Inlägg från: grästuva |Visa alla inlägg
  • grästuva

Aprilbebis 2012

Det är säkert ingen fara men jag tycker själv att det är bäst att kolla en gång för mycket för att vara säker. Kommer det mer vid ansträngning eller som när du tex reser dig från sängen/soffan? Kom ihåg att Bm finns där för dig och bebis och inga frågor är dumma och ingen oro för liten för att inte talas om usch jag är dålig på att förklara mig i skrift men jag hoppas du förstår vad jag menar.

• grästuva

Jag är 20+6 så lite efter dig. Bebis rör sig ofta och mycket, sparkar, bökar och knör.

• grästuva

Jag har också tagit helt paus sen förra helgen, red lite lätt innan den sista månaden men med foglossning var det inget kul. Har en medryttare som.tar honom helt 4-5 dagar i veckan och det är jag väldigt tacksam för. Skönt med lite avlastning och att han hålls igång lite lätt trots att jag själv inte kan rida. Han blir 18 nu så det är skönt att han får fortsätta röra sig lite och inte blir helt stilla för muskler och leder. Saknar skogsturerna redan dock vad skönt att du får hjälp att hålla igång den ena inför tävlins säsongen. Var det du som bodde i Kungsbacka?

• grästuva

Nej jag bor några mil utanför Halmstad men uppvuxen till större delen i Kungsbacka/ vallda. Här är inte heller det lättaste att hitta hjälp med gediget intresse så jag är jätteglad att jag fann denna tjejen tråkig extra utgift för er men som sagt är det skönt till sommaren och eftersom hon jobbar med att utbilda unghästar så kan man vara trygg i att det blir gjort ordentligt och bra

• grästuva

finns det bf lista, vet att vi pratat om det innan men minnet sviker
    den i trådstarten.. är den för denna tråd? 

• grästuva

pratar ni om att lämna bort ett par timmar eller över natten?

Theo hade jag barnvakt till ett par timmar första gången när han var åtta månader, sovit borta utan oss har han gjort en gång.. det blev lite abrupt och hastigt men funkade bra ändå. 

• grästuva

hur ska ni bädda i vagnen? april kan ju antingen vara varm eller kall månad.

hur och var vill ni att bebis sover? vagga, spjälsäng eller samsova?  

• grästuva

Vad skönt att allt såg bra ut godistroll och att du slipper järntillskott. Jag har fått börja ta det dagligen nu, äter nifirex men dom funkar bra för mig så det gör inte så mycket.
    Hur ofta går du till BM?
    Jag är där varannan vecka, ska dit den 20.de nästa gång

När Theo var bebis så samsov vi, hade ett snuggle nest i början. Har lånat ut det till någon tyvärr men minns inte vem nu  Skäms så det blir väl till att köpa nytt isf.
    Annars funderar jag på vagga bredvid sängen, får se vad vi trivs med denna gången. 

• grästuva

Ja hört om en del som får riktiga besvär av järntillskotten, tacksam för att dom funkar bra för mig.

Jag vet inte om du frågat men jag tror jag nämnt det någon gång i tråden..
    Förlorade vårt andra barn/Theo´s lillebror i magen i april i år, han dog i min mage v.30+5.
    Läkaren hittade inga fel utan räknar det som PSD i magen men vill ändå hålla lite större koll, om inte annat så för att försöka stilla min oro så gott det går.

Svar på tråden Aprilbebis 2012