• Karisma

Aprilbebis 2012

4 små liv skrev 2011-10-14 12:02:20 följande:
    vi kommer kolla Gjorde inte det med 1:an och 2:an men med 3:an. Och efteråt sa jag att det var mer spännande att vänta till förlossningen. Men så nu när det blev en 4:e så kan jag inte hålla mig i alla fall!!! Däremot tror jag inte vi berättar för omgivningen vad det blir, utan håller det för oss själva. Så får det bli en överraskning för några i alla fall

Har typ alla fått tid för RUL dvs "är det bara jag som inte fått någon tid?" Man kanske skulle ringa till sös och kolla läget... *nfn i en strut!*  
    Min barnmorska bokade ul direkt på inskrivningen. men hon kan bara boka rider på fm. Allt för att det ska bli lättare för dem på NUS.

Vi kommer inte heller berätta för omgivningen, kanske till de närmaste men vi får se sen. :)

/K
  • Karisma
    fjälla skrev 2011-10-14 19:50:54 följande:
    Karisma: Är du Umebo?

Nja inte riktigt. Men nästan. Eg är det Lycksele som gäller för mig men vi bodde i Vännäs tidigare och då är det NUS som gäller. Eftersom det blir snitt för mig så har jag  valt att fortsätta att gå i Umeå och ingen har då sagt att jag inte får. Hoppas bara att jag hitta nya bb avdelningen/huset när det är dags för ul. :P

Är du umebo?

/K

• Karisma
    godistroll skrev 2011-10-15 12:45:01 följande:
    Karisma är du Lycksele bo? De e jag med vad roligt med att de fanns en till i samma tråd!! :)
    Nja men klipper mig i Lycksele. :P

Jag bor 7mil från Lycksele men de som är gravida i min kommun åker till lycksele men jag har valt nus. :)

/K
  • Karisma
    fjälla skrev 2011-10-15 17:07:16 följande:

Karisma: Jag är Umebo, bor 2 mil utanför. Det känns bra att man ska få hålla till i det nybyggda huset, särskilt när det är dags för förlossning å BB. Inte svårt att hitta dit, de har ju skyltat om för det. Har dock inte helkoll på var ultraljudet utförs..

Fick en lapp av bm där det stod hur man hittar, verkar vara enkelt, men vill gära kolla läget innan OM vi nu skulle vara ute i sista sekuncden den morgonen. Upfattade det som att ul var på bb men får kolla lappen innan vi åker iväg. :P Känns kul att få testa den nya bb har ju varit på den gamla m de andra två. :) Hoppas på ensal eller tvåsal även denna gång. :p Jag bor själv ca 6mil utanför Umeå.

/K
  • Karisma
    4 små liv skrev 2011-10-15 09:58:53 följande:
    vi försökte boka när vi gjorde KUB, då va vi ju ändå på plats på UL-mottagningen och allt, men de hade inga tider så långt fram! Skulle ha ringt igår, men missade tel-tiden

Planerar i alla fall att gå ut med nyheten idag, sista dan i v.15 så det är väl på tiden att berätta för föräldrar och syskon

Silvana: Lycka till!!! 
    På nus?

Min bm sa att hon alltid bokade ul tiderna nuförtiden. Men som sagt enbart fm tider och det var flera som hade bokat den dagen jag ska dit alltså den 22nov. Förut skickade bm en remiss till dem och de skickade ut en tid till mig bara ngn vecka innan ul skulle vara.

Mina syskon och pappa och hans fru vet om att vi ska ha barn. Samt vissa utvalda på mitt och karlns jobb. De andra hoppas jag ska tro jag bara blivit fetare. :P

/K
  • Karisma

Mitt UL blir i v19+0 vilket känns sent men har blivit puttad bak 4-7dagar tidigare. Därför bm tog så sent. Den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge. :P

Nga rörelser känner jag inte ännu. Har kännt runt v 16 med de andra så det blir spännande. Ngt slags bevis förutom gravtestet för xantal veckor sedan skulle jag vilja ha. :)

/K

• Karisma
    vicki 83 skrev 2011-10-18 17:41:27 följande:
    ni som köpt såna man kan lyssna på hjärtljudet hemma med,vad heter de? vart kan man köpa de och vad kostar det? haha tusen frågor
    "Angelsounds" på teknikmagasinet.se eller i butik. Kostar 349.90 om jag inte minns fel. Sen måste man köpa kontaktgel på apoteket åxå.

/K
  • Karisma

Idag  har jag varit och shoppat mammajeans och en mammatröjs på h&m. De har ju nu handla för 500kr få 100kr rabatt. Skyndade mig att shoppa då byxorna kostade 399:- så tröjan blev 49kr bara. Mina gamla mammajeans är helt söndernötta på insidan av låren så de är bara trasor

Igår kände jag min första sammandragning, hade visst en liten handboll i magen. :P Är i v14+3 om jag räknat rätt. :)

Idag fick jag mig en bigmac på McDonalds som jag har suktat efter såååå länge. Vet inte varför men har inte kunnat släppa tanken av en bigmac. Det stora problemet är att jag fortfarande vill ha en bigmac sååå himla gärna och då är det ju inte mer än 4tim sedan jag åt en. :) Hmm tur det inte finns på orten utan närmaste är 6mil bort. :P

/K

• Karisma

Hej hopp, ännu en trött dag i mitt liv. Verkar vilja sova ung heeeeela tiden. Börjar bli less på det!

Tusen tankar: Hoppas illamåendet släpper för dig, är inge kul alls att må så skit. Mitt illamående har släppt, lr iaf det värsta, nu stoppar jag in en frukt eller läkerol om jag mår illa. :)

Jag börjar själv bli väääldigt noijjig ang havandeskapspenningen (om den fortfarande heter så). Är livrädd jag ska få avslag på den. Jag jobbar inom stålindustrin så det är ett fysiskt tungt jobb, men man vet ju aldrig hur de tänker på fk. Ska be chefen skriva bra på de papperna hon ska skriva på så får vi se hur det går. Blev beviljad senast men jobbade då ensam och nu i grupp, dock samma arbetsuppgifter förutom mer lyft nu.

När är det man ska börja söka det??

Nu ska jag se om jag kan väcka min karl som har enorm baksmälla (haha nu får han känna hur jag kännt mig i flera veckor. ) Vill ju ut på ica och köpa från deras salladsbuffé. :-P

/K

• Karisma
    Evli skrev 2011-10-23 13:02:32 följande:
    Karisma:  Gravidpenning tror jag det heter, det tänkte jag med söka, jobbar som danslärare och vet inte hur länge man orkar vara fysisk :/ 
    Tror man måste vänta på mordeskapsintyget som man får efter rutinultraljudet, vad jag har förstått i allafall?
    Sen är man väl skicka in en massa papper, *phu* men lika bra att göra det så snart som möjligt eller?

Min plan är att fortsätta jobba till februarilovet v.7 sen förhoppningsvis gå hem... är det 60 dagar som mest man kan få? 
    60dagar var det förut men man får väl inte de sista 10dagarna innan bf. Lr?

Gravidpenning heter det kanske nu ja. Kan nog stämma man måste vänta tills efter rul. Säger ju som sig själv att de verkligen vill ha ett bevis på att jag är gravid. Hoppas min chef är på min sida, det var mina förra (samma jobb). Jag ska kolla upp mina gamla papper jag skrev och skickade in som mall när jag skriver denna gången. Blir alltså typ i dec jag kan börja skicka in papper då rul är den 22nov.

/K
Svar på tråden Aprilbebis 2012