Inlägg från: grästuva |Visa alla inlägg
  • grästuva

Aprilbebis 2012

din våg kanske inte visar detsamma som hos BM thelma?
    Har du vägt dig regelbundet, annars kanske du gått ner till en början och sen upp till din inskrivningsvikt

Förra veckan hade jag gått upp 4 kg sen v.11 

• grästuva

Jag är fortfarande detsamma (lika snäll och go ) i humöret som innan jag blev gravid denna gången.  När jag väntade Theo var jag väldigt arg och lättretlig, räckte med att sambon sa något i fel tonläge så blev jag jättearg eller ledsen och la mig i sängen och tjurade med täcket över huvudet som ett litet barn.
    Tror det är ganska vanligt att gravidhormonerna busar med humöret

Nu inflikade min sambo att jag är balanserad och ingen större skillnad i mitt humör men att jag varit gravid så länge nu att han inte minns hur jag var innan Oskyldig 

Angående äldre barnens syn på en ny bebis så är Theo väldigt förväntansfull på att bli storebror igen, vill gärna klappa och pussa på magen och känna när den lille sparkar.
    Pratar mycket om allt han vill göra och visa bebisen.

Sen är även han lite extra mammig och i vissa stunder vill han leka att han är en bebis. Det innebär att han kryper på alla fyra och säger gaga gogo.  

• grästuva

Karisma moderskapsintyget ska du själv skicka in till FK, om BM glömde ge det till dig så ring henne och be henne skicka det till dig om du inte har fler besök inbokade hos henne snart.

• grästuva

Jag förstod först på riktigt i förrgår när jag var hos tandläkaren att graviditeten syns på mig, att bulan börjar bli stor. När jag kom in på tandläkare rummet sa jag snabbt att jag mest vill ha en överkoll då jag är gravid varpå sköterskan svarar "Ja det ser vi ju med din fina mage" blev helt paff och svarade "va syns det?"   

• grästuva

Vad skönt att höra av dig amiegirl och att det såg bra ut med bebben på Ul. Tråkigt att lillan inte återhämtat sig från anfallet helt, hon är en kämpe och jag hoppas både du och dottern mår mycket bättre snart. Stor kram till er

• grästuva

Evli håller tummarna för att det kommer se fortsatt bra ut. Om moderkakan ligger fortsatt i vägen för "öppningen" kommer du nog förlösas med planerat kejsarsnitt när det är dags, beroende på hur långt ner den ligger så kan den flytta sig uppåt så att den inte ligger för. Du kommer nog få extra Ul för att se om moderkakan flyttar sig uppåt. Har dom kollat så du inte fått problem med gallan? Det kan ge hemska magsmärtor har jag hört. Hoppas du mår bättre snart! stor kram

• grästuva

Hade gått upp 4 kg från v. 11 tom v.20. Är i v.22+2 idag, ska till Bm imorgon så då får vi se vad jag väger nu

• grästuva

Emeliee måttet mellan blygben och livmoderns övre kant kallas sf, det mäts för att kolla hur livmodern växer

• grästuva

Emeliee beklagar beskedet din bekanta fick vid Rul. Litenapril håller tummarna för er och tussen

Svar på tråden Aprilbebis 2012