• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Tokstolla
    Ljushuvudet skrev 2011-08-12 15:49:28 följande:
    Ja, men det kändes ju lite konstigt om han skulle få stroke vid bara 37 års ålder, men men man vet aldrig, bra att se att sjukvården funkar. Fast inte vad man behöver när man är nygravid och med allt vad det innebär

Är det normalt att svettas som en gris? Kan knappt röra mig förrän jag börjar svettas.
    Jag var 25! Och ingen orsak har hittades... 
    (hade också sjukt ont i huvudet länge) 
  • Tokstolla
    Tokstolla skrev 2011-08-12 21:36:13 följande:
    Jag var 25! Och ingen orsak har hittades... 
    (hade också sjukt ont i huvudet länge) 
    Asså, jag fick en stroke när jag var 25.
  • Ljushuvudet
    Hallonmuffin skrev 2011-08-12 21:03:19 följande:
    Har precis plussat och om det går hela vägen så har jag bf 21 april! Har inte kunnat berätta för min sambo än för han är bortrest över helgen och känns fel att berätta över telefon. Hade inte tänkt testa förrän nästa helg eftersom bim inte varit än men jag bara kände så starkt att jag MÅSTE testa och så blev det ett något svagt plus!
    När har du BIM? Och grattis till plusset

Tokstolla:

Fick du en stroke?
  • Tokstolla
    Ljushuvudet skrev 2011-08-12 21:39:18 följande:

Tokstolla:

Fick du en stroke?
    Japp. 
    Ungefär 4 personer under 25 får stroke varje år utan att man kan hitta anledningar- Så sade överläkaren till mig.

• Ljushuvudet
    Tokstolla skrev 2011-08-12 21:45:07 följande:
    Japp. 
    Ungefär 4 personer under 25 får stroke varje år utan att man kan hitta anledningar- Så sade överläkaren till mig.

Uscha   har du återhämtat dig bra efteråt?
  • Tokstolla
    Ljushuvudet skrev 2011-08-12 21:48:50 följande:
    Uscha   har du återhämtat dig bra efteråt?
    Japp, visst har jag det! 
    Jag talade visserligen fyra språk flytande (ett av dom har delvis försvunnit till den grad att jag bara förstår språket men inte kan använda det flytande).
    Gymnasiematten, fysiken, kemin och historian är också ganska bortblåsta.

Men det är smällar man tar helt enkelt. 
    Jag får vara glad att jag inte har några fysiska men längre (var lite slapp i ena sidan) och att jag hittar orden hyffsat snabbt. 
    Min 4-5cm propp satt nämligen i mitten bakom hjärnhalvorna och påverkade bägge sidor. 

Det är ju några år sedan nu men jag måste tänka mig för med olika saker- Ex: Ringa BM snarast vid grav. Inga flygresor eller stillasittande resor på över 6 timmar utan blodförtunnande medicin osv. 

• Ljushuvudet

Åh, herregud. Ja då kändes det verkligen att man gjorde rätt i natt som åkte in OM det hade varit ngt. Tack för att du delade med dig av din historia och jag är glad för att du har återhämtat dig såpass bra.

• Hallonmuffin
    Ljushuvudet skrev 2011-08-12 21:39:18 följande:

Tokstolla:

Fick du en stroke?
    Jag har BIM imorgon. Jag har haft lite oregelbunden mens men jag tror att det stämmer med bim imorgon. Hade ägglossningsflytning den 31/7 och det var samma dag som vi hade oskyddat sex. Sedan tre dagar senare så fick jag ont i magen precis som jag känt några gånger tidigare vid ägglossning. Tänkte att jag nog hade ägglossning då fast det gjorde lite ondare än vanligt. Men sju dagar efter det (igår) så fick jag en missfärgad flytning och började fundera på om det kunde vara en nidblödning? Fast lite tidigt att plussa dan efter kanske? Så jag undrar ju nu om det verkligen var ägglossning jag kände av när jag fick ont eller om det var något annat?
    Jaja man ska nog inte fundera så mycket!

Vi har inte försökt så aktivt att bli gravida för egentligen passar det inte så bra att bli gravid nu. Men jag är jätteglad och hoppas att min sambo också blir det. För skulle omständigheterna var annorlunda så skulle vi jättegärna vilja att jag var gravid nu.
  • Ljushuvudet

Finns det ngn tid som är den perfekta huvudsaken är att man blir glad för den kommande bebísen.

Skriv gärna in dig i BF-listan

• Jowa

Hej hej.

Jag hoppar med på denna tråden, plussade igår och har bf 13/4 om allt går som det ska Glad
    Fick ett tidigt mf i juni så både jag och min sambo är lite nervösa... Ringde iaf bm idag och
    beställde tid för vul i v 8 samt tid för inskrivning i slutet av september.
    Jag har tvillingpojkar som är 7 år gamla och min sambo har en dotter som är 13, så detta blir vårat
    första (och enda) gemensamma barn.
    Har lite mer symtom denna gången än när jag fick mf, känner mig yr, är trött, kissar ofta och är törstig
    precis hela tiden. Håller alla tummar och tår nu för att det lilla pyret vill stanna kvar denna gången.

Svar på tråden Aprilbebis 2012