Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

Kakaa skrev 2012-11-21 10:20:35 följande:
    Sedan så är min gubbe inte så manlig. :( Jag är den mer manliga.. (ordning och reda, planeraren, stränga, händiga) Han är den som vill plantera blommor och klaga på att hans t-shirts är malätna.. 

jag bara väntar på att han skall prova mitt smink. *skratt* 

Är "ordning och reda" typiskt manligt. oops.

Jag har flera omanliga drag:

- Jag tycker dte är skönt att vara passagerare och låta kvinnan köra (även när det inte är efter en fest)
    - Är väldigt ointresserad av sport. Av någon anledning har jag alltid råkat ut för väldigt sportintresserade kvinnor. Har alltid varit jag som suckat när det är OS/friidrottsgala  etc
    - Jag tycker inte att tvätta bilen är bästa lördagsnöjet eller för den delen att tvätta bilen överhuvudtaget är så viktigt.
    - Överlåter gärna betala räkningar för jag glömmer altid betala i tid etc.
    - Är inte speciellt intresserad av kläder/mode men är  ett märkesbög, för att kvalitet märks när man bär det. Skulle hellre dö än att handla på Dressman.  (bla pga deras reklam)
    - Bakar/lagar mat hellre än snickrar 
    - Ibland smörjer jag in mina händer med handkräm    
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Kakaa skrev 2012-11-21 11:11:50 följande:
    hahaha  Jag är "manligare" än diig! :>> haha nej men.. 

Jag tycker min gubbe inte beter sig som en snoppägare.. han är brudig! >.< Men sedan är ju jag även uppvuxen ute i skogen med min pappa som jobbar med grov smide och har alltid varit jävlar anamma och butch.. och jag har aldrig varit någon liten "prinsessa" utan jag har varit med honom där det mest feminina han gjorde var att trimma skägget. :D  

Du snusar också va?

Sen är jag överdrivet macho i andra frågor. Avskyr obeslutsamhet, velighet och brist på handling. Avskyr omständiga människor (allts blir riktigt riktigt irriterad och måste bara peka med hela handen då). Ogillar överdrivet känslosamma män som skall visa känslor och gråta. Inte för att det är fel i sig att kunna att visa känslor, tvärtom, men att hålla på att böla för skitbagateller i tid och otid, nej (däremot kan jag bli lite sentimental ibland tex när jag hör en känslosam tolkning av en låt och få en tår i ögonvrån men dör hellre än visar det).

Jag tycker att kavellerichock med dragna sablar är ett utmärkt sätt att skingra demonstranter.  En Stealthbomber är den ultimata konfliktlösningen (drones och kryssningsmissiler är lite omanligt). Entebbe räden eller när Reagan bombade Tripoli är utmärkta exempel på hur riktiga män svarar på terroristhandlingar.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-21 11:58:19 följande:

Vem fan krigar för fred? Man krigar för att krossa sin fiende och omöjliggöra att de kan ställa till någon militär skada.  Det kan iof innebära fred. Eftergifter är ofta kostsamma i det långa loppet.

Problemet är många gånger att man inte vågar vara så kraftfull som det krävs för att lyckas i en militär konfliktlösning. Det kliniska kriget existerar inte. Visst kan man träffa 3:e fönstret med en kryssningsmissil, men vad hjälper det när underättelseinformation är felaktig (eller medvetet vilseförd av fienden för att kamma hem en propagandaseger) och istället för en militär ledningscentral så är det en skola.

Ett krig utan collateral damage är omöjligt. I slutändan är det alltid oskyldiga civila som blir lidande.  Hur försiktig man än försöker vara. Hänsynslöshet och våga fatta obekväma beslut är en förutsättning att lyckas. Hade inte de allierade varit hänsynslösa på gränsen till krigsförbrytare så hade vi antagligen pratat tyska nu. Hamburg, Dresden, Hiroshima som goda exempel. Gjorde man fel? Nej. Kunde man agerat annorlunda och löst det på annat sätt? Antagligen, men lätt att säga i efterhand.
  • PrimitivMan
    Kakaa skrev 2012-11-21 12:04:45 följande:
    Jo, jag snusar.. och dricker öl.. han dricker inte ens kaffe och dricker bara cosmopolitans.. plus att han älskar serien sex and the city. :P (Han skrattar åt det) han beundrar inte kläder osv.

Glömde att skriva att jag är oerhört känslig för vad folk dricker för drinkar. Det speglar direkt ens personlighet. Cosmopolitans är inte ok (som man).

ok att dricka som man: 

- Öl
    - Whisky (Single Malt helst och GIVETVIS utan is)
    - Drinkar: Dry martini, Manhattan, Old fashioned, Daiquiry, White Lady, Black Russian, Caipirinha, Mojito, Long Island Iced Tea, Bloody Mary, Margharita (är en unisex drink; fast kräver att det är en klassisk Margharita utan massa annat krafs i och absolut inga paraplyer). Säkert missat en del.
    - Champage är aldrig fel  (förutom rosé champagne som bara har ett användningsområde och det är även det tveksamt; i sängen)

Nu tänker jag altså främst som sällskapsdryck. 

• PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-21 12:24:03 följande:
    Asså jag gillar bara bilden.

Jag med iof.
  • PrimitivMan
    Aynrand skrev 2012-11-21 12:08:34 följande:
    1- du vet bäst haha
    2- Ge Anne Rice en chans för hon skiljer sig från mängden där, hon gränsar till fantasi och har en oerhört sensuell stil a la sydstat-USA....
    3- du vet bäst
    4- glidmedel till hans buttplug
    Ja helt klart. Lite annat stuk än "Twilight" vampyrer. Fast jag har tröttnat på Anne Rice och inet läst på många år nu. Men läste de väldigt intensivt ett tag (har väl 15 Anne Rice hemma). Häxböckerna är också rätt bra och en helt udda som jag gillar "The Mummy".
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-21 12:33:42 följande:
    ROM!

Självklart! Om det är mörk rom dvs.
  • PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-11-21 12:37:20 följande:
    Funkar det med mellanmjölk och O´boy ???

Nej! Skall man dricka varm choklad så gör man den på kakao (eller drickchoklad).
  • PrimitivMan

Tequila bart (eller ännu hellre Mescal) är ju också macho dryck. Tequila Slammers kan gå rätt bra. Tequila med salt+citron är lite B/wannabies om det inte är så att man tar det från varandras kroppar nakna.

• PrimitivMan
    Anton Chigurh skrev 2012-11-21 12:47:27 följande:
    Men jag som inte dricker etanol alls, PM, vad fan skall jag dricka. Du kan inte mena att jag skall hålla mig till Ramlösa citron här !!!

Jag sa ju att det var ok om man drack varm choklad under förutsättning den tillagas på korrekt sätt.

Seriöst, dricker du inte alkohol alls?  
Svar på tråden Trash-tråden