Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

Trust me skrev 2013-06-25 18:09:39 följande:
    Ah! Troligen en tolkningsfråga. Jag tror män menar det jag skriver och kvinnor tolkar det män säger som det du skriver.

När jag hör kvinnor prata om hur en man ska vara så hör jag det här ungefär:
    Han ska vara stor och stark men med mig ska han bara vara mjuk och snäll. Förutom ibland då han ska vara bestämd och dominant men utan att köra över mig. Fast i sängen ska han vara en riktig man som kan ta mig med storm och ibland svepa iväg med mig så jag känner mig som världens drottning. Inte så jag blir satt på piedestal utan vi ska vara jämlika men han ska såklart se till mina kompetenser och enbart stötta mig på de områden jag behäver. Intelligent ska han vara och gärna mer intelligent än jag. Mindre intelligenta män måste kompensera och blir bara jobbiga. Lite mer intelligent men aldrig så han blir dryg och ser ner på mig. Intelligent och empatisk så han använder sin intelligens för att hjälpa mig. Empatisk måste han vara så han kan förstå mig och mina behov. Finns inget värre än egoistiska män som bara tänker på sig själva. Inte så att jag vill ha en toffel för det är viktigt att han har egna intressen och ett eget driv men det får ju inte bli hans enda intresse i livet för det måste ju vara vi och vårt liv.

Fast ni kan ju inte mena det här så som jag hör det och tolkar det, eller hur. Jag menar, ingen människa och knappt ens en gud kan ju leva upp till allt det där om man tolkar det bokstavligt.  
    Nä det är ju jag typ .

Kvinnor har en j-a massa krav. Vi män är betydligt enklare. Det räcker att en kvinna är kåt, glad och tacksam
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-26 09:20:20 följande:
    Orcha - ja så är det kanske även fast jag vill påstå att det enda som är konstant är den rätta känslan. Allt annat är ett fantastiskt samspel som förutom att det alltid ska finnas, är föränderligt i sitt uttryck.
    Hur menar du då? Är den "rätta känslan" något annat än samspelet eller menar du att det hör ihop med att ha känslor för varandra? Om du menar det sistnämnda så håller jag inte med. Man kan ha utmärkt sex utan känslor. Respekt och omtanke om varandra ja, men inte nödvändigtvis romantiska känslor. I ett förhållande jag hade var sexet bäst efter vi gjort slut faktiskt (och då var det ändå väldigt bra sex hela tiden och anledningen till att vi fortsatte ha det). Sen är det ju en extra dimension om man också har känslor för varandra så klart. För att citera Mae West: "Sex med någon man älskar är det bästa som finns, men gör man inte det kan det vara rätt bra ändå"

Sen kan man ju se "rätta känslan" som del av samspelet. Vad det nu är som gör samspelet egentligen. Svårt att exakt sätta punkten på vad som gör det. Ömsesidig lyhördhet, personkemi, förstå varandra, matchande sexuell smak eller vad? I vilket fall som helst när samspelet finns där känns sexet helt naturligt. Att man inte behöver tänka utan det bara funkar av sig själv mer eller mindre. De gånger det verkligen varit så där riktigt bra samspel så har det i princip funnits där från början även om det alltid blir ännu bättre med tiden.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-29 09:50:06 följande:
    Jo just det. Tänkte säga att de känslor jag tycker stundvis är lättast att relatera till är de i "Secretary".
    Hennes djupa önskan, nästan desperation, att få känna (fysiskt och mentalt), allt det där underbara.
    Fast även om jag nu gillar "The Secretary" så är den också generaliserande. Hon har självskadebeteende, mentalt ofrisk och skär sig. Han lite känslokall.

Vad gäller boktrenden med 50 shades mfl så tycker jag det är fantasilöst och trist med att det alltid skall vara en rik, snygg och framgångsrik man. Och den ug kvinnan alltid som lite av ett offer och oskuldsfull som lockas in. Det hade varit roligare med en kvinnlig huvudrollsinnehavare som tar för sig fullt medvetet, lite mer som Isadora i "Rädd att flyga".
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-29 16:25:16 följande:
    Jag tycker även att kvinnan i Secretary gör just det - tar för sig. Inte i början men hennes målmedvetenhet och daggmaskar är utan tvekan att ta för sig, på ett alternativt sätt.
    Ja hon är definitivt målmedveten. Inte den karaktären jag tänkte på utan mer på de andra romanerna. Jag gillar hennes rollfigur i Secretary, hon är så charmig.
  • PrimitivMan

På tal om film och bli inspirerad (läs: få snuskiga tankar) så kom jag på att utdela smisk kanske var en trevlig sysselsättning efter att ha sett den tjeckiska komedin "När seklet var kort" för väldigt länge sen (jag var nog 16-17 år el ngt). Ett något annorlunda val vad gäller att bli sexuellt inspirerad.

Är en scen i den filmen där den levnadsglada kvinnliga huvudrollsinnehavaren får för sig att klippa av sig sitt långa vackra hår och klippa kjolen kort enligt det nya modet. Cyklar glad i hågen för att möta sin man som blir bestört men säger inte ett ljud utan börjar ge henne smisk. Varpå hon lite lagom diskret drar upp kjolen så han kommer åt bättre. . Hade inte tänkt på smisk ur ett erotiskt perspektiv förut och den scenen är väl iof inte erotisk men det satte fart på tankarna.

• PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-03 08:48:12 följande:
    Aynrand är definitivt inte ett svin
    Om han vore ett djur skulle han vara en häst. Typ en arab(häst). Smidig, vacker, stark, energisk, uthållig och andra hästrelaterade egenskaper...

