• Karisma

Aprilbebis 2012

Eftersom jag blir snittad så får ju jag 10dagar innan bf så det känns bra med gravidpenningen. :) Får skriva ihop redan nu så är allt klart att skicka in när man gjort rul. Är det fk man ber om alla papper eller har min arbetsgivare dem?

/K

• Karisma
    Loppan79 skrev 2011-10-24 11:21:33 följande:
    Solig HURRA!!! Bebisen är kvar!!!! Solig

Tack snälla för alla stärkande ord, jag behövde dem för jag var verkligen 100% övertygad om mf... Gick på mitt planerade besök hos spec. mv i morse och de klämde och kände och gjorde ett vul - och där låg den lilla plutten kvar och hjärtat tickade och benen sparkade!! Sååååå lättad och lycklig!!!

Så, antagligen var den stora blodklumpen med den långa strängen inget annat än blod från moderkakan som klumpat ihop sig... Huvudsaken är att barnet är kvar!! Pust!!
    Men gud så underbart. Ett STORT grattis, så himla kul att få se bebisen sparka när man är säker på ett mf själv. Vilken vecka är du i?

/K
  • Karisma

Är det "vår" bf lista som finns i trådstarten?

Vet ju jag har dåligt minne men tycker mig inte känna igen så mga av namnen i den listan. Skulle va kul med en lista som stämmer så man lättare kan se vilka som är beräknad samtidigt. :) Eftersom mitt minne nu som sagt är kasst finns det inte en chans jag skulle kunna kma ihåg från vad som skrivs i tråden. :P

/K

• Karisma
    grästuva skrev 2011-10-24 13:59:24 följande:
    åh vad härligt Loppan79 blev tårögd av ditt lyckliga inlägg {#emotions_dlg.flower}

emeliee jag har häst, rider på hobbynivå. Har redan börjat ta det lugnare och lufsar mest i skogen, har precis hittat mig en medryttare som ger mig lite avlastning.
    Kommer inte rida så länge till, kanske ca en månad. Sen får det bli mer longering/tömkörning i paddocken så länge vädret tillåter.
    Första graviditeten red jag fram till v.8 andra fram till v.27 

angående BF listan så skriver jag in mig där efter RUL, inte hundra på vilken vecka jag är i men bebis kommer någon gång runt mitten av April.

Har frågat innan om ni hade någon bildtråd men fick aldrig något svar?  
    Så den stämmer då? Lr bör man göra en ny när första gjort sitt rul och sen får de andra haka på? Kände som inte igen nga namn i listan som fanns men kanske bara är jag som är knasig.

/K
  • Karisma
    Ljushuvudet skrev 2011-10-26 00:27:02 följande:
    Tjena tjejer!

Kan inte låta bli att kika in här emellanåt och se hur det går för er blivande mammor.
    Såg att ni undrat över BF-listan och jag ser nu att jag lyckats klippa in fel länk där så det ber jag om ursäkt för. Men om ni vill ha en egen BF-lista så kan kanske ngn av er göra en och sen hojta till hos mig så kan jag lägga in den rätta listan i trådstarten åt er
    Tack. :) Då är jag inte helt snurrig då. :P Gissar det blir en bf lista när de första gjort sitt rul.

/K
  • Karisma

Jag känner av min livmoder som en handboll inne i magen. Den ligger på den högra sidan under naveln. Får sammandragningar ibland och då känns den ju väldigt tydligt. :)

Längtar tills på tis då jag ska till bm. Håller tummarna att jag får lyssna på hjärtljudet då. Har ju inte rul förrän 22 nov....

/K

• Karisma
    Sannana skrev 2011-10-31 21:14:34 följande:
    Sista dagarna har jag haft en lite märklig känsla i livmodern, det har dragit och spänt, inte ont, men lite obehagligt. Är i vecka 15. Någon som känt något liknande?

Är väl vanliga sammandragningar. Lr? Jag har ju så att livmodern spänner och blir som hård ibland och det är bara vanliga sammandragningar. Livmodern som tränar. :) Ibland om jag rör mig hastigt lr så så kan jag "sträcka mig" , tvär gör jätte ont i livmodern men släpper sen snabbt. Inget farligt alls. Har kännt så med de andra graviditeterna åxå. :)

/K

• Karisma

Jag har gått in i vecka 17 idag och tror inte jag kännt nga rörelser ännu. Tror mig ha kännt men det är nog bara inbillning, kände tydligt i v16 med yngsta pojken.

Väntar 3e nu och håller mest tummarna för att jag inte ska gå upp så mkt i vikt. GIck upp 40kg med första och 11kg med andra vilket känns mer normalt. :P

Nä dags att slänga in grabbarna i duschen efter en svettig innebandyträning. :) Oliver 3år har mest charmat brudarna som hade träning efter storebrors träning. ;)

/K

• Karisma
    Aaglars skrev 2011-11-01 19:06:28 följande:
    Med 1:an kände jag i v.19. Med 2:an inte förrän i v.23 (moderkakan i framvägg) och nu med 3:an har jag alltså redan känt fladdret. Kom ngn gång i v.13-14.

Oj 40kg!!!!Hur kom det sig? Med 1:an gickjag upp 10kg och med 2:an 12kg. Kommer bli mer denna gång. Det känner jag...
    Jadu ung och dum. Haha nä jag hade helt enkelt den barnsliga tanken att jag skulle äta för två och att det inte spelade ngn roll hur mkt jag åt och att onyttigt spelade ingen roll. För vadå hade ju hört att de flesta tappade allt när de ammade. :P Nja inte riktigt så blev det för mig. Åt väääääldigt mga delikatobollar + godis men godis har alltid varit en stor favorit nu ökade bara mängderna. Gick väl ner 10kg ganska snabbt sen så stod jag helt stilla. Tack vare dagliga promenader och rätt kost tappade jag sen allt under mammaledigheten. :)

Denna gång började jag inskrivingen på -5kg då jag mått så illa hela tiden vilket jag inte gjort alls med de andra två. Så nu ligger jag på -4kg då jag gått upp ett kg. Godis klarar jag bara av 5-6st av sen mår jag illa vilket eg känns helt ok. Vore trevligt att få bort mitt sötsug.

Hade ju varit trevligt att känna tydliga fladder men då man är osäker om det är gaser eller fladder då är det nog inget. Borde ju känna igen det tydligt då jag ändå har två pojkar. :) Har rul om 3v och då får man som första levnadstecknet....

/K
  • Karisma

Men åhhh hade rul den 22nov skulle då ha varit i v19+0 men var nu tvungen att ändra tid då karln inte har möjlighet att fara då. Blev den 29nov istället!! ÄNNU längre bort. :( Känns sent i v20+0 men är väl bara att ta det då.

Hade ju tänkt vänta med att berätta på jobbet att jag är gravid tills jag gjort mitt rul, men är väldigt tveksam att jag kan dölja min mage i 3 veckor till. Den börjar bli väldigt stor redan nu. :O

/K

Svar på tråden Aprilbebis 2012