Cannelle skrev 2012-05-14 17:40:58 följande:
LillWilden: Jag brukar titta en del pa SVT-play, "Högklackat" är ganska roligt!
svtplay.se/t/176597/hogklackat
Jag bor i south west London, har fatt en rekommendation fran en tjej i min nct-grupp, tack ända!
Och far jag fraga vad du bakar? :)
Tack sa mycket for tipset! En del av sketcherna i "Hogklackat" ar verkligen klockrena
Jag bakar brod, scones och nu senast toscakaka. Himla gott! Sconesen gjorde jag med finriven morot och dinkelmjol, blev ratt lyckat om jag far saga det sjalv. Brodet har jag fryst sa vi ska ha sen nar bebis kommer.
Igar var jag hos barnmorskan, forhoppningsvis sista kollen innan det ar dags, men jag ar helt installd pa att ga over tiden. BF ar 25 maj, alltsa nasta fredag, men nar folk fragar sager jag manadsskiftet istallet och det ar vad jag forestaller mig (aven om jag hoppas pa att det blir tidigare). Hade med mig min birth plan/forlossningsbrev till barnmorskan igar, den som man fyller i pa NHS hemsida. For forsta gangen nagonsin var det en manlig barnmorska som hade hand om mig och det var nagot pinsamt nar han kom till delen i min birth plan dar jag skrivit att jag helst inte vill ha male trainee staff/male students under forlossningen. Nu var ju han Head of Midwifery Unit, sa ingen student direkt, men anda pinsamt. Nar han laste upp den delen hogt och kommenterade ville jag bara sjunka genom jorden. Kandes som att saga istallet kunde ha sagt att jag kande mig obekvam med att han nyss matt min mage och lyssnat pa bebisens hajrtslag, inte for att det kandes obekvamt, men anda... ni fattar sakert. Jaja, som manlig barnmorska maste han ha traffat pa liknande situationer... Och jag hade inget emot honom alls, men vill helst inte ha en finnig 18-arig grabb stirrandes pa mina privata delar under forlossningsforloppet. En gang vagade jag inte saga nej till att en manlig student skulle vara med hos ett gynekologbesok och jag kande mig faktiskt rejalt obekvam dar jag lag med sarade ben och han sag bortkommen ut.
Intressant att hora om allt detta med vitaminer och pass. Da tanker nog jag vanta med att fixa svenskt pass tills vi besoker Stockholm senare i ar. Kanns ju dumt att betala for mycket.
Idag var jag och fastmannen Henry pa Ikea hela dagen och jaklar vad trott jag ar i benen nu (samt £140 fattigare... oopsie).
Laste forresten nagra av vara gamla inlagg har och det ar intressant att se hur vi oroade oss infor forlossningarna. Nu ar det val bara jag och nan annan som inte fott? Och jag har helt andrat installning sen jag forst blev gravid. Da ville jag ha epidural och allt mojligt, nu vill jag gora det sa naturligt jag bara kan typ, hihi. Sager jag nu iaf, men fraga mig sen igen nar det ar dags, hrrrm.