Jag har liknats vid en katt men det var kanske inte i så positiv bemärkelse. Något med rörelserna och slughet haha!
    Rörelserna tar jag som en komplimang, med slug?
    Men om jag vore ett djur skulle jag nog vilja vara en katt. Ett kattdjur iaf. Typ jaguar eller så.
    En puma ?

Det är en intressant fråga faktiskt. Vad för djur man vill vara el tycker sig vara.

Vad är jag hmm. Vargen har jag en viss kärlek för men de är flockdjur. En örn kanske. Örnar flyger inte i flock. Flyger högt och ser allt.

I realiteten är man väl en råtta el något. Pungråtta kanske.
  • PrimitivMan

I lumpen hade vi en del psykologi och ledarskapsutbildning. hade flera befäl som varit lärare på officershögskolan och väldigt intresserade av ämnet.

En teori delar upp människor i lejon, ugglor och hundar.

Lejon: Dominanta, aggressiva
    Ugglor: Kloka och eftertänksamma
    Hundar: Lojala, följer andra

Vi fick göra en övning där vi skulle diskutera en fråga. Lösningen var helt ointressant utan det egentliga var att studera mönstren i diskussionerna. Vem som går på vem etc. Vem som håller med. Själv var jag lite unik för jag gick på alla i gruppen. Egentliga syftet var att ta reda på vilken personlighetstyp man är. Lejon, uggla el hund.

Det användes sen som ett psykologiskt experiment när vi hade vår "fria kriget" övning (dvs gerillakrigföring som är lite strapatsrik).  Ena gruppen, den jag tillhörde, var nästen enbart "Lejon". Den andra gruppen var sammansatt med något Lejon och resten ugglor/hundar. Förutom att övningen i sig var påfrestande, hårt fysiskt, lite sömn och mat och jobbigt väder (plusgrader, regn och minusgrader om vartannat) så lades slitningar inom gruppen till att göra det ännu värre.

Det var väldigt lärorikt. Det är kusligt hur snabbt en del personer bryts ned. Efter fem dagar var en del så apatiska att det var fara för deras liv. Typ gick och la sig och sov frysande under en gran. Det lärde en också att det är först när en person utsätts för hård press som det visar sig om han/hon går att lita på.

• PrimitivMan
    Orcha skrev 2013-07-03 11:18:46 följande:
    Fanns inte mähä med? Förvånad

Fast det är intressant med psykologiska experiment även det där var lite väl extremt.
    De fick sig nog en tankeställare skulle jag tro.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-03 12:02:29 följande:
    Jag vill tro att jag är extremt lojal mot de jag tycker om. Jag kan vara väldigt dominant, nästan bossig och väldigt intensiv i saker och frågor som engagerar mig, eller i jobbsammanhang. I andra sammanhang kan jag vara som smältande smör helt utan vilja att hävda mig eller bestämma.
    Intressant hur vi fungerar

En "hund" är jag inte alls. Jag gillar inte alls att följa på det viset. När jag var yngre vad min största strävan i livet att inte följa haha...
    Men så är nog väldigt många tonåringar. Me against the world liksom.
    Men jag gillar fortfarande inte att följa, på gott och ont.

Jag skulle ha rymt. På riktigt. 
    Vad gjorde du PM? Klättrade upp  i en gran eller bet ihop? 
    Jag var en av de som klarade mig väl och bet ihop. Jag har ett starkt psyke.

Efter övning fick jag och de två andra som klarade det väl åka med befälen för debriefing. Det var då de berättade att de hade gjort det som ett experiment. Fick dock ta skit för att jag inte följde en del av reglerna dock. Som att man alltid skall ha med sig hjälm, vapen och skyddsmask inom armlängds avstånd vad än man gjorde. Orka liksom.

Det ändrade synen radikalt på en del av kamraterna. Som en kille som jag tyckt bra om. Han fick "ont i foten" och kunde inte följa med ut på en uppgift så vi fick göra hans del. Han skulle istället vara kvar i lägret och hålla elden vid liv. Så kommer vi tillbaka mitt i natten till vindskyddet , blöta och genomfrusta och ingen eld som brinner och den killen ligger och sover i sin sovsäck istället. Då var det nära stryk.

En annan hade jag tyckt var enormt dryg och påfrestande. Det tyckte jag även efteråt, men jag visste däremot att när dte väl gällde så kunde jag lita på honom.

• PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-07-03 12:09:11 följande:
    Haha nej ingen puma. Jag har åldersnoja och "puma" för mig är en attraktiv äldre kvinna. Vissa män föredrar dessa (ingen nämnd...).
    Jag gillar jaguarer. Eller kanske geparder, de är lite smidigare, starka, slanka och med en vacker svank. 

Råttor är söta. Det jag inte skulle vilja vara är typ en fästing. Det är det äckligaste levande kryp som finns. Hellre en kackerlacka än en fästing. Kackerlackor har iaf lite pondus. En fästing är bara ett äckel.

Numera används ordet så ja fast det är nytt. Innan var det snygg kvinna rent allmänt. Men du är ju gammal. Över 30 .

Pumor (kanske får säga bergslejon istället som är mer neutralt), de riktiga djuren alltså är jag lite fascinerad av. De är lite gåtfulla. Kan vara väldigt skygga men det finns många berättelser om pumor som varit orädda och tom slagit följe med människor. Fast det är kanske mycket mytbildning

Fästingar är ett djur som helt saknar existensberättigande. Vad fyller de för funktion egentligen? Fast de är är rätt intressanta organismer. De utsöndrar något bedövningsmedel så att det inte skall kännas när de biter sig fast
Svar på tråden Trash-tråden