• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Maximumtaste

Milljor: ja gö det:) vanliga leggings e ju kanon, men jag lär hitta några som e lite större i midjan.. Dem jag har nu e så snortajta att jag mår illa av dem:)

• Smarkan

God morgon!
    Har gjort något man inte kanske borde men jag har målat båda idag och igår.
    Försöker läsa runt på nätet och verkar vara väldigt oeniga meningar!
    Var  tvungen då vi nyss flyttat till vårat hus och vi vill få klart en del grejer utomhus medans det är någorlunda varmt ute.
    Min mage har svällt upp rejält. Gick idag in i 7 + 0 alltså vecka 8.
    Försökte hitta kläder igår när det var så varmt men  såg jättetjock ut om magen i  alla linnen jag tog på mig.
    Eftersom vi inte tänkt berätta än vill man ju inte det ska synas.

• Milljor

Jag är så törstig HELA tiden!!!! torr i munnen så man tror man dör :) Är det någon mer som känner igen det eller bara jag?

• Maximumtaste

Milljor: lika här.. Åt på burgerking igår kväll och jag drack upp en halvliter cola på en minut typ hehe.. Och det vs före jag käka burgaren så jag va typ mätt innan jag ens hade börjat äta :)..

Jag har börjat må så illa efter jag ätit.. Ligger i sängen nu efter frukosten.. Jag fasar för att börja jobba igen.. Har semester tills 22a.. Fattar inte hur jag ska klara att börja jobba kl 7 med det här illamåendet..
    Det är tur att sonen är så stor (7år).. Han sitter och spelar ps3 nu och jag ligger och vilar:)

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-08-15 11:09:18 följande:
    Milljor: lika här.. Åt på burgerking igår kväll och jag drack upp en halvliter cola på en minut typ hehe.. Och det vs före jag käka burgaren så jag va typ mätt innan jag ens hade börjat äta :)..

Jag har börjat må så illa efter jag ätit.. Ligger i sängen nu efter frukosten.. Jag fasar för att börja jobba igen.. Har semester tills 22a.. Fattar inte hur jag ska klara att börja jobba kl 7 med det här illamåendet..
    Det är tur att sonen är så stor (7år).. Han sitter och spelar ps3 nu och jag ligger och vilar:)
    Hahaha  synd på burgaren :)

Jag har också börjar må lite illa...men inte som det står överallt på morgonen utan EFTER jag har ätit :( sitter nu efter lunch och mår småilla hela tiden svårt att koncentrera mig på jobb :(  är inte hungrig men äter för att jag måste, och när jag väl äter smakar det bra men som sagt efteråt....kommer illamåendet.  Undra hur länge man kan mörka på jobbet?
  • JohannaB

Kände första illamåendet i morse... vet inte om det var graviditeten eller annat, för det vara bara en kort stund. Däremot är jag tröttast i hela vida världen.... Vi firade bröllopsdag igår och jag var helt vimmelkantig, tur att vi bara hade planerat myskväll och inte fancy middag på restaurang. Det får nog vänta till nästa år, om vi kan och vågar ha barnvakt då Skrattande

• svorsk

Vad skönt att det är fler i samma situation, som jag kan babbla lite med innan "alla" andra får veta. Jag 
    är så svullen och öm om magen så idag har jag en gravid-jeanskjol. Sån med gott tyg över magen. Jag fixade inte att ha något annat idag. Hur ska det här sluta? V 5 och jag tycker jag ser ut som minst v 15. Förra graviditetem hade jag iofs tankar om att trycka upp en t-shirt där det stod " Nej, jag väntar INTE tvillingar". De flesta kommenterade nämligen det. Så jag var stor och lär väl bli det nu med...
    Har dessutom redan börjat vakna mycket om nätterna. Är egentligen supertrött men så är kroppen liksom rastlös. Känner mig dock inte orolig i huvudet. Någon mer som ligger vaken? Gör ju inte precis att jag är mindre trött om dagen... sitter på jobb nu och vill helst sova.. zzzzz 

• Maximumtaste

Svorsk: jag har också vaknat mitt i natten nu flera dagar i rad.. Brukar alltid sova tungt men nu vaknar jag oftast 2 ggr och det tar en stund innan jag somnar om.. Är helt slut när jag ska gå upp på morgonen:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012