• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Simpan

Okej! Jobbigt att behöva berätta direkt!!
    Jag fick lov att berätta för chefen också, men det var för att jag blir genomskådad direkt ;) springer o kräks hit o dit, måste ligga direkt efter maten osv ;)

• Ljushuvudet

Hallonmuffin och Simpan:

Jpbbigt över att behöva berätta så tidigt men hoppas att era chefer är snälla mot er speciellt dig Simpan som spyr, uscha

Alexaa:
    Skönt att det blivit starkare

Ego: Mina bruna flytningar har nu upphört och inte kommit ngt nu på morgonen så jag är lite glad just nu nu kan man återgå till att njuta av graviditeten igen!

• Maximumtaste

Sockerbrallan: vad skönt:) hur många dagar efter bim är du nu? Jag hade inga flytningar igår men lite imorse bara som avtog snabbt.. Blir bara vid första toabesöket.. Tog ett till gravtest och jag tror inte det kan bli starkare nu.. Typ svart.. :)
    Är på bim +4 nu.. Vill att tiden ska gå snabbare!:)

• Ljushuvudet
    Maximumtaste skrev 2011-08-14 12:38:38 följande:
    Sockerbrallan: vad skönt:) hur många dagar efter bim är du nu? Jag hade inga flytningar igår men lite imorse bara som avtog snabbt.. Blir bara vid första toabesöket.. Tog ett till gravtest och jag tror inte det kan bli starkare nu.. Typ svart.. :)
    Är på bim +4 nu.. Vill att tiden ska gå snabbare!:)
    Åh, vad skönt för dig med jag har lite lite brunt på pappret just nu, men inte alls som igår. Har en molande värk som nere i livmodern men det kan ju vara växtvärk. Har dock aldrig varit gravid såhär långt så jag vet inte hur det känns Mitt illamående håller i sig och brösten är spända som attans.

Jag är på BIM+2 idag, önskar också att tiden ska gå snabbare
  • Ljushuvudet

Vilken vecka är du i? jag själv är i v 5 (4+2)

• svorsk

Hej

Grattis till alla små frön i magen. Jag har med stor glädje också ett. Testade CB igår på BIM +2 och fick ett fint GRAVID. Hade som du Sockerbrallan lite rosa/bruna blödningar på BIM och dagen efter, så jag har bara gått och väntat på att mensen sätter igång. Nu blir det väl v 5 ( 4+3) för min del. Har en dotter på två år. Förra gången var jag så cool med att allt går bra men verkar vara mer nervös nu. Hade troligen ett tidigt MF i maj, så det är kanske det som spökar. Magen har svullnat ordenligt (gjorde det med ettan också) och jag får nog snart byta till gravidbrallor. Hoppas att vänta lite med att berätta på jobbet men syns det för väl efterhand så får jag väl berätta. Skönt at få hålla det lite för sig själv en stund och att fatta att det är på riktigt. Mår redan illa men kräktes aldrig under första graviditeten så jag hoppas det håller sig undan. Hur mår ni andra? 

• LillSnurr82

Jag plussade svagt i morse, antingen på bim-2 eller bim-7 tror jag. Har bara haft 2 mensar, eller vad man säger efter att vår dotter föddes. Var då 32 eller 33 dagar i mellan. Innan hon föddes hade jag alltid 28 dagar, så svårt att veta när jag ska ha mens nästa gång. Ska testa igen om ett par dagar så får vi se om det blir starkare. Hoppas hoppas :)

I går hade jag lite spotting, sen har jag antingen mens värk eller växt värk i magen , illamående och yrsel. Men det kan ju också vara tecken på att mensen kommer snart, så vi får se!

• Maximumtaste

Sockerbrallan: bara det inte kommer en stor blödning behöver vi inte oroa oss:) och att symtomen sitter kvar. Jag har också ömma bröst, växtvärk och illamående.. Har börjat må sjukt illa efter jag ätit.. Måste lägga mig en stund.. Jag e i v5.. Går in i v 6 på tisdag tror jag:)

• Ljushuvudet

Välkomna Lillsnurr och svorsk

Skönt att höra att fler har lite småblödningar kring BIM har bara dåliga erfarenheter då jag fick tidigt mf i juli så man är ju på helspänn nu!!

Maximumtaste:

Nej, det är sant. Känns konstigt att man har så mycket symptom så tidigt i graviditeten

• Simpan

Jag hade förövrigt också blödningar, men det var två och tre dagar innan bim. Så därför blev jag chockad att jag fick ett plus. Trodde att det var mensen som vsr på gång . Nu är jag i vecka 6+? :) och inga mer blödningar. Men däremot har mina bröst blivit mindre o mindre ömma. Vet nån hur länge man brukar ha ont i brösten? Man blir ju lite nojjig. :/
    Men jag mår illa och kräks flera ggr om dagen, så det borde inte vara nån fara, hoppas jag :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012