• Anonym

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Många barn med kända sn adopteras till Sverige och de kostar det svenska samhället mängder med pengar, pengar som egentligen är skattebetalarnas. Är det rätt? Och är det rätt att adoptera barn med HIV och andra farliga sjukdomar? De riskerar att smitta svenska barn på förskolan och i skolan. Hur tänker ni andra kring detta? Är det verkligen en rättighet att adoptera vilket barn som helst till Sverige bara för att man fått sin hemutredning godkänd? Har man inte ett ansvar som skattebetalare också och ett ansvar för sina medmänniskor HÄR? Vad tänker ni? Adoption, ja. Adoption av vilket barn som helst, nej.

• Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?
  • Emeli
    butterflower skrev 2011-08-09 20:57:49 följande:
    hur menar du nu?
    Något som ofta brukar hållas fram i främligsfientliga kretsar är att "invandrare" inte kan svenska språket tillräckligt bra.

Du skrev "Vart är dom födda? " Eftersom du frågar ser du uppenbarligen inte ens dina egna fel. Ordet "vart" använder man när man syftar på riktning, t.ex. "vart ska du gå?". Om man syftar på befintlighet ska man använda ordet "var". Det heter "Var är de födda?".  Du ska ha fullständigt klart för dig att mina utlandsfödda adopterade barn vet det.
  • Emeli
    butterflower skrev 2011-08-09 21:08:16 följande:
    Jo, det är stor skillnad på att vara Svensk och på att vara Svensk medborgare.
    Kan du vara snäll och förklara den skillnaden!
  • Milkina cerka
    butterflower skrev 2011-08-09 23:03:27 följande:
    Det handlar inte om barn som inte "duger", det handlar om barn som är sjuka, och som antagligen aldrig skulle få ett värdigt liv. 
    I Sverige och många andra länder har duktiga läkare som kan rädda även svårt sjuka barn. Barn som natren annars sorterar bort.
    Jag tror inte på att arbeta mot naturen.

Vadå pengen trillade ner?
    Vad blir ett barn som är  fött i Kina, adopteras av iranska föräldrar och sedan flyttar til Sverige.
    Är ungen kines, iranier eller svensk?
    Och d u  skulle vara människan som ska bestämma vilket liv som är värdigt?
    Om det är så viktigt att inte gå emot naturen så borde du låta bli alla mediciner, all medicinsk behandling för egen del osv.  Men tvivlar på att du gör det.. så jag tycker du ska vara tyst då.

Jag svarade och du ville inte begripa i g e n? Citerar mig själv då så får du läsa tills du förstår.
    Milkina cerka skrev 2011-08-09 22:24:28 följande:
    För mig beror det på efter vilken kultur och vilka traditioner föräldrarna för över till barnet och som barnet senare ser som sina.
    Leg. Snåljåp det är ren sport att hitta det jag vill ha så billigt som möjligt, det går ofta att leva på mindre än man tror
  • Emeli
    Milkina cerka skrev 2011-08-09 21:37:14 följande:
    Du förnekar ju mig att vara svensk, så hur ska du ha det?
    Jag har två länder som är mina, det ena råkar vara sverige och ja vi som adopteras hit .blir svenska till allt utom vårt DNA.
    Ja, det är klart att du är svensk. Också. Något svenskt DNA finns inte. Inte något specifikt DNA för olika "raser" heller. Raser talar vi om när det gäller hundar, katter och hästar.

Tänk på Josephine Bakers fina text. J'ai deux amours, mon pays et Paris."  På samma sätt hoppas jag att mina barn känner det:, att de älskar  hemlandet Sverige och Colombia (och en massa andra saker också, förstås).
  • Dorian Ertymexx
    Emeli skrev 2011-08-09 23:25:19 följande:
    Ja, det är klart att du är svensk. Också. Något svenskt DNA finns inte. Inte något specifikt DNA för olika "raser" heller. Raser talar vi om när det gäller hundar, katter och hästar.

Tänk på Josephine Bakers fina text. J'ai deux amours, mon pays et Paris."  På samma sätt hoppas jag att mina barn känner det:, att de älskar  hemlandet Sverige och Colombia (och en massa andra saker också, förstås).

