är. Hur gammal är han?

Liniz77: mitt snitt är 6v. Var till doktorn med det igår. Det läkte ok men har blivit en liten infektion i nått av "mellanlagren" så jag hade lite förhöjd sänka och de var därför jag hade ett pyttelitet hål som varade.

Timena: hejar på dig. Så va/är min lille kille också åh han har tokvägrat vara utan trotts att han bara fick bröstet 2 första veckorna innan mjölken sinade och vi fick börja med flaska. Han använder nu napp och oftast sätter han tillbaka den själv om han inte tappat den för långt bort. Är han riktigt orolig så ligger han och håller i den i munnen åh då lugnar han sig ofta (4-10) gånger själv. De andra gångerna så vill han nått annat än att bara tutta, typ hungrig, gosesjuk, ont eller vill ha blöjan bytt.

• timena

Hm... gick inte så bra ;) Han vaknade efter 2 timmar och man märkte på honom att han var hungrig, man hör ju på skriken lite lättare nu vad de vill. Så jag omvärderade, han får mat när han vaknar om han tydligt visar att det är det han vill. Däremot sätter jag mig upp och lägger ner honom så fort han sommar så han i alla fall inte sover med bröstet i munnen. Nu vaknade han igen och när jag skulle klappa på honom sög han tag i mitt finger och sög som bara den så det blev en liten slurk ändå. Får väl börja så här och i alla fall försöka vänja honom av med att sova med bröstet, nästa steg får väl bli att sova lite längre perioder. Han har vissa perioder sovit 4 timmar så han kanske är inne i en växt period? GÖr jag rätt tycker ni? Hur hade ni gjort? Han var inte napp så det har inte att använda sig av den tyvärr.

• timena

Hi hi...ursäkta om mina nattliga texter är lite konstiga, inte alltid helt lätt att skriva på mobilen =)

När han hade fått en slurk vid 5 tiden ville han fortsätta med snuttandet, han fick ligga på min arm och jag låg och vyssade och pussade honom, jisses så arg han var, men man hörde på skriket/gnället att han mest var arg och inte hungrig. Efter 15 min somnade han och sen sov vi till 7 när klockan ringde.

Lite trött är man idag men det känns ändå bra, klart han ska få äta om han är hungrig men det var skönt att få honom att somna om utan att ha bröstet i munnen. 

• timena

Vad tänker ni köpa för jacka/overall i vinter?
    Jag har tittat runt en del och kollat vad man behöver och vad som är praktiskt.
    Det ser ut som om det kommer bli en sån vindoverall från POP. I vagnen kommer de ju ligga nerbäddade och sen vill man inte ha något för tjockt när de sitter i bilstolen.
    Hur tänker ni?

En annan sak, Malte är ju född 25/6. Han är en ganska stor kille, eller fram för allt är han nog ganska lång. 
    När han var 2 mån och 1 vecka var han 62 cm lång. Mina andra barn har varit 59 i samma ålder.
    Hur långa är era barn? 

• Ppilla

Fick en fleaceöverall av en vän. Får bli
    Den så hon är vääääldigt varm av sig och är det inte en massa filtar i liggdelen så kommer det bli åkpåsen i sittdelen.

Den sista augusti var hon ca 10 v och var 57 lång

• YlwaMarie

Jag har köpt en overall på kapphal dom är stickad samt en i fleace. Miljan var vid 6 veckor 58 cm så han är också en lång kille. Men han är samll

Svar på tråden Juni/Juli mammor...