• Ofeigur

Juni/Juli mammor...

Hej!
    Är det fler sommarmammor här som vill disskutera och följas åt framöver med våra små underverk?  

Jenny

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-09 18:36
    Våra små är:

Juni:

Juli:

10 Juli-Indra 4526g och 52 lång.(Ofeigur)
    5 juli, Iris 3058 gr o 48 lång ( liniz77)

Augusti:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 17:33
    Maj:

4 Maj - Wille 1508g 40 cm (Mammiz81)

Juni:

1 juni Emin 4025g 53cm(amisej)
    10 juni Vide 3690g 53cm(EnStyckAnna)
    17 juni Kalle 3285g 50cm(trollis81)
    18 juni Maja 2735g 45cm(Ppilla)
    19 juni Olle 3620g 53cm(myspys78)
    24 juni Alexa 4001g 50cm(Nikki81)
    27 juni Casper 3920g 55cm(MammanEmma)
    28 juni Victor 3275g 51cm(jensa87)
    30 juni Melvin 4335g 52cm(väntanstidernr1)

Juli:

3 juli Fredrik 3840g 53cm(Toffs)
    5 juli Iris 3058g 48cm(liniz77)
    6 juli Oscar 3495g 51cm(2bustroll)
    10 juli Indra 4526g 52cm(Ofeigur)
    13 juli Thea 3280g 49cm(hugger i sten)
    15 juli Vidar 3825g 51cm(FridaKarin)
    16 juli Elenora 3600g 50cm(Skavanker)
    17 juli Elisabeth 3865g 52cm(auo)
    19 juli Miljan 3580g 52cm(ylwamarie)
    20 juli Cornelia 3590g 50cm(Hattifnatt89)
    26 juli Grodan 3250g 51cm(Larsson2006)
    31 juli flicka 4256g 53cm(Taggen)

Augusti:

1 augusti Oliver 5500g 55cm(Livet är rosa)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-27 08:52
    27:e juli. Lilly, 2760 gram och 48 cm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 19:52
    11 juni - Alexander 2935 g 48 cm (2pågar)
  • Svar på tråden Juni/Juli mammor...
  • hjärterum

Jag känner liknande och tycker inte du är för gnällig!!- Kram till alla mammor!
    Och ha så kul på partyt!Glad

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • hjärterum

Har era minsta klarat sig då ni varit dåliga??

´´Ta var dag med ett leende-den kommer aldrig åter``...
  • FridaKarin

amisej -  KLART ATT DU SKA UT :) VAd roligt! Jag har sagt till min sambo att snart vill jag hitta på något helt själv. Han har varit och spelat golf med vänner många många gånger sedan sonen föddes. Och nästa helg åker han på golfhelg med några vänner till skåne. 

Jag var själv i några timmar när Vidar var tre veckor.. Då jag opererade bort blindtarmen och var nedsövd.. Den egen tiden har jag fått..

Ibland blir jag skogstokig på min sambo. Han gnäller att han inte spelar golf så ofta och att han får panik av att inte göra nått när det är fint väder.

Han tänker väldigt mycket på sig själv kan jag tycka.. Jag har aldrig varit själv. Jag tar jämt hand om Vidar medans sambon träffar vänner, spelar golf och åker och ser på fotboll :(

Men när han väl är hemma är han underbar. Byter blöja, städar huset, lagar mat och är jätte bra så :)

Men snart vill jag ha lite egen tid känner jag!! 

• umj
    Ofeigur skrev 2011-08-29 17:38:32 följande:
    Hej och välkommen! =)

När somnar han på kvällen?  
    Har av olika anledningar intevarit inloggad på ett tag så ursäkta för sent svar. Han somnar runt 21 på kvällen och sover till 1 och somnar igen efter matning och sover till 3 och sedan till kl.6.
  • Ppilla

Ohh då känner jag att jag har tur. Får egentid ofta för att träna. Detta jämnar dock ut sig när mannen har sina fiskedagar. Har även fått åka iväg på tjejkväll och konsert.
    Jag kan tycka det är svårt att få tid tillsammans då vi har många fritidsintressen

• Larsson2006

Min lille har varit sjuk. Hade början till halsfluss och öroninflamation samtidigt. Men vi upptäckte fort att nått var fel och träffa läkare så han blev snabbt frisk efter kortare kurering.

Min man har nog bytt max 10 blöjor sen lillen kom. Han har dock börjat "leka" med honom en del. Sedan så matar han honom rätt ofta. Han är lite nervös och har inte riktigt kommit underfull med hur spädbarn funkar. Istället så är jan jätte hjälpsam hemma. Får nästan skäll så fort jag gjort annat än mat till oss åh lillen. Han e så överbeskyddande av mig pga att jag blev snittad.

• timena

Egen tid ja... som jag längtar.... Jag tränar 1 gång i veckan, 1,5 h och då har lilleman skrikit 1h :)
    Sambon tar honom gärna men det är inte lätt, han är ganska kinkig och tar ingen napp så det är bara bröstet som gäller och här går det inga 3-4 timmar mellan amningarna så det är inte lätt att lämna bort honom.
    Men så fort jag slutar amma har jag planerat in en riktig tjejkväll med spa och hotell övernattning, får ta igen det då istället =) 

• EnStyckAnna

Oj, är det bara jag som inte känner behov av egentid? Jag myser och njuter för fullt av min lille skatt o känner inget behov alls att lämna bort honom.... En gång lämnade jag honom hemma m pappa för att åka o storhandla o det var visserligen rätt skönt, men det var mest för att det var enklare att handla utan honom i vagnen.. ;)
    Men han är visserligen en väldigt lätt bebis...

• amisej

Oh va skönt att de inte e bara jag som känner så.
    Visst älskar o njuter all min tid med min son.
    Men ibland behöver kroppen slappna av från alla syssler hemma. O tyvär kan ja inte göra d när jag e hemma utan måste komma ut!!

Neee får ta ett allvarligt snack m maken om sysslerna i huset o runt om. Lite hjälp skulle sitta fint.
    Och så ska ja sätta mig ner någondag o kolla på lite resor. Sol o bad skulle sitta fint nu. Eller va säger ni andra ?? Hihi

Ne men skämt o sido jag tror många nyblivna mammor glömmer bort o ta hand om sig själva. Och de får vi inte göra !!! ;)

• Ofeigur

Nej absolut inte=) Man för göra det man tycker känns bäst för sig själv och familjen förståss=)

Jag har inte heller ngt jättestort behov av att ha egentid utan henne men det kan som sagt vara skönt att bara få vara lite. Passar på att kika på film eller ta ett fotbad eller en skön dusch när hon sover. Hon är också lite kinkig  coh vill gärna tutta på mig på kvällarna och pappa känner sig lite åtsidosatt men det ändrar ju sig hela tiden det där. Inget jag är orolig för =) 

Eldar lite nu och ska försöka mig på att diska lite  medans hon sover. Få se hur långt jag kommer med det haha  

Svar på tråden Juni/Juli mammor...