Inlägg från: grästuva |Visa alla inlägg
  • grästuva

Aprilbebis 2012

Jag var hos BM igår, blodvärdet hade sjunkit från 114 till 104 sen förra besöket så nu blir det två nifirex om dagen istället för en. Har det inte stigit vid nästa kontroll om två veckor så pratade BM om järninjektioner. 

Blodtrycket låg på 105/50  och jag hade ökat 1 kg på två veckor. Har sammanlagt gått upp 5 kg än så länge sedan v.11.

Hjärtljuden låg på mellan 150/160

Mätte tappen också då jag varit orolig att den skulle blivit påverkad men den låg på 42mm så det var ingen fara. 

Är i v.22+4 idag.

• grästuva

Jag hoppas också på att slippa injektionerna. Det låga blodvärdet gav mig en rimlig förklaring till min ihållande huvudvärk och trötthet iaf.

Mysigt med en livlig bebis, vår rör sig också mycket och blir starkare och starkare. Sparkarna syns utanpå och jag kan vakna av dom ibland när jag sover  

Hur är det med lill tjejen?
    Hoppas ni får en fin jul utan sjukhusbesök {#emotions_dlg.flower} 

• grästuva

amiegirl jag äter 2 nifirex om dagen. Huvudvärken har lättat så förhoppningsvis gör dom lite nytta

Hoppas ni alla haft/har en fin Jul {#emotions_dlg.flower} 

• grästuva

Jag fick ont i magen de första dagarna när jag tog två. Åt en banan i samband med tabletten och då försvann magontet. Tar alltid och sköljde ner tabletten med ett glas jucie. Vad ligger ditt värde och depå på Thelma?

• grästuva

Med äldsta sonen blev jag dålig av dom som du, detta var i slutet av graviditeten dom hade funkat bra innan. Vet att Bm sa att kroppen reagerade på för mycket järn åt gången och därför fick jag ta dom var tredje dag ist. Tänkte om det var samma för dig, att kroppen får mer järn än den behöver åt gången. Hör med din Bm om det fortsätter krångla med magen

• grästuva

Depåerna låg på 24 för mig, åt 1 nifirex om dagen innan men blodvärdet fortsatte sjunka ändå så därför sa Bm att jag skulle ta två om dagen för att inte tömma förrådet helt.

• grästuva

har inte heller tecknat gravidförsäkring men ska göra det idag. Ska sätta mig ner och kolla igenom dom alla. Rekommenderar alla att teckna en sådan.

• grästuva

har ni betald eller gratis försäkring?
    Jag har kollat på Trygg Hansa och funderar på den men den gäller först från v.26 och jag vill gärna att den gäller från så tidigt som möjligt. Någon som vet om man kan teckna den och så teckna  en till som gäller från tidigare vecka? Hittade en som gällde från v.23

Svar på tråden Aprilbebis 2012