Inlägg från: Night sky |Visa alla inlägg
  • Night sky

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Jag har börjat fundera på att joina er här i tråden som singel igen.... jag blir galen på killar som inte kan prata!

• Night sky
    Vanilla ice queen skrev 2012-06-06 23:32:57 följande:
    Hmm men kan ni inte komma på andra komunikationsvägar? Jag och mitt ex smsade när vi grälade för att ingen fick prata till pungt. Jag tror verkligen inte på att prata känslor. mkt bättre att skriva dem=))
    Vi har både försökt prata och skriva... men inte blir jag gladare för det...tydligen Såna här saker händer jämnt när jag träffar på nån jag blir seriöst intresserad av!
    takida skrev 2012-06-06 23:31:06 följande:
    Nej vad trist, eller inte att du vill joina oss men du fattar vad jag menar. En kille som inte kan prata kommer jag då aldrig att skaffa mig igen, been there done that. 
    Mitt ex pratade om man kan det för mycket i stället... man blir visst aldrig nöjd...
  • Night sky
    takida skrev 2012-06-08 11:31:39 följande:
    Min magkänsla säger mig att det inte blir en dejt nummer 2 med den söta killenRynkar på näsan
    Vad tråkigt takida! {#emotions_dlg.flower}
  • Night sky
    takida skrev 2012-06-08 11:54:40 följande:
    Mm, men men thats life, eller snarare så är det att nätdejta 
    Jo, jag vet. Inget du behöver tala om för mig
    Men tråkigt är det iallafall om du velat träffa honom igen
  • Night sky

Här har ni min sinnesstämning...

">

Nä, nu ska jag lyfta på häcken och ta mig ut i solen på en promenad, så kanske det känns lite bättre sen!? Obestämd

• Night sky

En OT fråga till er i tråden... hur många timmar är ett yrkesverksamt år?
    Försöker hitta mina papper för att styrka min yrkeslivserfarenhet. Nån som vet?

• Night sky
    Cogitationes skrev 2012-06-10 20:22:36 följande:
    Det beror ju på vad du har för yrke. Men någonstans runt 1900 timmar (Snabbt räknat och avrundat) är väl ett typiskt 40 timmars jobb. (5 veckor semester osv...) 
    Smecker skrev 2012-06-10 20:24:55 följande:
    52-53v på ett år, minus semesterveckor, x 40 timmar, minus helgdagar á 8 timmar.
    Niklas2k skrev 2012-06-10 20:25:58 följande:
    En normal heltid är 2080 timmar per år.
    Cogitationes skrev 2012-06-10 20:27:05 följande:
    Följande formel borde fungera... (53 - semester veckor) * (antal dagar i veckan du jobbar) * (arbetsdagenslängd) = Timmar på året du jobbat. 

Alternativt kan du räkna på att snitt månaden har 21,5 arbetsdagar och multiplicera det med antalet timmar per dag du jobbar. 
    Men jag menar det måste ju finnas en regel/ett antagande om hur långt ett genomsnittligt yrkes år är i timmar. Oavsett yrke.
    Jag vet hur många timmar jag har jobbat. Men frågan är hur många timmar "man" ska jobba för att ha arbetat in ett genomsnittligt år i Sverige?

Jag söker vidareutbildning och där är ett krav att man ska ha minst ett års arbetslivserfarenhet, så då undrar jag hur många timmar man (jag) måste ha jobbat för att kunna räknas in i att ha ett års arbetslivserfarenhet?

Drömmer
  • Night sky
    Smecker skrev 2012-06-10 20:38:01 följande:
    Du räknar väl inte in semestern i arbetslivskompetens?
    Jag tror på dig här Smecker.. låter ju skumt om jag ska räkna semestern i arbetslivserfarenhet... får ju inte det genom att sola och bada
    Tror det är annat om man tänker på FK då de säkert räknar på semesterersättningar osv.. vilket inte borde vara arbetslivserfarenhet så att säga!? 
  • Night sky
    Niklas2k skrev 2012-06-10 20:43:01 följande:
    Jag har iallafall 40-timmarsveckor.
    40 x 52 =  2080. Semester tjänar jag in och får betalt för så det räknas också till arbetstiden.

Det kan hända att det är ett år med 53 veckor men det är ju inte vad som är vanligast.
    Jo, jag tror dig. Men jag jobbar på timmar och har så gjort i ett par år och yrket jag söker till är praktiskt på det sättet att jag inte tror att de räknar semesterdagar till arbetslivserfarenhet???
    Men jag vet inte.. om jag visste hade jag inte behövt fråga  
  • Night sky
    Niklas2k skrev 2012-06-10 20:46:41 följande:
    Men ställer du frågan om vad som anses vara en normal årsarbetstid så har du fått svaret nu.
    Vill du hålla på och dra bort timmar för semester och sånt så gör det. Det är dock 2080 timmar. 
    Okej tack! {#emotions_dlg.flower}
    Cogitationes skrev 2012-06-10 20:47:03 följande:
    Hur många år?
    Jag har på papper mina timmar så det vet jag. Frågan var bara om de uppgår till ett genomsnittsår i Sverige?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!