Inlägg från: grästuva |Visa alla inlägg
  • grästuva

RUL idag gick bra, barnmorskan kollade noggrant och förklarade allt hon kollade på. BF 20 April, könet var hon inte säker på då navelsträngen låg i vägen men vi ska försöka kolla igen på TUL i v.28

• grästuva
    vicki 83 skrev 2011-11-09 19:05:44 följande:
    ni som har barn sedan innan,har ni alla berättat för dem att de ska bli store bror/syster?
    går in i v 17 imorgon,men har inte berättat nåt ännu, min son är 4 år.
    Jag vill verkligen att när jag berättar så ska det vara lie speciellt..inte bara kasta ur mig det!
    Har köpt en angelsound så jag tänkte han skulle få lyssa på hjärtljuden oxå
    Nej vi har inte berättat det ännu, har därför inte heller gått ut med graviditeten ännu utan det är endast ett fåtal som vet om det. Vill inte berätta för folk innan vi berättat för storebror.. 
    Vill vänta så länge som möjligt, får se hur länge vi kan hålla det hemligt.

Skulle helst vilja vänta med att berätta för storebror tills TUL i v.28 
  • grästuva

Man har rätt att lämna barnen tex tidigare för läkarbesök så hör med eran förskola

• grästuva

emeliee så kan jag känna av det ibland också, särskilt om jag stressar/skyndar och nu även ibland när jag rider. Hos mig beror det på foglossning. Hade hoppats på att kunna rida ordentligt tre veckor till men märker att jag får ta det lugnare redan nu, blir nog mest skritt framöver och så får jag jobba honom från marken.

Lovis 1 vad skönt att allt såg bra ut, är det 4d i v.32 också? Jag ska tillbaks v.28 och 32 för TUL 

• grästuva

Ang omeprezol så avrådde både Bm och apoteket mig att äta dom som gravid, minns inte varför nu . Jag kör på gavescon istället

• grästuva

Vad jag har läst mig till så finns det inte tillräckliga studier ang omoprezol och graviditet, kanske därför jag avråddes. Står på dom att man ska rådfråga med läkare och det har ni ju gjort

Delade bara med mig av vad jag blivit tillsagd. 

• grästuva
    Vicki83 med andra barnet är det inte ovanligt att sd kommer tidigare men ta upp det med din BM så att dom håller lite koll på eventuell tapp påverkan.
    Vad gör du när sd kommer? alltså vad framkallar dom?

Om du kan så ta en paus vid sd och minska tempot lite  
Svar på tråden Aprilbebis 2012