I Blackrose I skrev 2011-08-30 12:09:34 följande:
Jag tror jag har hittat min "tvilling" här på FL efter 2,5år.
Min äldsta son är också född i december (15december). Skulle ALDRIG i mitt liv byta ut honom mot någon annan. Decemberbarnen är en av lugnaste och intelligenta barnen som finns. Han kommer på så många frågor som är för STORA för hans ålder. En helt underbar kille. Ja, jag hade nog också sex i mars men vi firar nyår i mars och har ledigt då. Shoot me!!!!
Min lillskit är annars något helt unik. Den killen är så busig så han kommer ge mig hjärtinfarkt inom en snar framtid. Han är född i mars och är väduren.
Du? När är du född? Vilken månad?
Min är född 27 men skulle kommit den 17 och vägrade envist, envishet är ett genomgående drag här

Min är också sådär fenomenal, när vi var på ettårskontroll så sa bvc att hon ligger ett år före, så jag har tänkt att okej ett år ja de är lugn, men förskolan säger nu att hon ligger närmare 2 år före sin tid. Jag är mkt tacksam för vår förskola för de låter verkligen barnen utvecklas i sin takt. Min fick gå 50% på lilla avdelningen och 50% på den stora långt innan hon skulle flyttas över, så hon var på förmiddagen på lilla och resten på stora, hon hade inget gemensamt med de små som inte pratade så mkt, när de små sen sov middag så var min vaken och fick då gå över till de andra, som hon kunde prata med bättre. Låter så jädra skrytsamt men så är det iaf, hon skriver sitt namn, räknar, vet hur siffrorna ser ut men kan inte skriva dom. Igår ville hon lära sig klockan
Hon frågade hur lång tid hon kunde kolla på film innan maten var klar, 10 minuter svarade jag och fortsatte greja. Mamma vad är klockan nu och hur ser kl ut när de gått tio min? Jag visade och förklarade. Jaha sa hon då går jag och tittar på film i 10 min sen kommer jag tillbaka ner, gör du så hjärtat. Men vilken treåring vill ens lära sig klockan? Alltså jag var rätt tidigt med mkt och vi är otroligt lika säger min mamma, hon är väl den som ser det bäst. men jag var liksom 6 år när jag kunde klockan, vanliga och digitala och de sa ändå folk var tidigt då iaf
Jag är född i januari, den 12, men jag skulle varit född den 28 dec 79, men det passade mig tydligen inte alls

Så vi är två stenbockar här hemma OCH det är inte utan att det märks. Jag fasar över hennes pubertet och har en massa beslutsångest där om hon skall få hormon sprutor som stoppar upp den så hon blir senare och väger nackdelar och fördelar inom mig angående detta just nu.
Lite som med skolan, alla säger vänta till året efter så slipper hon fylla år sist, jaha, men om hon är skolmogen året innan då? Skall jag hämma henne och neka då eller vad, hur gör man?