• juskus

Aprilbebis 2012

Hannis- tror inte matintaget påverkar, bebisen tar det den behöver, angående sf mått, mitt mått låg på 21 i v 25 men växte till sig till 26 i v 28, så ditt mått kanske också skuttar upp men det är klart man oroar sig även fast det med största sannolikhet inte är någon fara men ett Tul ska du absolut kräva, jag ska på ett om 4 veckor:) Thelma08-Håller med om att tröttheten är hemsk, men min beror nog mest på att jag ligger och kliar mig i några timmar varje natt:(

• juskus

Hannisfashionista- bre på lite hur orolig du är så kan man ju hoppas de lyssnar, annars får du "tjata" hål i huvudet på henne, tills du får det:), men som sagt du har ju bara gjort en mätning hittills, vi håller tummen att måttet ökar lite, det är säkert ingen fara så länge man följer sin kurva, så man får väl lita på det

• juskus

Jag har tyvärr ingen jättekoll på fk, men höjningen borde ju rimligen räknas in... Ingen här som börjat må mer illa? Jag mår så sjukt illa sen en vecka tillbaka, hade illamående till v 15 men nu har det tagit om igen, vet inte om det kan höra ihop med min klåda, ju mer klåda jag har desto mer illa mår jag, detta börjar bli olidligt snart, jag som faktiskt verkligen kunnat njuta av denna graviditet, är nära ett sammanbrott av sömnbrist och olidlig klåda, ursäkta mitt "positiva" inlägg,

• juskus

emeilee- usch för att ha så ont, alla gravida ska sjutton ha en medalj:)

• juskus

Med andra barnet fick vi ha bebisen i Babysitter, på köksbordet med nedställda stolar, alternativt att vi tog med babysittern vart vi än skulle, det skiljer 1 år och 5 månader mellan barnen och storasyster va väldigt oförsiktig och hårdhänt de första 4 månaderna, sen gick det bättre, går ju att använda bärsjal eller bärsele om man ska ta tvätten eller städa eller dylikt

• juskus

Nån här som har mycket mensvärk? kommer inte ihåg att jag hade så med de andra  två, känns olustigt bara...

• juskus

Åh tack för svaren tjejer, känns så olustigt bara, det går liksom inte ens över med alvedon, har bara en olustig känsla i kroppen, men min bm har inte ens höjt ögonbrynen när jag sagt att jag har det ganska mycket....menmen bara gilla läget...

Grattis till alla som fått GP, måste kännas superskönt:)

Usch vilken gravidsvacka jag hamnat i, mår så illa och har ingen aptit, känner mig som en urvriden grå  trasa, helt utmattad:( hur mår ni andra?

• juskus

I Sörmland är det inte heller obligatoriskt, men jag har fått göra det i 2 av 3 graviditeter iaf, pga socker som visat för högt, va glad om ni slipper, jag tycker det är hemskt, mådde så dåligt av sockerblandningen nu sist

• juskus

Jag har faktiskt tränat 4 gånger i veckan tills nu förra veckan i, v34, men verkar ta stopp nu, får väldigt mkt sd, känner mig lagomt rastlös, kan inte ens ta promenader pga en gammal skada......jag längtar efter min bebis nu:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012