Inlägg från: grästuva |Visa alla inlägg
  • grästuva

Aprilbebis 2012

Oj såg nu att du heter Evli och inte Evil Skäms

De flesta av mina symptom har också stillat sig men känner en del fladder i magen till och från (kan tillägga att detta är min tredje så därför känner jag igen känslan) men hoppas på mer tydliga rörelser snart. 
    Ibland kan jag känna av illamående på morgonen men inte alls i samma utsträckning som innan.
    Ska träffa BM och läkare nu på Tisdag så jag hoppas läkaren går med på att kika igen så att den lille mår väl, så min oro kan stillas för en stund.

Först hade vi inte tänkt ta reda på kön men jag känner att det är viktigt för mig. De två tidigare kollade vi kön på.

Jag vet inte så mycket om dom där så kallade "spökveckorna" som ni skriver om, infaller dom i en särskild vecka?

Tokstolla ja er kan jag berätta för, min sambo kikar aldrig på FL  

• grästuva

menar ni angelsound när ni pratar om dopplers?

Sådana finns att köpa på nätet, tror dock också det kan bli en stresskälla om  man inte skulle finna hjärtljuden.
    Min BM avrådde mig från att köpa en sådan just pga av det. Får se hur jag gör längre fram..

• grästuva

åh vad härligt Loppan79 blev tårögd av ditt lyckliga inlägg {#emotions_dlg.flower}

emeliee jag har häst, rider på hobbynivå. Har redan börjat ta det lugnare och lufsar mest i skogen, har precis hittat mig en medryttare som ger mig lite avlastning.
    Kommer inte rida så länge till, kanske ca en månad. Sen får det bli mer longering/tömkörning i paddocken så länge vädret tillåter.
    Första graviditeten red jag fram till v.8 andra fram till v.27 

angående BF listan så skriver jag in mig där efter RUL, inte hundra på vilken vecka jag är i men bebis kommer någon gång runt mitten av April.

Har frågat innan om ni hade någon bildtråd men fick aldrig något svar?  

• grästuva

Ja här är det också svårt att hitta medryttare, började leta i Dec förra året och hittade rätt först nu. Hon bor dock en bra bit härifrån (närmare 3 mil enkel väg) så jag hoppas hon orkar fortsätta.
    Annars får hästen vila tills början av sommaren.
    Tävling, strongt.. själv känner jag av foglossning efter en lättare tur i skogen

• grästuva

Vad jag har läst ska man inte använda vagiatorer under graviditet men har ingen egen erfarenhet hannis. Hur gör ni med säsong vaccinet mot influensa? Har aldrig tagit säsong, tog svininfluensa 09. Är säsong vaccin ofarligt för bebis och mammakroppen? Går mkt influensa här nu..

• grästuva

Tokstolla prata med din Bm så kanske du kan få extra Ul eller lyssna på hjärtljud, många vill dock inte lyssna efter hjärtljuden förens v.20 men du kan alltid fråga. Inte meningen att du ska gå runt med så stor oro. Hur ofta träffar du din Bm?

• grästuva

Min sambo har varit övertygad de två tidigare graviditeterna att det är pojkar och haft rätt. Det är nästan bara pojkar som föds i hans släkt. Nu är han övertygad om att vi väntar en tös, ska bli spännande att se om han har rätt även denna gång. Jag vill veta kön men inte sambon så svaret får jag hålla hemligt

Svar på tråden Aprilbebis 2012