• Anonym

Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)

Ibland byter jag inte "undisar" på två-tre dar. Tycker det är lagom. Men det är ju jag det.... Hur ofta byter ni?

• Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)
  • Anonym (MM)

När jag duschar. En gång i veckan ungefär.

• Gurkburk

Rena trosor varje morgon och skulle jag duscha under dagen sätter jag på mig rena även efter det. Trodde det var en självklarhet, allt annat känns väldigt ofräscht.

• Lufsan
    Ellaria skrev 2011-07-29 18:24:24 följande:
    Förlåt Lufsan, såg inte ditt inlägg innan jag skickade mitt. Som sagt har jag väldigt sällan flytningar och svettas inte nämnvärt förutom när det är väldigt varmt och då behöver jag ju ändå duscha, då jag såklart byter.
    Okej har man inga flytningar och inte svettas, så är det väl kanske okej att man byter varannan dag... 

Men själv skulle jag även om mina trosor såg rena ut när jag bytte byta varje dag i alla fall. Skulle tycka att det var pinsamt om t.ex. min sambo såg att jag hade samma trosor. Inte för att han skulle bry sig... Men men Tungan ute 

Jag byter linne och topp varje dag också. Det enda som är okej att ha flera dagar i sträck tycker jag är byxor och bh. Men sån e jag.  
    En dag i sänder.
  • Disan

Absolut minst en gång om dagen. Duschar jag byter jag efter det om jag är hemma eller om har ombyte med mig då hos pojkvännen.

• Kimona
    Ellaria skrev 2011-07-29 18:14:25 följande:
    Varje dag oftast, ibland glömmer jag för jag är inte riktigt vaken förrän nån timme efter jag vaknat.

Undrar om nån kan svara på varför det är äckligt egentligen, är det bara för att ens föräldrar sagt så? Jag förespråkar inte att gå runt med samma underkläder i veckor (som jag vet vissa killar gör...) men om man skulle råka ha på sig samma trosor i två dagar tycker jag inte är särskilt farligt.
    Vissa har väldigt mycket flytningar och då är det äckligt. Jag har det och skulle aldrig kunna gå 2-3 dagar utan att byta
  • Anonym (1-3)

1-3 ggr per dag beroene på omständigheter

• Anonym
    plankton skrev 2011-07-29 18:28:58 följande:
    Jisses, jag trodde inte att folk byter så ofta.
    Jag byter allt som oftast varannan dag, när jag ändå duschar. Jag svettas inte där nere nämnvärt och har inga flytningar som rinner ut i trosorna, då skulle jag säkert byta oftare men de känns fortfarande rena och är luktfria efter en dag så varför byta då? 
    Jag trodde att alla kvinnor hade flytningar. Men där ser man.
  • Anonym (mens)

Varje dag. Om jag har mens och använder binda brukar jag använda samma trosa på natten som jag haft på dagen och sen byta på morgonen. Det känns ok eftersom jag ju byter bindan regelbundet...

• Anonym (usch)
    Anonym (MM) skrev 2011-07-29 18:30:18 följande:
    När jag duschar. En gång i veckan ungefär.
    Kräks
Svar på tråden Hur ofta byter ni underkläder? (trosor)