Inlägg från: grästuva |Visa alla inlägg
  • grästuva

Aprilbebis 2012

Vad skönt att det inte brinner i knutarna ekonomiskt men självklart vill man ändå ha svar så snabbt som möjligt så man slipper oro sig för att inte få det godkänt.
    Tror dock inte det kommer vara några problem att få det godkänt av fk, håller tummarna för det  

• grästuva

Theo blev överlycklig över nyheten att han ska bli storebror igen, han dansade runt här hemma i vardagsrummet. Hela kvällen har han varit alldeles lyrisk och pratat om allt han vill göra och visa bebisen.
    Min fine skrutt Hjärta 

Nästa vecka ska vi till BM och han ska få följa med och lyssna på hjärtljuden. 

• grästuva

Lycka till till er andra som också ska på RUL idag och stort grattis till lyckat RUL charlotta {#emotions_dlg.flower}

• grästuva

ojdå vet inte vad jag ska skriva animegirl, håller alla tummar och tår för att det ser bättre ut om två veckor {#emotions_dlg.flower}

• grästuva

Charlotta har du haft två snabba förlossningar tidigare så går nog denna snabbt och smidigt också. Jag har också snabba förlossningar, första tog 5 och en halv timma från första känning, andra ungefär hälften av tiden.

• grästuva

Inget planerat snitt för oss men troligtvis igångsättning alternativt bli inlagd några dagar innan bf. Har väldigt snabba förlossningar och fem mil till sjukhuset.

• grästuva

Jag var hos BM igår, hade järnvärde på 114 och ett ganska lågt blodtryck på 110/50 så hon sa till mig att äta järntablett varje dag nu. Äter Nifirex, för mig funkar dom jättebra

Mina depåer låg på 24 vid v.11 så dom var ganska låga från början, järnvärdet låg då på 128.

Känner du av mycket trötthet?

Utöver järn och blodtryck så lyssna vi på hjärtljuden som låg mellan 142/144, mätte magen och vägde mig. Har gått upp 4 kg sen v.11.
    Bebis tyckte BM var jobbig och sparkade ihärdigt på henne, vilket storebror som var med tyckte var hysteriskt roligt  

• grästuva

Tyckter också det låter som lång tid emellan tessibell, du vet att du kan ringa och be om att få gå tätare om du vill väl Jag skrev in mig i v.8 och har sedan dess gått var tredje vecka. Från och med nu kommer jag gå varannan vecka fram till v30 och sedan veckovis eller mer. Träffar även läkare regelbundet och kommer ha gjort minst fem Ul och ett Vul under graviditeten. Går hos vanlig Bm samt förlossnings läkare men har mer kontroller än "normalt" så jag vet inte heller om jag kan räknas in i din undran.

Svar på tråden Aprilbebis 2012