• Karisma

Aprilbebis 2012

godistroll skrev 2011-11-09 10:57:47 följande:
    På kallelsen som vi fick här i Västerbottenslän stog det att det ej var till för att könsbestämma. Så det blir spännande och se om de vill tala om för oss. Förra graviditeten gjorde jag UL i Västernorrland och de talade om!

Jag fick veta kön på nus med båda mina pojkar. De är 7.5år och 3år gammal. De sa att om de ser kan de berätta men att det inte är 100% att de ser rätt, men det visste man ju som redan.

Hoppas verkligen inte de ändrat inställning för vi har tänkt fråga om de kan se könet. :)

/K  
  • Karisma
    godistroll skrev 2011-11-09 11:28:16 följande:
    Bm kontaktade GYN och de skickade en kallelse med posten så var det både här och samma när jag bodde i Sundsvall!

Hur tänker ni andra som har ett barn sedan tidigare göra med vagn?

Själv går jag i tankarna på att köpa en syskonvagn, då lillan kommer vara 3 när "lillasyster" kommer så jag tror att hon kommer ha behov av att åka ibland iaf om vi tar promenader och så vidare.. Sen hade jag tänkt köpa en ståbräda till vagnen vi har. Men ja jag är inte säker ännu..  

Vi kmr bara ha ståbräda till Oliver, vi har en sulky som karln kan ta om vi ska gå långt. Känner han är stor nog att gå själv eller stå på ståbrädan. :)

Jag VILL ha en ny vagn men snåltamen i mig säger att jag ska använda den vagnen vi har vilket eg känns skittråkigt men men då kan vi lägga de pengarna på ngt annat istället. :)

/K  
  • Karisma
    emeilee skrev 2011-11-09 11:05:52 följande:
    BTW, den här lappen Ni pratar om, vi har inte fått någon kallelse utan bokade tid med BM vid förra besöket. Gjorde alla så och fick kallelse eller är det olika från fall till fall?

Har bokat direkt via bm förväntar mig ingen lapp, all info stod på lappen från bm. Om hur man hittar och att man ska dricka ett glas vatten innan och sånt.

/K
  • Karisma
    godistroll skrev 2011-11-09 11:40:40 följande:
    Ska man dricka vatten innan?? 
    Det hade jag ingen aning om.. :-/ 

Om man göra ul innan v 20 är det bra om man dricker ett glas vatten en timma före ul för att som trycka upp livmodern så de kan se bättre. :) Glömmer man så fungerar det säkert galant ändå :)

/K
  • Karisma

Om man har ett sånt barn som helst vill åka vagn och inte orkar gå så gör man ju sig själv en stor tjänst att köpa en syskonvagn. Vår Oliver som blev 3år i augusti han sitter inte mga stunder i vagnen utan vill cykla, åka bob eller springa/gå vid sidan. Han tycker jag då är för stor för att vi skulle fundera på att ens köpa en syskonvagn (Om vi skulle ha fått nu, om 6mån är han för stor). Men som sagt alla barn är olika! Alla känner sitt barn bäst.

Olivers storbror springer snabbt och när han spelar fotboll och innebandy så är han precis överallt hela tiden(kontrollerat, han springer inte bara runt :P) Han spelar med killar som är två år äldre. Så kanske har vi pojkar som helt enkelt inte kan sitta still alls. :)

Låt folk höja på ögonbrynen, vem bryr sig. Jag gör vad som är bäst för vår familj andra vad som är bäst för deras familj.

Dags att bege sig till dagens kvällsskift. Blää hade stora problem med höften igår och det kmr inte va bättre idag. Skit betonggolv!

