Haha Cannelle, din beskrivning av postnatal-traffen fick mig att skratta! Jag kanner mig ocksa lite annorlunda i min NCT-grupp, inte for att de ar spa-typer som avgudar Gina Ford (var tvungen att googla henne for att fa reda pa vem hon ar), mer for att de alla ar lite aldre an jag (jag ar fodd -83) och for att de alla har superkarriarer och verkar som himla fokuserade och veta precis vad de vill. En planerar att borja jobba redan i september, fyra mander efter hon har fott. Da kanner jag mig sa lat och forvirrad som planerar att ta ett helt ar ledigt och inte ens vet om jag vill tillbaka till jobbet jag nu lamnat. En av tjejerna anordonar en babyshower nasta helg. Ska ga dit for att bonda med henne och de andra, men just nu maste jag erkanna att det mer kanns som ett maste an nagot kul. Men kanske har jag fel och borde bara ge dem en chans :) Men en sak som kanns trist att det bara ar tjejerna som verkar intresserade av att ses. Jag tycker det vore kul om vara partners hangde med, de ska ju ocksa bli foraldrar for forsta gangen.
Min forsta vecka som mammaledig har varit lugn och skon. Har haft min mamma pa besok fran Sverige sa har inte haft trakigt. Vi har mest varit hemma och gatt pa promenader, fixat bebisrummet och vagga, men jag orkade inte folja med in till stan nar hon skulle ga pa Turner-utstallningen. Da stannade jag hemma och vilade istallet. Vecka 37 idag, sa nu ar min bebis fardigbakad. Han lar dock droja, sakert 5 veckor till (forsoker utmana odet ;P).
Hur gar det for dig, Cannelle? Har du kommit igang med amningen?
Och tack Vaniljkex for tipset! Jag ska passa pa att sova nu. Imorse vaknade jag dock 7.30 pga grannens byggjobbare som borjade hamra och spika. Blev INTE glad nar jag insag att det inte fanns en chans att somna om. Tur att det ar lordag imorgon.
Hoppas ni far en fin bank hol weekend allihopa!