Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

Agridulce skrev 2012-11-17 13:00:01 följande:
    Hmmmmm vore kanske en bra idé att äta något innan skumpan. Kan bli så intressant annars.
    Det kan vara en god idé ja. Vore ju hemskt ifall du skulle bli lite på pickalurven.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Kakaa skrev 2012-11-17 17:50:26 följande:
    Kakaa behöver en kram
    Kram! Nalle
  • PrimitivMan
    Agridulce skrev 2012-11-17 17:52:12 följande:
    Lullig och lycklig. Pimplat skumpa, Chablis och slurpat ostron med bästa väninnan. Slår nästan sex.

Lyxslyna!!! Haha slurpa ostron är lite som att ha sex
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-17 17:58:14 följande:
    Jag är ARG!

Önskar att Anton var här, faktiskt.

Lång historia gjord kort.
    Min cykel blev snodd i somras. Jag went bananas. Har inte bil cykel och kollektivt är min grej, well numer till fots och kollektivt.
    Jag har letat överallt.
    Idag fann jag den. Min cykel hade mycket specifika kännetecken, vill inte gå in på vilka här.
    Så idag bara stod den där, utanför affären.

Jag ringde back up och ställde mig och väntade.
    Snubben kom och nekade. Hans pappa kom, han svor åt mig.
    Det var min cykel men jag kan ju inte bevisa det.

Jag är så sjukt arg.

Innan någon röstar på SD vill jag informera att detta var svenskar. Svenskar med snus under läppen och en rabiat fru.

ÄCKLIGA MÄNNISKOR!!!  

ja det är inte mycket att göra på laglig väg antagligen. Om du inte har någon märkning eller liknande, eller kanske fotografi på cykeln. Polisanmälde du när cykel blev stulen.

Du får ta och sno tillbaka cykeln annars.  

Råkade ut för det en gång i tiden. Hade glömt låsa cykeln och den blev ju givetvis stulen. Sen någon dag senare på samma plats ser jag cykeln. Låst med mitt eget lås. Då tar jag och sparkar upp låset och tar cykeln och cyklar iväg. Mitt på ljusa dagen med folk omkring mig. Ingen som sa  något alls. Had epolisen kommit så hade jag nog fått problem ,     
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-11-18 09:24:32 följande:
    Ja. Vad gillar du Druvans, det är min favorit som jag tänkt att medbringa till grillkalaset...
    Och du kallar dig dansk! Gilla mesig mild senap!!? Bäst du håller tyst om det för det är ju på gränsen till landsförräderi.

Snart säger du väl att du inte gillar remouladsås heller.   
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-18 13:47:12 följande:
    Hehe...flatfisk
    En uppskattad flatfisk är rödtunga.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-18 15:51:54 följande:
    Du anas inte hur jag våndas.
    Jag måste ta mig igenom filmen men vet inte hur. Jag är inte ens en filmmänniska, och ÄNDÅ offrar jag mig! 

Vad är du rädd för med den filmen?  Det är liksom inte något våldsförhärligande utan en anti-krigsfilm gjord av den vänsterliberale Oliver Stone. den är bra vad jag kan minnas men lite för kliché-aktig i vissa bitar.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-18 17:28:56 följande:
    PM jag har inget specifikt emot varken våld eller eventuellt våldsförhärligande.
    Jag tycker mest att det är jobbigt att kolla på film haha...
    Har svårt att fokusera länge.
    Föredrar att läsa, alltså verkligen.

Nej fast det är ju vad man kan vara orolig för om det är något Anton rekommenderat. 

Är det lättare att fokusera med läsning eller är det att du kan lägga ifrån dig det en stund och sen återgå ¨på ett annat sätt än med film? 

• PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-18 17:54:15 följande:
    PM, det är lättare med läsning för att jag då kan måla mina egna bilder och "slipper" ta till mig någon annans.
    Jag gör en egen film i huvudet och jag stryker under, går tillbaks, kladdar som en galning i mina böcker.
    Så skönt att kunna läsa en underbar fras om och om igen. Filmer flyger förbi. 1 1/2 timme och det är över.
    En bok är en längre resa. Och mer utmanande (för mig).

Med det sagt så har jag ju sett några fantastiska filmer. Aynrand rekommenderade Medan vi faller. Kände inte till den innan. Det var typ en andlig, religiös upplevelse haha...

Men för mig blir den ännu starkare med böcker.
    Jag ä l s k a r böcker.

Jo det är sant. Men det är helt olika sorters upplevelser. Att läsa en bok är som du säger att skapa en bild av handlingen. Men att se en film är också en trevlig upplevelse för då får man uppleva någon annans bild av handlingen. Vilket dock oftast känns sämre än den bild man själv skapat.

jag är periodare med böcker. Kan gå månader utan jag läser ne bok. Sen kan jag läsa ut en bok om dagen när jag är på läshumör.
Svar på tråden Trash-tråden