• Altezza

Vårbebisar Uddevalla 2012!

Hej hopp! Väntar mitt tredje barn i mars Hittade ingen tråd för gravida uddevallare, så jag tänkte att jag gör en själv Tänkte att det kan vara kul att följas åt under graviditeten!

• Svar på tråden Vårbebisar Uddevalla 2012!
  • diggiz

Jag hade inte heller så mycket pengar sparade, men som tur är har jag snälla föräldrar som kunde låna mig lite... Vi bor bra men jag tror att vi i framtiden vill ha något större eftersom denna bostad bara är en trea på 72 kvadrat. Men det är ju i alla fall en liten täppa till (med betoning på liten) så det är skönt att man kan gå ut och sätta sig... 

• Nemi76
    Altezza skrev 2011-08-06 09:56:53 följande:
    mår illa

Jobbigt

Jag har ännu inga jättesymtom mer än växtvärk, ömma bröst och ibland känner jag dofter som inte bör finnas där. Imorse kände jag en tydlig doft av torkad och skivad aprikos Dessutom åt jag Marabou Schweizernöt för en liten stund sedan och den smakade jättekonstigt. Jag som älskar choklad åt ett par bitar bara, sen ville jag inte ha mer för att det smakade mysko. Nöten smakade bittert på något vis... Lite halsbränna har jag också haft men ännu inget illamående (peppar, peppar).

• diggiz

Usch. Sambon vill göra KUB men inte jag. Får ju göra det för hans skull men är så rädd att hitta något. För mig är det ok med t ex DS men tror inte han tycker det. Lite jobbigt.

Mår illa idag också men bara lite.

• Altezza

Det är lustigt det där med lukt och smaker hur det förändras när man blir gravid! Jag skulle göra köttfärssås för några veckor sen, i en järngryta. Så började jag känna en äcklig lukt, typ järn! Kunde inte ens äta maten efter för det smakade bara järn Så den grytan har jag stopat undan!

Idag börjar jag jobba igen efter 4 veckors semester...hade gärna haft lite mer ledighet. Men kanske är bra att sätta igång så tiden kan börja gå lite fortare Är i vecka 8 nu

• diggiz

Jag längtar tills jag ska börja jobba. Det vore så himla skönt att slippa gå hemma och grubbla... Hehe...

• diggiz

Mår illa... Fick nästan gå ut från mataffären idag och när jag kom hem kunde jag inte äta... Och fick avbryta träningen på gymet tidigare... Tyvärr hjälper det nog inte att spy...

• Altezza

Första dagen på jobbet gick väl okej, förutom en sådär 1000 gäspningar! Megatrött! Å så blev jag såklart illamående. Men det gick över efter en stund. Åkte te torp nu på kvällen, å då kom illamåendet igen, gick in på maxi för att hitta nåt bra...det blev violtabletter och trocadero...och det kändes faktiskt bättre!! Kanske inte dom vanligaste sakerna jag brukar köpa, men så ville kroppen ha nåt annorlunda också!

Fick inhandlat en ryggsäck till min äldsta son. Han gick sin första dag på fritids idag, om två veckor börjar han förskoleklass Så nu går barnen på olika ställen, först lämna minstingen på förskolan och sen vidare till fritids.

Diggiz: när ska du börja jobba då?

• diggiz

Jag börjar på måndag. Jag jobbar som lärare så det är vår första planeringsdag... Ska bli roligt. Jag har längtat i ett par veckor nu...

Får väl se hur det går. Ska nog gå till apoteket imorgon och fråga vad man kan ta och kanske köpa seabands. Det använde en kollega och det funkade för henne. 

• Nemi76

Så, då var besök på MVC bokat, tror det är hos Rosita om jag inte fattade det fel Sambon fick ringa och ändra tid för jag tog visst den enda tiden på veckan han absolut inte kunde Den 23e är det dags! Då kanske det känns lite mera verkligt.

Svar på tråden Vårbebisar Uddevalla 2012!