Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-23 10:40:14 följande:
Ja alltså analsex har vi ju inte diskuterat haha...
Vi har inte mer än konstaterat att knulla betyder att ha sex och att det är ett ord man inte bör använda (som barn).
Själva sexsnacket har vi faktiskt inte haft. Jag tror hon vet vad det är men inte tänker på det liksom, det bara existerar som en sak som vuxna gör. Berörs ämnet så pratar vi om det, men hela "pappa stoppar sin penis i mammas vagina"-snacket kommer aldrig hända hemma hos mig haha...
Aynrand och jag skrattade gott åt detta en gång, du vet "mamma och pappa kramas och är väldigt kära, sedan blir pappas penis hård och fylld av blod, han stoppar in den i..." alltså NEJ NEJ NEJ! Haha...
Min dotter pratar ganska ogenerat om mens och brukar berömma de fina designen på mina tampongförpackningar haha...finns ett märke som heter typ "Moxie" eller något som har tamponger i fina burkar med lock på och randiga mönster med rosetter
Haha. Det kan ju få vem som helst att tappa lust att ha sex. Fan bättre att lära de att sex kan vara snuskigt och bara skönt än massa gulle-gull "när man älskar varandra". Starlet/Twilight--romantiken (där kärlek alltid är självuppoffrande för den "rätte") är fan värre för framtida relationer tror jag än vad det är att konsumera porr.
Det finns bara en viktig sak att säga sin barn vad gäller sex, utan att behöva gå in på specifika saker. Det är att det inte finns något som är fel vad gäller sex, bara det är något man själv vill göra och inte bara gör det för att den andre vill.