• Altezza

Vårbebisar Uddevalla 2012!

Hej hopp! Väntar mitt tredje barn i mars Hittade ingen tråd för gravida uddevallare, så jag tänkte att jag gör en själv Tänkte att det kan vara kul att följas åt under graviditeten!

• Svar på tråden Vårbebisar Uddevalla 2012!
  • Altezza

Kanske inte roligast att bli stucken två gånger om man är spruträd!! Hoppas det går bättre dom andra gångerna!

Nål i armen fixar jag enkelt, kan till och med titta på å bli tömd på tre rör. Men det dära sticket i fingret kan jag vara utan!!! Men det slapp jag ju igår, men däremot är det det vanligaste sättet de kollar blodsockret på resten av graviditeten Rynkar på näsan

• diggiz

Jag gillar inga nålar alls. Är fruktansvärt. Vi har redan diskuterat möjligheten till att få psykologstöd pga detta och inför förlossningen. Hehe. Men jag klarade det i alla fall.

Nu är det helg och jag ligger på soffan. Min rygg har knäppat ur så jag väntar på att bärhjälpen ska komma hem.

• Altezza

Bärhjälp är inte fel Inte soffläge heller för den delen, men ryggont kan man ju slippa! Hoppas du snart mår bättre!

När jag kom hem idag efter lååång arbetsdag (med skrivare som inte fungerar Skrikandes) fick jag en present av min man och yngsta son En gosig huvtröja! De vet att jag är frösen av mig Denna veckan är inte min äldsta son hos oss, då vi bara har honom varannan vecka.

Imorgon åker vi till Mellerud där mina föräldrar bor. Ska bli gott å komma ut på landet! Å äta mammas goda mat Trevlig helg!!

• diggiz

Låter ju mysigt med både present och besök hos föräldrar. Mina bor i Östergötland så vi träffar dem sällan.

Ryggen är ett ständigt problem men nu har jag svårt att gå. Sambon får hjälpa mig med att tvätta imorgon också. Jag kan inte. Bävar inför att han ska vara borta i tre veckor nu. Hur ska jag klara det?

• Annabeca

Hej kul att se fler från uddevalla, jag är i vecka 13, 14 på tisdag och mår fortfarande skit spyr varje dag mår illa hela tiden, hur länge håller det på ? Har ni fått göra vul/ul?

• diggiz

Hej! Välkommen till gruppen. Är i vecka 11 nu. Illamåendet går oftast över efter ett tag har jag hört. Lyckligtvis har jag sluppit undan nästan helt. Inget vul/ul men ska göra det i samband med kub om ca 2 v eftersom jag är 33 år.

• Altezza
    Annabeca skrev 2011-09-04 20:53:00 följande:
    Hej kul att se fler från uddevalla, jag är i vecka 13, 14 på tisdag och mår fortfarande skit spyr varje dag mår illa hela tiden, hur länge håller det på ? Har ni fått göra vul/ul?
    Hej och välkommen Låter inte kul att må så dåligt! Jag går in i vecka 12 nu och mår illa ibland under dagen, men hoppas att det tänker försvinna snarast (gjorde det med dom andra två i samma vecka). Men det kan ju vara olika...

Jag har inte gjort något vul/ul ännu, eftersom det inte vart några problem. Ser framemot rul i vecka 18

Har haft ont i ryggen hela natten och knappt sovit, glömde min favoritkudde hos mina föräldrar Min man erbjöd sig att åka sammanlagt 12 mil kl 8 på kvällen för att hämta den, men kunde inte med å be han Han brukar kalla mig kuddknarkare Så fick änna försöka behärska mig Med dåligt resultat....Får se om jag hinner köpa en ny kudde efter jobbet Oskyldig Två alvedon tagna, hoppas det ska släppa under dagen...
  • Annabeca

Ja illamåendet har ju avtat lite, innan så låg jag bara hemma och spydde och svimma. Jag gjorde ett vul i vecka 9 och då såg allt fint ut, den rörde sig som bara den :) men efter ett ma förra året är jag livrädd att det ska vara samma sak nu, jag prata med bm och hon sa att man bara kunde höra hjärtat efter vecka 20, hade ju vart skönt att få höra så man vet att den lever.

• diggiz

Annabeca: Förstår att du är orolig efter den erfarenheten. Det skulle jag också vara. För mig är det den första graviditeten. Hur gammal är du? Har du några barn sedan innan? Håller tummarna för att du snart ska må bättre och att tiden ska gå fort till ul i v 18...

• Annabeca

Diggiz : jag är 22, och därför säjer alla som jag pratat med även Bm att : du är så ung du komme rinte få missfall mm, samma sa dom sist gång och det har ju redan hänt en gång och blir så nojig.

Detta blir (om allt går som det ska) mitt första barn.

hur gammal är du ? jag ska boka tid nästa vecka för Ul, ska bli kul :) har du gjort det ännu ? när är du beräknad =)? 

Svar på tråden Vårbebisar Uddevalla 2012!