• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • LillaStora

Här är en till som börjat sova bra..från att äta var tredje timme har hon nu de senaste dagarna dragit det till sex timmar till första nattmålet, underbart!

Källa 021007 Smilla 110614
  • Ppilla

Hejja

Utk idag tänkte jag försöka ge mig på ett försök till städning. Får se hur långt jag kommer innan lillan vaknar till

• FridaKarin

hej. Har haft jätte hög feber i lördags och söndags. Kan inte ta hand om min son. Tror jag fått lunginflammation. Min sambo fick ta föräldraledigt idag och ta hand om Vidar. Känns så jobbigt allt :(

• Ofeigur

Vilket skitväder idag! =( Tänkte ta en långpromenad idag men det är ju bara att glömma! Det spöregnar här och ska göra det hela dagen. Ska åka till min mamma som är nyopererad och kolla hur hon mår och om hon behöver hjälp med ngt.

Nu sover lillfisen i vagnen  efter en hel natts sömn!=) Hon somnade kl halv elva och sov till halv sju åt och somnade om och sover fortfarande. Men nu  börjar hon att grymta därborta i vagen. Så nu är det väl dags att vakna en stund. Träna i gymmet kanske. =) Den gillar hon och ligger ganska länge och kikar och pratar med alla djur som hänger överallt. Hon får träna lite på magen där också och är jätteduktig men orkar korta stunder.

Måste  gnälla lite..  Jag försöker att låta bli socker nu och det är inte lätt minsann=( Jag är såå sugen och måste verkligen  anstränga mig för att inte köpa eller baka ngt hemma. Jobbigt när man är hemma såhär på dagarna och det är sånt här väder. Då vill man ju bara ha en stor godispåse och en bra romantisk film. Jaghar gått ner det jag gick upp men det är många kilon kvar! =( Måste ta tag i detta nu och det går sådär haha men jag tar det i min takt och när jag har ammat klart tänkte jag börja på Zumba som ska vara så kul. Lite trist ät det att man bor såhär ute på landet och måste åka ngr mil för att träna men det an det ju vara värt. =)

FridaKarin skrev 2011-09-12 09:20:48 följande:
    hej. Har haft jätte hög feber i lördags och söndags. Kan inte ta hand om min son. Tror jag fått lunginflammation. Min sambo fick ta föräldraledigt idag och ta hand om Vidar. Känns så jobbigt allt :(

Åh va jobbigt! =( Krya på dig!

• LillaStora

Jobbigt att vara så sjuk..inget roligt alls..
    tänk på att din sambo kan ta tillfällig fp om han inte redan gör det, så behöver ni inte ta av de "vanliga"..

Källa 021007 Smilla 110614
  • hjärterum

En till med förkylning här, blir bara värre...kan det vara att barnen har börjat dagis/skola och hösten är på ingång?Det är ju så skiftande väder med...o det är svårt att klä dem OCH sig själv ´´rätt``. Obestämd Ena stunden varmt ena stunden kallt!

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • Larsson2006

Jag är ochså sjuk. Maken och lill killen var sjuka förra veckan men bara lite snuviga. Sen blev min man frisk på torsdagen och i lördags hade vi sex åh sen dess blev jag tok sjuk. Har hög feber och snorig till tusen. Är alderles yr och kraftlös. Orkar inte lyfta honom så när gubben är på jobbet (måste ta igen de han va sjuk pga egen företagare) såhar jag honom i våran säng byter på honom och matar åh allt i sängen. Går rätt bra men han sover jättedåligt när det bara är vi två. Han tittar även konstigt på mig. Vet inte om han riktigt känner igen en hängig mamma som är jätteröd i nyllet av allt snytande och feber. Sen låter jag nog konstigt också eftersom jag är både täppt i näsan och hes. Han tycker inte om när jag nyser eller snyter mig...

• MamL

Har varit förkylt här med. Men nu mår alla bättre. Lillebror sover fortfarande dåligt på dagarna, men somnar bra på kvällen. Sover då 5-3 timmar åt gången. Dagtid får jag vara glad om han sover en timme åt gången samt inte är trött och grinig där emellan. Hoppas han blir lite gladare dagtid snart. Blir så sliten av allt gnäll och skrik

• hjärterum

Min tjej gillade inte heller när jag eller någon annan hosta.Men nu har hon nog vant sig, ialla fall vid mitt hostande...Jobbigt att vara dålig då man har en liten som ska ammas o bytas på hela tiden.Idag har hon dock sovit sen vi lämnade storebröderna på dagis och förskola klockan 8 imorse.Hon gör det emellanåt men nu då man själv är dålig så tror man ju att hon med ska bli det!
    Själv ligger jag på soffan och har intagit Panodil o varmt att dricka.
    Sambon jobbar iväg så jag får ingen avlastning...

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • amisej

Ush måste skriva av mig lite bara.
    Har en underbar son som sover jätte bra både dagen o nätterna.
    E pigg o glad då han e vaken och så har det varit sen han föddes. Har verkligen haft tur. Inga sömnlösa nätter, ingen kolik el nått.

Men det e JAG!
    Jag har inte tid för mig själv. Vi har en hund och just nu byter hon päls och fäller mycket.
    Jag e ganska pedant utav mig och städar varje jävla dag. Jag vet jag e inte klok.
    Men jag mår dåligt om de e det minsta stökigt. Om ett rum i huset ser lite ostädat ut då tar jag damsugaren och moppen tar o städar hela huset.
    Nu när hunden fäller e jag så rädd att sonen ska få håret i sig. Ush e det farligt ens????

Sen min man jobbar så mycket. Jobbar som elektriker och deltidsbrandman. De e mycke där med då han inte e hemma så ofta. Och när han e hemma då vill han bara slappa och vila. Visst jag förstår honom han e trött han har jobbat osv men va fan e inte jag då??
    Jag tar hand om vårat barn, städar huset och lagar mat. Varje måltid och varje dag.
    Ett 24h jobb alltså.
    Sen vill jag inte tjata på honom utan vill att han ska ställa upp för mig utav egen vilja.
    Men han har svårt att se det själv.

Ush e jag för gnällig??? Hihi

Nu på fredag ska jag ut!!!
    Det blir en sexparty hos en tjejkompis me god mat o dricka.
    Då har ja sagt till mannen min att när han kommer hem aka han ta lillen.
    Vad dom hittar på och gör den dagen/kvällen tänker jag inte bry mig om.
    Ush låter detta illa nu???
    Men jag vill bara släppa allt hemma gå ut och bara vara JAG. Njuta o slapna av lite.

Men jag ser de framför mig. Den dagen kommer jag storstäda, tvätta, laga mat, fixa allt till lillen inför kvällen. Så allt blir färdigt innan jag drar. Varför kan jag inte bara släppa allt och låta pappan ta de samtidigt som han tar hand om lillen?
    Jag gör ju de varje dag, varför kan inte han göra de då?
    Ush ni ser nu tänker ni säkert va fan gnäller hon om. Hon behöver hjälp hihi.

Svar på tråden Juni/Juli mammor...