Inlägg från: hemmakatten |Visa alla inlägg
  • hemmakatten

Aprilbebis 2012

Thelma: Nej, har också fattat det så, att det är normalt men det känns så jäkla obehagligt ibland bara:) Men det är väl sådant man får lära sig genom det här, att det är så det är! Vad skönt att dina som ändå gör ont inte är någon fara:)

• hemmakatten
    Karisma skrev 2012-01-19 12:03:46 följande:
    Stämmer verkligen bf-listan? Många där man inte ens känner till. Eller som jag inte alls känner igen nicket på. Skulle va kul med en helt ny bf-lista men kanske bara jag som tycker det? :P

/K  
    Förlåt! Kollade på helt fel BF-lista! Den här är nyss uppdaterad så den kan läggas till i trådstarten?

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861.html 
  • hemmakatten
    Karisma skrev 2012-01-19 12:28:43 följande:
    Men den är ju kopplad til en helt annan apriltråd? Eller? som sagt om alla i denna tråden använder den så fungerar ju det. Är väl jag som är snurrig och inte känner igen mga namn i den listan heller. :P

/K
    Haha, då har jag ingen aning:)
  • hemmakatten

Arghhh. Ett företag bredvid mitt kontor håller på att bränna plast och skit på dagarna och med det här luktsinnet och mina torra ögon är det typ outhärdligt att jobba då det kommer in genom vårat ventilationssystem! Ögonen svider och näsan gör ont, huvudvärken kommer också smygande. Suck!

• hemmakatten

Jättefin vagn! Vi har inte ens beställt någon än, måste ta tag i det snart. Skulle också vilja få hem den och fixa i ordning den:)

• hemmakatten

Jag har köpt två par byxor och några bodies och pyjamasar i 50 och i 50/56. Både jag och sambon är Svenssons i längd så vi kommer nog få ett average barn som behöver 50 ett tag, har jag i alla fall inbillat mig:)

IKEA har ju ganska billiga sängkläder till spjälsängar, dock har jag hört att man måste vara lite uppmärksam på måtten på täcket när man köper sängkläder, för det verkar tydligen kunna variera beroende på var man köpt det.. 

• hemmakatten

Jag har alltid tyckt att min mage är låg jämfört med alla andra, får ofta kommentarer om det också så i början, eftersom det är första barnet och jag inte har en susning om det är normalt eller inte, var jag orolig men inget har sett konstigt ut och de säger att alla ser olika ut så nu bryr jag mig inte utan antar att den liksom bara är sån:)

• hemmakatten

Vad mysigt grästuva:)

Jag var hos BM i morse i 28+0. Hjärtljud mellan 147-152, SF-mått 28, blodvärde 135 (gått upp från 123 sist, jippie), vikt ca + 7,5 kg.

Vi började prata om graviditetsdiabetes av en slump och då nämnde jag att min pappa precis fått misstänkt åldersdiabetes, inget konstaterat än men han har höjt blodsocker och ska gå på medicin fram till sommaren för att se om det hjälper. Då ville BM att jag ska göra glukosbelastning eftersom jag då tydligen ligger i riskzonen pga pappa så ska in och göra det nästa onsdag. Har inget förhöjt värde nu och tror inte att det är något men bättre att göra det en gång för mycket!

Svar på tråden Aprilbebis 2012