/K   

• Karisma
    juskus skrev 2011-11-09 13:37:25 följande:
    Angående vagnar vi har en Phil and Ted med syskonsits nu kommer ju mina barn vara 5 och 3,5, men jag tror vi kommer få användning av den under sommaren iaf, men hade nog inte köpt nån ny om vi inte redan hade en...Usch har sån panik idag, vi har rul imorgon men nu har våra enda barnvakter blivit magsjuka, vill ju inte behöva åka själv men vågar m an ta med barnen så min man kan följa med, tänk om nåt är fel, vet ju att de helst ser att man inte tar med barnen?

De kan inte vara på förskolan? Vi hade med oss Liam och då var han 4år, de sa inget alls. Han var helt tyst och förstod att han inte fick prata alls. Ring och fråga dem som ska göra ul. :)

/K
  • Karisma
    Aaglars skrev 2011-11-10 08:23:55 följande:
    I Ystad får man inte ha med syskon på UL - totalförbud. Det har inte med att göra om de är lugna/tysta eller inte, utan det har att göra med föräldrarnas reaktion om man skulle hitta något allvarligt fel på barnet i magen. Man Vet aldrig hur man reagerara på en sådan situation/sådant besked....

Men jag skulle verkligen önska att vi fick ta med syskonen. Vi vet inte var vi ska göra av våra småttingar den dagen...

På lapparna jag alltid fått hem vid rul så har det stått pga att peronalen vill ha lugn och ro då de måste kunna koncentrera sig så ser det helst att inga barn följer med. Men förstår de som har totalt barnförbud. Bara jobbigt för de föräldrar som inte hittar barnvakt.

En av mina arbetskamrater var tvungen att lämna sitt ul då det var så försenat och han var tvungen att hämta sina barn. Jag sa åt hon att han skulle ha ringt mig. Vi umgås inte mkt men jag har träffat hans barn och 2 av dem går skola med min äldsta. Han sa han inte trodde jag hade möjlighet. Så man ska alltid fråga, jag hade hämtat hans barn på skolan. Kanske vet ni av ngn snäll arbetskmrat som kan passa barnen en stund. Lr föräldrar till andra barn på förskolan 

/K
  • Karisma
    grästuva skrev 2011-11-16 13:25:49 följande:
    Ja det är livmodern som övar men kan också vara kroppens sätt att säga till en att ta det lugnare. Mycket sd ska alltid kollas upp då det kan ha påverkan på livmodertappen.

Vad räknas som mycket?

/K
  • Karisma
    Hemlighet skrev 2011-11-16 17:27:24 följande:
    Någon mer som har RUL på tisdag(22/11)?

Ni som har tagit reda på kön, varför gjorde ni det?
    Det lutar åt att vi kommer att ta reda på könet, men det är svårt att bestämma sig till 100%.

Jag hade det men var tvungen att boka om till den 29nov. Känns inge kul vill ju fara dit redan nu. :P

/K
  • Karisma
    chiqita skrev 2011-11-16 22:43:24 följande:
    Så härligt att läsa om alla lyckade RUL som varit idag! Verkar som April är en riktig pojkmånad Grattis alla!

Bullmamma: Jo här funderas det en hel del på  namn. Vi är nästan på det klara med vad vi vill men nu när jag kommit fram till att mannens förslag är bra så är inte han säker på vad han vill hehe.. Så håller vi på, en framåt och en tillbaka..

Hoppas jag bryter trenden och väntar en liten flicka, vore kul men blir såklart jätteglad för en pojke åxå. :)

Jag håller på att grubbla ihjäl mig på namn då jag vill ha dem som går att uttala lätt på engelska. Vet inte varför men har två pojkar som heter Liam och Oliver vore trevligt med ett liknande namn. Alva skulle inte passa enligt mig då det blir för gammalt namn.

OLIVIA är jag inne på som tjejnamn men vad tycker ni? För likt Oliver? Alt är Ottilia. Pojknamn ev Vincent men finns fler förslag åxå. :)  

Nu måste jag fara och lämna bilen till karln så han får tvätta den, passar samtidigt på att hämta den han tvättar nu. :P

/K    
Svar på tråden Aprilbebis 2012