Inlägg från: hemmakatten |Visa alla inlägg
  • hemmakatten

Aprilbebis 2012

Jag förstår att det måste vara jobbigt att må så dåligt och inte kunna leva som vanligt.. Jag mår bra men känner att tröttheten och allt som händer påverkar mig, och det är jag inte van vid. Inget jag kan göra åt heller ju, det är bara så det är! Så jag kan knappt föreställa mig hur det är för er som har det riktigt jobbigt i era graviditeter.. Usch. Men det är ju egentligen att bara acceptera.. Vi är ganska maktlösa när det kommer till hur kroppen hanterar en graviditet. Det enda vi kan göra är vårt bästa för att vi och bebis ska må bra..

• hemmakatten

En fråga till er.. Har ni känt av att livmodern blir helt spänd bara på ena sidan ibland? Känns inte som det borde vara en sammandragning då va? blir inte hela livmodern spänd då? tänkte om det är bebisen som trycker ut sig på ena sidan? vet ni?:)

• hemmakatten
    emeilee skrev 2011-12-19 22:05:13 följande:
    Hörrni, har alla gjort sina RUL nu? En i min närhet gjorde sitt RUL i förra veckan och allt har varit bra fram tills då. Man tillkallade läkare osv och tillslut konstaterade man att deras lilla bebis inte utvecklat någon hjärna utan bara hade ett litet hjärta som slog.
    Bebis kan alltså inte leva utanför kroppen, inte ens med hjälp. Är tydligen väldigt ovanligt, jag har aldrig hört talas om det tidgare. Hoppas inte ni tycker det är stötande...
    En bekant till mig fick samma besked. Det heter Anencefali.. Riktigt tungt.
  • hemmakatten

Jag kan också få ilningar ner mot...ja underlivet. Men det är mer att det ilar till snabbt några gånger här och där så antar att det är nerver som kläms:)

• hemmakatten

Kendi: Blir helt kall, vad hemskt att läsa vad ni gått igenom.. Beklagar verkligen, kan inte förstå hur det måste kännas för er nu. Skickar mina varmaste tankar och en massa styrkekramar till er!

• hemmakatten

Någon av er som tecknat gravidförsäkring? Tankar kring det? Jag har inte tecknat någon men funderar på att göra det nu..

• hemmakatten

Tack för svaren! Då ska jag ta och tecka en jag med.. Blir nog Länsförsäkringars Gravidförsäkring plus. Har dem på alla våra andra försäkringar och en väldigt bra kontaktperson:)

• hemmakatten

Ett tips till er som ska köpa badbalja med insats.. Jag letade massor, vill helst ha med urtappningsplugg men vill inte lägga några pengar på sånt, och hittade på..Biltema! Både badbalja och insats (badstol) för 189:-.

• hemmakatten

Jag har två vinterjackor, den som jag tycker allra bäst om är väääldigt svår att få igen nu:( Har en Fjällrävendunjacka också som går utmärkt att ha men den är så kort i rumpan så gillar inte den.. Men som du säger känns det ju onödigt att köpa en ny jacka nu bara för ett par månade!

Svar på tråden Aprilbebis 2012