• Altezza

Vårbebisar Uddevalla 2012!

Hej hopp! Väntar mitt tredje barn i mars Hittade ingen tråd för gravida uddevallare, så jag tänkte att jag gör en själv Tänkte att det kan vara kul att följas åt under graviditeten!

• Svar på tråden Vårbebisar Uddevalla 2012!
  • Altezza
    diggiz skrev 2011-08-04 13:04:18 följande:
    Ja, det är hälsosamtal. Jag bokade en tid med hjälp av en annan barnmorska så att jag kunde få det ordnat direkt... De jobbar ju på samma ställe om man hör till själva Uddevalla stad och Dalabergs barnmorskemottagning.
    jo jag går också där. Kan ju ringa dit imorgon å höra om dom kan boka in mig hos den jag brukar ha då
  • diggiz

Nu har jag varit hos min barnmorska och fått en massa information. Hon var så gullig och det kändes jättebra. Det var skönt att få prata, även om det inte var så mycket nytt... KUB erbjuds numera från 33 år så nu ska man fundera på det då... För min del vet jag vad jag tycker men vill informera sambon också så att vi tar ställning tillsammans.

• Altezza
    diggiz skrev 2011-08-04 16:19:26 följande:
    Nu har jag varit hos min barnmorska och fått en massa information. Hon var så gullig och det kändes jättebra. Det var skönt att få prata, även om det inte var så mycket nytt... KUB erbjuds numera från 33 år så nu ska man fundera på det då... För min del vet jag vad jag tycker men vill informera sambon också så att vi tar ställning tillsammans.
    Va bra att det kändes bra Vad är KUB för nåt? Något särkilt ultraljud?

Jag är jättenöjd med min bm Snäll och lätt å prata med. När jag ringde henne för att jag ville ta ut spiralen, sa hon att jag kommer bli gravid på stört, å det blev jag
  • diggiz

KUB är sådan  fosterdiagnostik som man gör för att titta på eventuella hormonrubbningar (Downs syndrom och några andra). Den risken ökar ju lite med  "äldre" mammor så därför erbjuds det till alla över 33.

• diggiz

Har just fullständigt hulkat mig igenom en film som i o f s var fin och stundvis sorglig men... Började gråta när de hade sex för att de visade att de tyckte om varandra... Hahaha...

• Nemi76

Jag började nästan gråta igår när jag försökte övertyga sambon om ett radhus förträffligheter Han vill verkligen inte bo i radhus men jag tyckte att detta skulle vara en lysande affär och i förtvivlan över att jag inte riktigt kände att mitt budskap gick fram kom tårarna

• diggiz

Jaa. Det är ofta man är på vippen att börja gråta. Vi bor i radhus och det är en bostadsrätt vilket ger så där lagom mycket trygghet. Hur bor ni nu då, Nemi? Vi kommer flytta härifrån senare då det är en liten variant men just nu är radhus perfekt.

• diggiz

Igår och idag kom det första illamåendet. Inte så farligt men så att jag inte kunde äta upp istället för att som innan äta konstant. Komiskt eftersom jag igår em sa till men BM att jag inte mått illa alls.

• Nemi76
    diggiz skrev 2011-08-05 09:42:25 följande:
    Jaa. Det är ofta man är på vippen att börja gråta. Vi bor i radhus och det är en bostadsrätt vilket ger så där lagom mycket trygghet. Hur bor ni nu då, Nemi? Vi kommer flytta härifrån senare då det är en liten variant men just nu är radhus perfekt.

Vi bor i en liten hyrestvåa centralt. Vi vill gärna bo kvar centralt men samtidigt med liten trädgård eller terrass eller något så man kan gå ut och sätta sig på sommaren.

Det stora kruxet just nu är nog att få lånelöfte eftersom jag har ett nystartat företag och vi har inte hunnit spara ihop någon kontantinsats alls    
  • Altezza

Samma här, ingen drekt ihopsparad kontantinsats. Vi bor i en 3:a, nära förskola och natur, så det funkar väl ett tag till. Men vi vill snarast ha hus. Ska äl funka om nåt år med sparande då vi båda har fasta jobb.

Jag har faktiskt inte känt av att jag är extra känslig eller så, har väl en jämn nivå av känslighet, vilket min man brukar säga är mycket känslig Denna grav skiljer sig väldigt mycket år från mina två andra, känns konstigt. Efter plusset hade jag svårt att tro på det och väntade mensen vilken dag som helst, tog till och med ett nytt test efter en vecka, å det visade ju gravid Kanske kan det bero på att det gick så fort att jag blev gravid med en gång. Med dom andra tog det lång tid, första tog det ett år och med andra tog det 8 månader. Men då har jag ju haft minipiller också, det hade jag inte denna gången.

Svar på tråden Vårbebisar Uddevalla 2012!