Inlägg från: hemmakatten |Visa alla inlägg
  • hemmakatten

Aprilbebis 2012

rastlös skrev 2012-02-01 08:57:04 följande:
    I dalarna får man inte göra glkostest om man inte har diabetes 1 i tjejens närmaste släkt. Diabetes 2 bryr de sig tydligen inte alls om. Tänk va olika det är...
    Vad är åldersdiabetes klassat som eftersom jag ska göra glukostest?
  • hemmakatten
    rastlös skrev 2012-02-01 09:34:37 följande:
    Åldersdiabetes är just diabetes 2.
    Okej, men jag ska göra testet pga diabetes 2 och jag går i Borlänge...
  • hemmakatten

Ja, det var konstigt, särskilt eftersom det är samma landsting! Jag är smal och har inte ens förhöjt värde, och min pappa har inte ens konstaterad diabetes utan bara höjda värden som de ska försöka sänka till sommaren. Det var väldigt många som skulle göra belastning i Borlänge de här veckorna så jag hade tom svårt att få någon tid för det. Ska göra nästa onsdag, då är jag i 29+2.

• hemmakatten

Sannana: Min ligger nedåt nu (och har nog gjort ett par veckor som jag känt det) men hon sa att de inte brukar vända på sig förrän om några veckor (typ fram till v. 32-34) då de inte har så mycket plats kvar att röra sig på så min kan lika gärna vända sig uppåt igen:) Hoppas inte!

• hemmakatten

emeilee: Jag har funderat en del men jag känner på något sätt att jag inte riktigt kan veta innan jag är där... Ibland går det ju så snabbt att bedövning inte hinns med och ibland så långsamt att man testar allt för att det blir för jobbigt annars. Jag är nog öppen för allt beroende på hur situationen just då ser ut och jag kommer nog rådfråga en hel del, men som sagt, jag har ju ingen aning om hur det kommer att bli då så tycker att det är svårt...

• hemmakatten

Är i v.30 och har fått sådana jäkla ilningar neråt emellanåt, som att bebisen klämmer på en massa obehagliga nerver. Har fått uppfattningen att det kan kännas så när den borrar sig nedåt och den har vad jag vet legat nedåt i några veckor nu. Känns dock lite tidigt i v.30. Vad säger ni? Någon som känner liknande?

• hemmakatten

Ska också göra glukosbelastning imorrn... 

Thelma08: Om det inte hjälper med järntabletter och det håller sig jättelågt tror jag att man kan få järndropp på sjukhuset. Men då ska det nog vara extremt. Mitt järnvärde var också jättelågt förut och började äta Niferex och det gick upp jättebra! Hoppas att de funkar på dig med. 

• hemmakatten

Jag har också börjat få ilningar och konstiga känslor nedåt nu senaste veckan, tror bebisen börjar röra sig nedåt och kommer åt nerver och grejer...:)

• hemmakatten

Jag som är förstföderska och inte har så bra koll.. Hur vet BM när bebis är fixerad? Har ju hört om fixerad men ruckbar också, hur känner hon det? Jag har jättemycket ilningar och obehagskänslor längst ner nu. Och det rör sig en hel del där nere också. Mindre upp mot revbenen, där är det mer som att den spjärnar emot, inte sparkar längre...

• hemmakatten

I går när vi var på bio hade jag riktigt obehagliga ilningar nedåt, typ som hugg som gjorde skitont. När vi kom hem gick det över men vaknade i natt 03.50 av att bebis höll på och grejade och kände samma sak igen och stundtals ett obehagligt tryck ut mot rumpan. Blev riktigt nojig när jag låg där yrvaken i mörkret, trodde att den skulle spräcka hinnorna och försöka ta sig ut! Men sen lugnade den ner sig efter ett tag och jag somnade om... Usch.

Svar på tråden Aprilbebis 2012