Vårbebisar Uddevalla 2012!
Hej hopp! Väntar mitt tredje barn i mars
Hittade ingen tråd för gravida uddevallare, så jag tänkte att jag gör en själv
Tänkte att det kan vara kul att följas åt under graviditeten!
Hej hopp! Väntar mitt tredje barn i mars
Hittade ingen tråd för gravida uddevallare, så jag tänkte att jag gör en själv
Tänkte att det kan vara kul att följas åt under graviditeten!
Jag har behörighet i matte och svenska upp till år 3. Bild har jag läst 30 hp, men tror inte det räcker till en behörighet. Men ska läsa in behörighet nästa år via kvällskurs, bild och form för lärare. För det är ett ämne jag kan och vill undervisa i.
Inatt har jag sovit helt okej, barnen har precis vaknat, lite typiskt när de har sovmorgon. Dom ska inte vara på förskolan och förskoleklass förrän halv tio idag...Så det får nog bli långfrukost
Jag och mannen ska på möte på banken idag, för att förhoppningsvis lösa våran boendesituation! Det är änna ohållbart att nästa år vara 5 pers i våran nuvarande 3:a på 68 kvadrat!!
Diggiz: Visst är det mysigt att ta på sig mammakläder
Känns mer avslappnat. Det var väl ett bra tillfälle att berätta på föräldramöte! Känns det pirrigt?
Annabeca: Va skönt att du fick ul så du kan känna sig lugnare, å ha bilder att kika på
Det känns så himla långt att vänta 6 veckor men i den takten som det redan gått, så ska väl tiden flyga iväg.
Jag visade minstingen kort när han låg i magen, jösses vilken mage jag hade!!! Hade änna glömt bort hur stor den blir
Så man ska nog passa på att njuta av rörelsefriheten
Katniss: Ja, det låter lite trångt. Vi har 70 kvadrat och det känns litet för oss (blivande) tre.
Mammakläder ska bli skönt. Då slipper jag de här jäkla jeansen... Hehe
Nu ska jag ladda för en ensam kväll. Sambon är kvar i Norge i helgen och jag ska ägna mig åt surf, film och plugg ikväll... Imorgon blir det tidigt. Åker sju då kompisen jag ska shoppa med först ska hålla ett föredrag i Götet. Tur man är morgonpigg!
Känns skönt att ha tagit ett beslut om att berätta även om det kanske är aningens tidigt. Pirrigt också så klart...
Igår gav min yngsta son mig en godis från hans skål och sa att den var till bebisen
Söt!
Satt å funderade på om det är nåt särskilt vi måste köpa, har ju det mesta. Massa kläder, babysitter, lekfiltar och babygym, skötbord, spjälsäng och bärsele. Vi saknar en vagn och babyskydd. Vagn köper vi nog begagnat denna gång och babyskydd lånar vi från Näl. Så det känns ganska bra
Hur är det för er? Eller ja, det är ju ert första barn så ni behöver kanske köpa en del, eller kommer ni kunna låna av någon? Kanske lite tidigt å tänka på? Eller har ni redan köpt något?
Har inte köpt något. Vågar inte ännu. Men får köpa det mesta. Ska få en säng av en kompis. Har inte funderat så mycket ännu.
Gullig pojk du har. Tänker på sina nära och kära.
Hur går det för er tjejer?
Jag är i vecka 13 nu
och vågar hoppas på att mitt illamående är borta, har inte känt av det på ett par dagar
Däremot är jag fortfarande trött! Och så har jag stressymptomet huvudvärk...hoppas att det snart ska lugna ner sig, för det är inte bra att stressa när man är gravid
Igår fick en vän sitt tredje barn, en liten Lilly
Å vad jag längtar tills mars!!! Får gosa med Lilly i väntan
Hej, är är en till gravid Uddevallabo! Vad kul med en sådan här tråd!
Jag är gravid i vecka 17, BF 26 februari 2012! Börjar må riktigt bra efter spy-period och extrem trötthet, ser fram emot UL nästa torsdag,, är jättenervös.