Inlägg från: hemmakatten |Visa alla inlägg
  • hemmakatten

Aprilbebis 2012

Jag verkar vara ovanlig här, jag kan inte äta godis längre! Mår illa bara jag tänker på det.. Köpte lite lösgodis i fredags bara för att jag så gärna ville ha men kunde inte äta det. Och choklad ska vi inte tala om.. finns inget som äcklar mig mer just nu.. Tråkigt men jag kanske ska vara glad över det istället. Det enda jag har craving på är..KRANVATTEN! Sjukt..

• hemmakatten

Då är jag inte så ovanlig ändå märker jag:) Fast jag blir lite orolig ibland, är inte så sugen på mat alls, det mesta ger mig avsmak förutom frukt och yoghurt och det känns som jag mest går ner i vikt istället för upp nu.. Har hört att bebisen får det den ska ändå och jag tar ju alla vitaminer jag ska men ändå.. Känner mig lite nojig över att jag inte går upp i vikt!

• hemmakatten

Jag känner inte heller lika mycket som förut, men man har väl lite vant sig vid hur man mår nu för tiden.. Har fortfarande spända bröst som jag bara tycker blir större och större, det drar lite i livmodern, ingen matlust, trött som sjutton och ett humör som jag blir rädd för!

• hemmakatten

Jag har gjort någon uträkning som säger att jag kan börja känna fosterrörelser först i början av december så jag har inte ens en tanke på att känna något än:)

• hemmakatten
    Loppan79 skrev 2011-10-24 11:21:33 följande:
    Solig HURRA!!! Bebisen är kvar!!!! Solig

Tack snälla för alla stärkande ord, jag behövde dem för jag var verkligen 100% övertygad om mf... Gick på mitt planerade besök hos spec. mv i morse och de klämde och kände och gjorde ett vul - och där låg den lilla plutten kvar och hjärtat tickade och benen sparkade!! Sååååå lättad och lycklig!!!

Så, antagligen var den stora blodklumpen med den långa strängen inget annat än blod från moderkakan som klumpat ihop sig... Huvudsaken är att barnet är kvar!! Pust!!
    Åh gud vilken underbar nyhet! Börjar nästan gråta här!!! Fan vad du skräms:) Vad härligt att höra, vad glad jag blir!! Måste vara helt fantastiskt att få veta efter att ha trott att det var kört:)
  • hemmakatten

Fick äntligen kallelse till RUL igår! 23 november smäller det, känns kul att ha ett datum att se fram emot:)

• hemmakatten
    Liteniapril skrev 2011-10-25 13:33:12 följande:
    Jag mår fortfarande jätteilla och kräks allt som oftast. Har äntligen fått tid för att få komma till läkaren på fredag, då det hela eskalerat ytterligare de senaste dagarna. Jag har gått ner drygt 10 kg sedan jag blev gravid och är dessutom gastric bypass opererad, vilket gör att jag redan från början får i mig rätt lite näring. Är sååååå trött nu, orkade inte till jobbet idag och hoppas nästan (trots att jag såklart inte vill) på att bli sjukskriven snart. Jobbar som förskolläraren och orkar verkligen inte med jobbet just nu :(

Förlåt att det blev lite gnäll från min sida, men har verkligen inte en bra dag idag!

Styrkekramar till er andra med illamående!!
    Usch vad jobbigt det låter:( Tråkigt att vissa av er ska må sååå dåligt! Förstår att du inte orkar gå till jobbet, jag var vekling och var hemma ett par dagar när jag mådde superilla och jag är verkligen inte i närheten.. Kämpa på och hoppas verkligen att du mår bättre snart eller att du får vara hemma och vila ett tag så att du piggnar på dig framöver!

Styrkekram! 
Svar på tråden Aprilbebis 2012