• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Maximumtaste

Sockerbrallan: det går säkert bra:) låter som ofarliga blödningar:).. Tycker att det borde dragit gång rejält om vi skulle fått mf.. Har bestämt mig för att inte oroa mig nu.. Blir ju helt stressad.. Tur jag har semester hehe..

Jag har märkt att om jag sover längre på morgonen så mår jag inte lika illa.. Men jag har vaknat runt 8 varje morgon den här veckan av illamående., och på nätterna mår jag också illa.. När jag väntade sonen slutade illamåendet i v14., men illamåendet har börjat tidigare denna gång.. Med sonen började det v7.. Alla graviditeter är ju olika säger dem:)

• Ljushuvudet

Hänger på dig med att inte oroa sig, tack för ditt bra svar!

Oh, låter trevligt av att vakna av illamående eller inte Hur gammal är din son?
    Märker du skillnad om illamåendet går bort om du äter ngt? Jag själv är illamående på morgonen och kvällen. Har fått sluta med apelsinjuice då jag får extrem halsbränna av det. Vitt bröd innan läggdags för att förebygga halsbrännan och uppstötningarna, min man som ordinerat det då han själv lider av mycket halsbränna.

Vad skönt att redan varit gravid en gång för då vet du ju vilka symptom som kan komma!

• Maximumtaste

Sockerbrallan: min son fyller 7 i oktober:) det va ju så längesen jag vänta honom så har glömt bort hur det kändes.. Mins illamåendet och mycke molvärk i början.. Sen kände jag sparkar tidigt.. Kunde se dem utanpå magen redan i v 16.. Så jag hoppas det blir lika nu för det är så mysigt:)

Ja, mitt illamående släpper när jag äter.. Men det kommer lite då och då under dagen:) har också fått lite halsbränna.. Med sonen hade jag kraftig halsbränna från v14 tills han kom.. Köpte storpack med rennie vilket resulterade i 3 hål i tänderna:/.. Så dem tar jag aldrig mer.. Visste inte att det va socker i dem och tog mycke på nätterna.. Va bm som sa att jag skulle köpa dem grrr hehe..

• Lenafena

Maximumtaste, har du provat Samarin? Det är helt okej att ta när man är gravid, men jag vet inte om det är nåt socker i. Jag tycker det är det bästa som finns när man är uggen i magen, hjälper varje gång Glad

• Maximumtaste

Lenafena:
    jo samarin fungerar bra:) men tyvärr så blir man typ immun el vad man ska säga om man har mycket halsbränna.. Men har man det då och då är dem väldigt bra:) och dem är goda :D

• kendi

Hej jag gick in i vecka 7 idag och är oxå jätte orolig för missfall ja va hos barnmorskan i veckan för hälsosamtal och då berättade jag att ja e jätte orolig och blir stressad och tänker att stress kan påverka missfall men bm sa att jag borde vara lugn och hon sa att man kan inte framkalla missfall på något sätt får man missfall betyder det att det är fel på embryot elr att något har gått fel under befruktningen och det kan man inte göra något åt. så länge fostret är frisk kommer allt gå bra sa hon. Nu e jag lite lugnare och tänker om jag får missfall då vad det fel på fostret.
    Jag läste oxå någonstans om man mår väldigt illa och spyr har man mindre risk för missfall vet inte hur mycket det stämmer men..

• aprilmamma44

hej tjejer!!
     Fick ju MA i april och är helt otroligt nojjig över att något ska gå fel...har VUL inbokat iv  9...men e ju 4 veckor dit=(

Har en fråga om era gravtest!! Jag har använt testlagrets och fått streck, men inte inärheten av lika starka som kontrollstrecket. Testade senast BIM+2 på kvällen...och då var det itne starkare än på BIM med morgonurin. Bör jag oroa mig??? ska ta ett test imorgonbitti för att se om det har utvecklats något. Vad tror ni?? Bör jag vara orolig??

Kan tillägga att jag har fått svgt plus på apotekets egna på BIM och 1-2 veckor Gravid på CB-digital...

• Maximumtaste

Alexaa: jag tror att alla har olika nivåer av hcg.. Jag använder också testlagrets och på bim dagen i onsdags va strecken lika starka.. Igår på kvällen testade jag igen och teststrecket är starkare än det andra. Bim+2 igår.. Det behöver inte vara lika för alla och bara för att strecken är svagare tror jag absolut inte det är någon risk för mf..
    Jag vet bara av egen erfarenhet att strecken var svagare när jag hade mitt x.. En vecka efter bim va strecket som att någon hade testat på bim -3 typ.. Men dem blev starkare efter ett tag men det va ju ett x så jag hade låg hcg hela tiden..

Jag tror inte du behöver oroa dig, men du kan ju prova att testa varannan dag för att se en stegring..

• Angiiee

Tycker ni att jag ska ringa in till bm redan nu ? v.4 (3+3), Känns som att jag har tvillignar för jag plussa så tidigt..

Va tycker ni, är lite klyven

• Maximumtaste

Alexaa: är du säker på din bim dag? Jag testade med äl tester nu när jag blev gravid så på äl+14 va strecken lika starka på testlagrets.. Mena att din bim kanske är senare?:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012