Inlägg från: hemmakatten |Visa alla inlägg
  • hemmakatten

Aprilbebis 2012

Åh, hjälp.. Jag har ett litet "problem" och undrar om någon känner samma sak. Jag är ganska reserverad av mig och får lätt taggarna utåt när jag blir obekväm och nu när jag är gravid vill jag inte att NÅGON förutom min sambo känner på magen och liksom "bryr sig om den" och graviditeten, inte ens mina föräldrar! Vänder taggarna utåt så fort de kommer och ska känna och greja och fråga en massa.. Och på jobbet frågar alla hur magen mår och bla bla och jag blir bara så less och irriterad och då blir jag nästan elak och kort i tonen tillbaka. Vill inte vara sån men kan inte hjälpa det, allra minst mot mina föräldrar som bara bryr sig om mig och bebisen och är nyfikna! Vet inte hur jag ska komma ur det.. Vill ju inte vara elak mot mina föräldrar men jag kan verkligen inte hjälpa att jag känner så, det blir som att jag drar mig undan direkt och inte vill att de ska komma nära mig:( Känner mig så taskig och får så dåligt samvete..

• hemmakatten
    Skattkistan skrev 2012-01-08 18:51:47 följande:
    Jag känner som du tesssibell! Det är sånt fokus på magen och graviditeten hela tiden, och missförstå inte, såklart vill jag berätta om den och svara på alla frågor, men när man har berättat samma historia om och om igen så ledsnar man! Dessutom tycker jag att det känns väldigt konstigt och obekvämt att det nu är jag som står i centrum i alla sammanhang med familj och vänner eftersom alla har hundra tusen frågor. Och detta klappande på magen och att folk vill att jag ska ställa mig upp så de kan få se om magen har vuxit... Vad ska man säga... Det är nog bara att gillar't :) när jag tänker tillbaka på när vänner och syskon varit gravida har även jag visat stort intresse och haft massa frågor så man får väl ha lite förståelse :)
    Ja.. jag får försöka men det är svårt! Har aldrig heller varit så intresserad av gravidmagar och att fråga ut tusen gånger. Har typ känt på mina vänners gravidmagar någon gång bara för att få känna hur en sådan liksom känns men det är nog också mycket för att jag själv är så reserverad så känns det fel att "ta" på någon annan liksom även fast dom kanske inte har problem med det alls:) Och jag är alltid noga med att fråga så att det är okej även fast det har varit mina vänner..
  • hemmakatten

Var hos BM i morse.. Fick lyssna på hjärtljuden fast bara jättekort:( Kanske fick lyssna i 20 sekunder bara, lite tråkigt! Men det slog på bra i 140 slag/min, SF-mått 25, vikt +5,9 kg, blodvärde 123.. Vet inte vad depåerna låg på men hon sa att jag kunde fortsätta med en niferex varannan dag som nu så skulle det hålla sig bra!

• hemmakatten

Appropå mamakläder.. Vet ni var man kan köpa amningsbehåar som inte är alldeles jättedyra i "ovanliga" storlekar? På de vanligaste affärerna finns det bara upp till D-kupa i 75 och jag behöver DD eller E..

• hemmakatten

Åh. Vad skönt att han mår bra!!! Du får ta det riktigt lugnt nu och så håller vi tummarna för att han stannar i magen många veckor till! Hjärta

• hemmakatten
    Någon av er som får superont i sidan ibland på natten? Det känns som att någon ska gå av för mig, sen efter ett tag med tjock kudde mellan benen går det över. Det är skitobehagligt!
  • hemmakatten

Jag får bara så på natten, vaknar av att det gör ont, mestadels på höger sida. Sen går det över med en kudde mellan benen. Känner aldrig av det annars!

• hemmakatten

Ibland känner jag att jag också vill byta BM, vår är liksom...inget mer än att hon gör sitt jobb. Men jag vet ju inte hur en BM ska vara heller och svårt att veta om det ens finns någon bättre att byta till! Ska jag ringa och räkna upp alla personlighetskrav jag vill en BM ska ha och hoppas på att de har någon som passar in? Haha, känns ju lite knäppt:)

tillvaron.se/therese

Svar på tråden Aprilbebis 2012