• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Ernst Hugo
    och skrev 2011-08-30 12:15:38 följande:
    Vilken artikel?
    Det pratades både på Ekot och på AB om att de skulle göra det jag sa i en annnan tråd nämligen göra en pjäs med en tråd som manus. 

I detta fallet var det en FB-tråd med grott-rasister som skulle läsas upp av skådesåpelare. 
    Come on katten - det svänger ju...
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 12:17:07 följande:
    Åfan, det visste jag inte. Då fick jag svar på mina frågor om varför sånt får förekomma på en svensk hemsida. Hemsk och skrämmande. Vart ligger servern?

Jag har dålig koll med vad allt innebär mer servrar osv. Men själva "någotservern" ligger i Sverige och namnservern i USA eller något konstigt. I vilket fall utanför svensk juristriktion. Vet ej hur det fungerar i praktiken...
  • Yoyna
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 12:17:49 följande:
    Jo, jag förstod det men vilken datum?

Gissa.

Gissar på Oxe eller Tvilling
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-08-30 12:19:29 följande:

Själv varvar jag youtube, FL, sms:ande och att plocka undan sommarkläderna från garderober och byråer. Kanske inte så effektivt men

Hahaha...jag har böckerna uppslagna och intalar mig själv att jag läser.
    Men jag pluggade lite för en stund sedan och är i stort sett klar med allt. Understimulerad... 
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 12:21:01 följande:
    Jag har dålig koll med vad allt innebär mer servrar osv. Men själva "någotservern" ligger i Sverige och namnservern i USA eller något konstigt. I vilket fall utanför svensk juristriktion. Vet ej hur det fungerar i praktiken...
    Mmm, det är ju också smart att göra på det viset. Då kan inte Sverige komma åt dom ansvarliga.
    Jag undrar? Hade det funkat för killarna som blev dömda för pirat-brottet om dom hade haft servern i ett land som skiter i vem/vilka som laddar ner filmer/musik? Varfr tnkte inte dom på det isåfall? Obestämd
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • Yoyna
    Ernst Hugo skrev 2011-08-30 12:20:01 följande:
    Det pratades både på Ekot och på AB om att de skulle göra det jag sa i en annnan tråd nämligen göra en pjäs med en tråd som manus. 

I detta fallet var det en FB-tråd med grott-rasister som skulle läsas upp av skådesåpelare. 

Mm, frågan är om det är bra eller dåligt? Bra att göra den stora massan mer medveten om vad som uttrycks men samtidigt kan det av många ses som något positivt, att deras åsikter läses upp och därigenom förstärks...
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-08-30 12:22:15 följande:
    Gissar på Oxe eller Tvilling
    Nej, så grova personlighetsstörningar har jag inte.

Oxe var annars mycket nära.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 12:24:29 följande:
    Mmm, det är ju också smart att göra på det viset. Då kan inte Sverige komma åt dom ansvarliga.
    Jag undrar? Hade det funkat för killarna som blev dömda för pirat-brottet om dom hade haft servern i ett land som skiter i vem/vilka som laddar ner filmer/musik? Varfr tnkte inte dom på det isåfall? Obestämd
    Ingen aning, vet inte hur det ser ut med lagar kring fildelning i andra länder...
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 12:23:52 följande:

Hahaha...jag har böckerna uppslagna och intalar mig själv att jag läser.
    Men jag pluggade lite för en stund sedan och är i stort sett klar med allt. Understimulerad... 

Jobbigt du, understimulerad... Obestämd

Alltså jag saknar verkligen inte att plugga! (Säger jag nu, fråga om ett halvår så har jag säkert sökt en ny vidareutbildning
Svar på tråden Trash-tråden