Aprilbebis 2012
Jaha.. oj låter läskigt:) Måste man trycka runt hårt eller? Känns läskigt att gröta runt i magen:)
Jaha.. oj låter läskigt:) Måste man trycka runt hårt eller? Känns läskigt att gröta runt i magen:)
Jag är också nervös inför RUL.. Känner mer skräck än förväntan faktiskt och med två vänner som fått vända hem utan bebis i magen efter RUL så är det väl kanske inte så konstigt att jag har de tankarna. Tänker ju bara på de två och inte alla de andra jag vet att det gått bra för tyvärr. För det är ju måååånga fler som allt har gått superbra för! Håller ju alla mina tummar för att allt ska vara bra men kan verkligen inte ta ut något i förskott. Men kommer bli sååå himla lättad om allt är okej:)
Jag har känt små pick en gång men vet inte om det var bebis eller annat. Kände inte igen det i alla fall men väntar mig inte att känna något än.. Smörjer in hela kroppen på kvällen och använder en fetare kräm på magen och brösten, men inget mer avancerat än så:)
Min mage växer också men jag är ändå supernervös! Har ju ingen aning om vad som händer där inne..
Men det känns ändå ganska bra för jag verkar följa tidslinan som jag läser om. Är i v 15 och läste för någon dag sedan att jag från förra veckan skulle få mer behov av calcium eftersom den stärker upp skelettet nu och jag har senaste tiden druckit kopiöst mycket mjölk vilket jag inte annars gör:) Så det är lite kul att upptäcka:)
Finns en massa historier men det som är synd är att det är de historierna många tänker på istället för alla de som gått alldeles utmärk! Vilket är så sjukt många fler..! Hur många känner jag inte som har fått helt perfekta, friska barn? Så det är sådant vi måste försöka tänka på istället!
Tror nog inte Angelsound skulle få säljas och användas av vem som helst om det fanns en klar missfallsrisk.. Vore ju helt idiotiskt i sådana fall!
Men är ultraljud och Angelsound samma sak? Många ultraljud har jag också hört kan vara riskfyllt men att lyssna på hjärtat har jag inte hört något om?
Jo då, putande mage så det står härliga till:) Köpte första mammabyxorna på h&m för ett par veckor sedan, värdelösa! Glider ner heeela tiden så får gå och dra upp så fort jag rör på mig. Inte så diskret så de har fått åka åt skogen. Som tur är har jag hittat på ett par skinnbyxor jag köpte förra året som blev för stora, sitter som en smäck nu!
Någon som kan rekommendera några bra och sköna mammabyxor, helst svarta, som ser ut som vanliga jeans?
Min BM sa inget om svininfluensavaccin utan rådde mig att fundera över att ta det "vanliga" vaccinet för den årliga influensan, alltså inte den som kallas svininfluensan. Vaccinet för den årliga influensan ska vad jag vet inte ge några bieffekter, förutom om man är känslig kan man få lite feber.