Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

Orcha skrev 2013-06-11 22:09:22 följande:
    Titta med ett öga så halverar du hemsket....*tipsa*
    Får försöka med det
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-11 22:23:42 följande:
    Oh ja, på sätt jag aldrig tidigare trodde var möjligt faktiskt

Men nu tror jag att jag ska ägna mig åt lite litteratur.

Vi borde starta en bokklubb i tråden. Alla får välja en bok förutom Anton. (Kram Anton) 
    Det var ju tur det. Ohanterad skam är inget bra .

Hmm välja en bok. Tror jag väljer Bulkagov: Mästaren och Margarita.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-11 22:31:30 följande:
    Åh tummen upp!
    Det där är nog en bok jag måste läsa.
    Tack PM. 
    Åh du har inte läst den. Den är fantastisk. Hmm tror jag måste läsa om den igen.

En annan bra bok: www.adlibris.com/se/product.aspx

• PrimitivMan
    Trust me skrev 2013-06-12 09:02:36 följande:
    Det märks att ingen av er har glasögon. De går inte att slicka rena. Funkar ungefär lika bra som att gråta bort maskara.
    Var nu inte så praktisk. Det är tanken som räknas och den var god.
  • PrimitivMan

På tal om Mein Kampf och böcker så har Hans-Helmut Kirst skrivit en utmärkt (eller rättare sagt många)  där huvudpersonen är anti-nazist i någon liten håla och har fördelen av att faktiskt ha läst Mein Kampf och citerar den flitigt för att bekämpa sina nazistiska fiender. När han är på väg med enkelbiljett till Gestapo för något han sagt så försvarar han sig genom att säga "Det här skrev Führern..:". Hmm minns inte vad den heter dock.

• PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-13 12:41:18 följande:
    Och nu är det sommarlov vilket betyder att min lägenhet inte längre känns som min utan tas över av en massa snart tonåriga tjejer...

Underbart.
    Fast det kan vara rätt kul att höra deras funderingar om livet i den åldern. Hur gammal är din dotter?
  • PrimitivMan
    Ermenegildo skrev 2013-06-12 22:57:12 följande:
    Massor, men varför lägga dem på minnet? När jag började läsa i lågstadiet älskade jag Tvillingdeckarna, som av alla förståsigpåare ansågs som pinsamt dåliga ungdomsböcker. Men jag älskade dem.

Herman Hesses Stäppvargen tyckte jag var helt ointressant, lika så Don Camilo av Guareschi, Rosens Namn var seeeg, Krig och Fred supertrist och don't get me started on Kafka.

Alla är hyllade som fantastiska klassiker men gav mig ingenting.
    Jag gillar "Stäppvargen" och "Krig och Fred". Kafka har jag nog bara läst en bok av, minns inte vilken (processen möjligtvis) och den tyckte jag var rätt bra. Är jag inte väldigt intellektuell så säg . Fast jag är rätt bred i min smak, jag har både hög och väldigt "låg" litteratur i min bokhylla.

Jag gillade också "Tvillingdeckarna" även om "Dante" var en större favorit.
  • PrimitivMan
    HMD skrev 2013-06-13 14:34:55 följande:
    Jag "försökte" läsa bibeln vid någon tidpunkt men nej. Vilken rappakalja.
    Då är Tolkien mycket trovärdigare
    Det påminner mig om en annan favoritbok, en SF bok. "Vi ses på plurdag" (Paul van Herck). Skön story.

Man träffar rik vacker kvinna som han blir störtförälskad i. Han frågar när de skall träffas och hon säger "Vi ses på plurdag". Han fattar inget men håller god min.

Sen får han reda på hemligheten, Plurdag är en extra veckodag som bara existerar för de rika. Varje gång man reser tex med flyg så sparar man tid och den tiden sätter man in på tidsbanken och kan sen tas ut som "Plurdag".

I sin jakt på Plurdag så får han tag på en tidsmaskin och åker tillbaka i tiden och skriver en bok om judiska folkets öden som han kallar för "Bibeln". Han blir ofantligt rik på kuppen, det tar typ en halvtimme att läsa upp kontoutdraget .

Svar på tråden Trash-tråden