Inlägg från: grästuva |Visa alla inlägg
  • grästuva

Aprilbebis 2012

Köpte ni ny eller begagnad emeilee? 
    Jag vill helst ha en emmaljunga city cross men dom är svåra att hitta begagnade tycker jag och vet inte om vi har ekonomin till ny vagn. 

• grästuva
    Vi köpte våra första bebiskläder igår. Har så många gånger varit inne i affärerna, hittat och plockat på mig för att sen hänga tillbaks det igen. Denna gången tog jag med mig det till kassan och det kändes riktigt bra.
    Vi behöver köpa så gott som allt..

Jag tror det kan vara bra att våga handla, prata om namn ect.. ja våga hoppas helt enkelt

Vi pratar mycket om namn, tjejnamn har vi redan klart sen länge så det är mest pojknamn som vi pratar om nu.

Sonen på 4 år heter Theo (Robert, Elias) och så har vi ju vår lille ängel Oliver (lillebror, Billy)
  • grästuva

Insåg nu att du kanske precis skrev det du försökte skriva innan, hjärnan hänger inte riktigt med när jag är trött :$ amiegirl vad obehagligt att blöda sån mängd, vet du varför du så lätt får näsblod när du är gravid?

• grästuva

Vill också passa på att önska er ett gott nytt år. Vi ska bara vara hemma och mysa, äta lite gott och hoppas på att det inte skjuts för mycket fyrverkerier då hunden år skotträdd :-/

• grästuva

Thelma sd som gör ont ska du alltid ta upp med din BM. Hon kan kolla så de inte har tapp påverkan.

Under denna graviditeten har jag inte så mycket sd, de kommer ibland men inte dagligen och gör inte ont. Ramlade för ett par veckor sedan och slog i ryggen vilket satte igång kraftiga sd under två timmars tid, dom lugnade ner sig sen och läkaren kollade tappen några dagar senare men den var oförändrad tack och lov.

Med andra barnet hade jag kraftiga sd och tapp påverkan. 

• grästuva
    Majsan242 skrev 2012-01-01 15:31:02 följande:
    Hur känns sammandragningar? Jag har haft ont i ljumskarna o runt om när jag gått snabbt eller så och en gång fick jag en ny sorts värk som var som ett band över magen och höll i sig några minuter. (v26+1)
    Vid sd blir lätt hela magen hård, jag tycker det känns som jag har en hård boll instoppad under skinnet. Man kan även ha lätta sd utan att känna av det direkt. Sd gör livmodern hård, en träning inför förlossningen så det är helt normalt. 
    I vissa fall kan dock täta och/eller smärtsamma sd leda till påverkan av livmodertappen och eventuellt starta prematura värkar.
    Därför ska man alltid prata med sin BM om man har mycket och täta och/eller smärtsamma sd.
    Jag är urkass på att förklara men hoppas det hjälpte en gnutta iaf  
Svar på tråden Aprilbebis 2012