• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • thexyz
    Thalis skrev 2011-08-09 22:15:57 följande:
    Jag trodde först att du var ett skämt nu vet jag att du bara är en imbecill
    Och barnet är vad den väljer att vara utan att personer med vidriga åsikter ifrågasätter deras nationella tillhörighet!
    Du borde skämmas så som du håller på och försöker trycka ner människor som du anser inte borde finns i detta land!
    Låt det dö ut bara. Svårt när man retar upp sig men absolut bästa sättet att bemöta den här typen av provokationer. De är bara till för att folk ska hugga på dem. 
  • Thalis
    butterflower skrev 2011-08-09 22:17:46 följande:
    Du hade inget svar på det alltså?

Tycker förresten att jag gav dig ett svar! Tycker du inte om det så är det ditt problem....
    Mamma till A, A, A och V.
  • Thalis
    thexyz skrev 2011-08-09 22:20:36 följande:
    Låt det dö ut bara. Svårt när man retar upp sig men absolut bästa sättet att bemöta den här typen av provokationer. De är bara till för att folk ska hugga på dem. 
    Sant,blir bara irriterad efter denna person verka ha satt in sig på att jäklas med Spomenka!
    Men nu låter jag det vara,tack
  • Milkina cerka
    Lilla My 21 - Tack!
    Thalis skrev 2011-08-09 21:56:39 följande:
    Och det finns inget svensk DNA, barn som adopteras av svenskar i Sverige ÄR svenskar!!
    Att vara svensk är inte biologiskt betingat,har du svenska som modersmål och svenska traditioner så vad kan man vara annat än svensk?
    Anser jag med, men det går ju inte in..
    butterflower skrev 2011-08-09 21:58:18 följande:
    Varför vill du så gärna vara svensk?
    För att jag ÄR Svensk, förstår du verkligen inte?
    Thalis skrev 2011-08-09 22:02:36 följande:
    Om du har kinesiska föräldrar,traditioner och kultur så är du det!!
    Tack, då behövde inte jag skriva det.
    butterflower skrev 2011-08-09 21:59:28 följande:
    Rätt? Mina åsikter har ingenting med nazism att göra.

Att selektivt abortera små barn bara för att de inte duger är väldigt nära i mina ögon iaf!
    butterflower skrev 2011-08-09 22:06:45 följande:
    Så det är föräldrarnas ursprung det hänger på?
    Det räcker inte att jag anammar kinesernas traditioner och kultur?

Hur blir det om föräldrar från Iran adopterar ett barn från Kina och flyttar till Sverige.
    Vad blir barnet då? 

O j, pengen trillade ner nu, jag är svensk för att mina svenska föräldrar tog mig till sig och påverkade med svensk kultur och svenska traditioner.
    För mig beror det på efter vilken kultur och vilka traditionerföräldrarna för över till barnet och som barnet senare ser som sina.
    Leg. Snåljåp det är ren sport att hitta det jag vill ha så billigt som möjligt, det går ofta att leva på mindre än man tror
  • Thalis
    LängtarEfterDiig skrev 2011-08-09 22:22:01 följande:
    vadå sn-barn? :S
    SN: Special needs
    Alltså barn med särskilda behov .
  • anne h
    butterflower skrev 2011-08-09 21:32:27 följande:
    Inga nazi påhopp tack. 
    "påhopp"? Jag skriver bara vad JAG känner när jag läser det DU skriver. Tydligen var det rätt känsla.. tyvärr.

Så svara på min fråga där också:
     Hur definierar du "svårt sjuk barn"? Hur ska du veta före förlossningen att barnet är _sjukt_?
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • anne h
    butterflower skrev 2011-08-09 22:06:45 följande:
    Så det är föräldrarnas ursprung det hänger på?
    Det räcker inte att jag anammar kinesernas traditioner och kultur?

Hur blir det om föräldrar från Iran adopterar ett barn från Kina och flyttar till Sverige.
    Vad blir barnet då? 

Lycklig med bra föräldrar, får vi hoppas
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • LängtarEfterDiig
    Thalis skrev 2011-08-09 22:25:12 följande:
    SN: Special needs
    Alltså barn med särskilda behov .
    Aha okej :)
  • butterflower
    Milkina cerka skrev 2011-08-09 22:24:28 följande:
    Lilla My 21 - Tack!Anser jag med, men det går ju inte in..
    butterflower skrev 2011-08-09 21:58:18 följande:
    Varför vill du så gärna vara svensk?
    För att jag ÄR Svensk, förstår du verkligen inte?Tack, då behövde inte jag skriva det.
    butterflower skrev 2011-08-09 21:59:28 följande:
    Rätt? Mina åsikter har ingenting med nazism att göra.
    Att selektivt abortera små barn bara för att de inte duger är väldigt nära i mina ögon iaf!O j, pengen trillade ner nu, jag är svensk för att mina svenska föräldrar tog mig till sig och påverkade med svensk kultur och svenska traditioner.
    För mig beror det på efter vilken kultur och vilka traditionerföräldrarna för över till barnet och som barnet senare ser som sina.
    Det handlar inte om barn som inte "duger", det handlar om barn som är sjuka, och som antagligen aldrig skulle få ett värdigt liv. 
    I Sverige och många andra länder har duktiga läkare som kan rädda även svårt sjuka barn. Barn som natren annars sorterar bort.
    Jag tror inte på att arbeta mot naturen.

Vadå pengen trillade ner?
    Vad blir ett barn som är  fött i Kina, adopteras av iranska föräldrar och sedan flyttar til Sverige.
    Är ungen kines, iranier eller svensk?
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?