Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Ernst Hugo skrev 2012-07-26 10:51:32 följande:
    Logik brukar sällan vara inblandat när det kommer till relationer är min erfarenhet Solig
    Haha, klockrent! Solig
  • Cocacola
    lemonina skrev 2012-07-26 12:41:49 följande:
    Vilken tur:) Hoppas prickarna försvinner kan inte vara kul att gå runt med dem. Hoppas du även kommit över gårdagens framfusiga killar. Flört
    Det ser något bättre ut med prickarna nu tycker jag men d lär ta ett tag innan de är borta. Minst några dagar iaf men jag hoppas det räcker. Borde ju vara borta om en vecka kan jag tycka och det får de lov att vara för då tycker jag att det är dax för dejt nr 3. Fast vi får väl se om det blir nån sån då men det vore inte fel. Skrattande

Delvis men inte helt. Det blev så jävla konstigt och jag är faktiskt lite rädd för att han ska dyka upp här rätt vad det är. Kommer att ha stängt och låst när han inte jobbar ett tag framöver tills jag ser vad som händer.
  • Cocacola

Halloj!

Allt bra med alla?

Har faktiskt inte pallat att skriva på några dagar. Fullt upp med att tänka, känna och analysera. Typ.

Killen i onsdags väckte nån gammal rädsla till liv. Sjukt obehagligt faktiskt.

En rädsla som får mig att må illa, som fått mig att sova i lille för att jag inte klarar att sova utan, som får mig att vilja stänga dörren om mig när jag duschar fast ingen är hemma och ingen kan varken komma in eller se något, som påverkar mitt klädval och mitt rörelsemönster. Har med andra ord helt klart något obearbetat skit som påverkar mig rejält. Time to deal with it. Frågan är hur?

• Cocacola
    Night sky skrev 2012-07-28 16:33:13 följande:
    I förrgår var det ju på riktigt den här tråden vart 1år! 

Grattis tråden och Madida! {#emotions_dlg.flower}Skål 
    Skål
  • Cocacola
    Night sky skrev 2012-07-28 17:11:45 följande:
    Men usch låter ju obehagligt. Vadan detta då? Vad har han sagt/gjort?

Med mig är det bara bra. Men håller på att regna bort här. Det har öst ner konstant sen i natt nån gång, utan uppehåll. De pratas om kommande översvämningar
    Ja, det var det också. Jobbar fortfarande på att sätta ord på det. Var väl eg inte så farligt men jag ogillar ändå hea situationen. Jag vill känna att jag kan gå när jag vill osv.

Oj, här har det bara regnat ett tag på eftermiddagen. Varm och skönt annars, förmodligen åska  luften. Översvämningar låter inte kul, var massa såna här för nån vecka sen.
  • Cocacola
    Ernst Hugo skrev 2012-07-28 17:22:22 följande:
    Det låter riktigt jobbigt men starkt att du orkar reflektera över det och vill bearbeta det
    Hehe, det är ett sånt år. Har bearbetat en massa gammalt skit. Sparat det värsta till sist? Obestämd Eller iaf sånt jag av någon anledning undvikit att tänka påför jag trodde att  jag var typ klar. :P
  • Cocacola
    Vanilla ice queen skrev 2012-07-28 18:42:17 följande:
    Cocacola: Ta tag i det! Det finns många vägar att gå för att deala med det. Men hjälp av en psykolog som är nischad på just det du behöver hjälp med. (kan vara bra att läsa på om det själv så man vet vad man ska försöka hitta för terapiform). Din rädsla låter som något du varit utsatt för? Av dit ex? Kvinnojouren brukar ha bra koll på samtalsstöd kopplad till den sortens problematik. Annars vårdecentralen som kan remitera till psykiatriska öppenvården där du bor! Kram på dig!!!
    Exet är oskyldig, detta ligger betydligt längre tillbaka i tiden än så. Det börjar faktisk klarna lite i skallen så jag börjar närma mig roten till det hela. Eller det är väl fel att säga för jag slår bort tankarna men har iaf insett vad det är som är obearbetat.

Kände faktiskt först att det var något jag behövde ha hjälp med, men nu när jag vet vad det beror på är jag inte säker på det längre. Men det behöver helt klart bearbetas. Har dock bearbetat betydligt värre grejer själv så jag borde ju fixa detta med? Om inte så ska jag träffa en KBT människa på torsdag som jag ändå inte riktigt vet vad jag ska prata om med så det ger sig.
  • Cocacola

Men ååååh! Hur dum i huvudet får man vara egentligen? Bra att det kopplar i skallen :P Fint att jag gått runt och känt mig rädd i 3 dygn för att det inte kopplar. Det tål att tänkas på men grundorsaken är bearbetad så det borde inte vara något större problem? Drog iaf en lättad suck och kände äntligen för att byta kläder, back to normal. Fick dock ett sms direkt efter det med en kompis som var med på den tiden så det skadar väl inte att ta och snacka om det också, det känns som det vore meningen liksom... Vi ska i vilket fall gå en sväng som brukar ta typ 2 timmar så. Lär ju märka ikväll om rädslan är helt borta eller ej men den borde vara.

Ha en trevlig kväll allihop! {#emotions_dlg.flower}

• Cocacola
    visma1 skrev 2012-07-28 21:28:33 följande:
    Ja försök att sänka förväntningarna lite, kanske inte vara fullt lika på själv?

Hur ytlig är inte jag nu då? Min senaste dejt är ju supertrevlig och snygg, dock är han bara liiite längre än mig och jag som tänder på längre män. Allt flyter på så bra så länge vi inte står bredvid eller framför varandra.
    Haha, ett förhållande utan att vara nära varandra fysiskt. Hmm... Are you sure? Flört
  • Cocacola
    visma1 skrev 2012-07-29 08:49:14 följande:
    Haha, man kan ju ligga ner också
    Ah! Du har en lösning på problemet! Skrattande

En bra sådan, låter det som... Oskyldig
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!