Vit Lilja skrev 2013-03-08 11:36:52 följande:
Det här är ju himla intressant alltså. Har du gjort det av ekonomiska skäl eller andra? "Har" du annat boende? Har du barn? (Ålder isåfall?)
Jag önskar att jag hade modet att bo i en husvagn hela eller halva året och spara en himla massa pengar, men jag är nog tyvärr alldeles för feg och bekväm och bor i svindyr lägenhet istället. Vad kostar det att bo på camping en vinter? Får du tillräckligt med värme?
Nope inga barn. Jag bor på annan ort än vad jag jobbar och när jag skilde mig fanns det ju inget kvar i den staden direkt så sa upp allt och drog upp min husvagn till dit jag jobbar. tänkte att jag vintercampar en säsong och under tiden letar jag nytt boende i den staden. hittad ett torp som renoveras och är klart nu i april så det var väl mest av praktiska skäl. för att slippa pendla varje dag oxå och för att slippa skaffa lght och ha 3 månaders uppsägning osv.
vidare billigt är det ju inte. du bor nog billigare i en etta som dessutom har badrum och eget kök . vintern kostar en säsong sept-mars 4800 här men elen tillkommer varje månad och campingen tar 2 kr/kw så brukar ha en elräkning på runt 1200-1400 per månad. sommartid är det ju ännu dyrare. då kostar ju en säsong 15000 så ekonomiskt tror jag inte att det är direkt haha men fritt och härligt!
ja vagnen har ju gasolvärme men den har jag stängt av och köpte två små element istället som går på el. ett i var sin ände av vagnen. har gått hur bra som helst även i -18 som det var vissa dagar. har dessutom ett vinterförtält till vagnen och det har vart super med en extra lite sluss att kunna ta av sig på osv.