Usch, är du sådär äckligt poly? För som monogam kan man bara älska ett land! :P
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Emeli
    Thalis skrev 2011-08-09 21:51:47 följande:
    Du har verkligen avskysvärda åsikter,en riktig vidrig människosyn!!
    Ja, verkligen en vedervärdig människosyn. Jag hoppas för Smörblommans egen skull att hon(?) "bara" är ung och omogen. Man vill ju ha hopp inför framtiden.
  • thexyz
    Emeli skrev 2011-08-09 23:06:24 följande:
    Något som ofta brukar hållas fram i främligsfientliga kretsar är att "invandrare" inte kan svenska språket tillräckligt bra.

Du skrev "Vart är dom födda? " Eftersom du frågar ser du uppenbarligen inte ens dina egna fel. Ordet "vart" använder man när man syftar på riktning, t.ex. "vart ska du gå?". Om man syftar på befintlighet ska man använda ordet "var". Det heter "Var är de födda?".  Du ska ha fullständigt klart för dig att mina utlandsfödda adopterade barn vet det.
    Att skriva som en kratta måste såvitt jag förstår vara ett krav för att vara främlingsfientlig och sverigedemokrat. Har i princip aldrig sett någon som kan skriva korrekt. Men visst är det dråpligt att läsa. 
  • Milkina cerka
    Emeli skrev 2011-08-09 23:25:19 följande:

Skrev så för just det kommer ju från annat håll, det har varit lite svårt att förklara.. du förstår nog.
    Skulle också önska mina barn det ...  i vår familj är vi öppna om detta med hur jag kom hit och vi tittar ofta på kort på kusinerna där nere och använder högtalarfunktionen på telefonen när vi ringer, så att de kan prata och vi översätter.
    Förlåt att jag svävade iväg..
    Kort sagt, jag har två länder, två släkter som jag älskar och skulle inte vara varken hel eller jag om någon tog ifrån mig det ena, oavsett vilket av dem.
    Leg. Snåljåp det är ren sport att hitta det jag vill ha så billigt som möjligt, det går ofta att leva på mindre än man tror
  • Emeli
    butterflower skrev 2011-08-09 23:03:27 följande:
    Det handlar inte om barn som inte "duger", det handlar om barn som är sjuka, och som antagligen aldrig skulle få ett värdigt liv. 
    I Sverige och många andra länder har duktiga läkare som kan rädda även svårt sjuka barn. Barn som natren annars sorterar bort.
    Jag tror inte på att arbeta mot naturen.
    Nähä! Så då tycker du att det är bästa att vi skiter i att hjälpa dem som har drabbats av blindtarmsinflammation eller influensa då? Man kan bli rejält sjuk i båda dessa vnliga sjukdomar Vi ska låta naturen ha sin gång, så att säga? Det var ju minst sagt en udda åsikt. Själv föredrar jag nog sjukvård ... Eller menar du att det bara är svenskfödda som ska få sjukvård, och övriga lämnas år sitt öde? Hur blir det då i konsekvensens namn för dig om du befinner dig i något annat land och råkar bli sjuk? Ska du motas bort från vården då?
  • Dorian Ertymexx
    Emeli skrev 2011-08-09 23:43:23 följande:
    Nähä! Så då tycker du att det är bästa att vi skiter i att hjälpa dem som har drabbats av blindtarmsinflammation eller influensa då? Man kan bli rejält sjuk i båda dessa vnliga sjukdomar Vi ska låta naturen ha sin gång, så att säga? Det var ju minst sagt en udda åsikt. Själv föredrar jag nog sjukvård ... Eller menar du att det bara är svenskfödda som ska få sjukvård, och övriga lämnas år sitt öde? Hur blir det då i konsekvensens namn för dig om du befinner dig i något annat land och råkar bli sjuk? Ska du motas bort från vården då?

Mest tänker jag på hur illa det skulle gå för svenska läkemedelsföretag och medicinsk forskning om vi skar av resten av världen... De där "nationalisterna" skyller gärna sin främlingsfientlighet på "de kostar för mycket", men när det handlar om att bli av med "dom" så är inget pris för dyrt, inte ens Sveriges totala bankrupt...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?