• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2011-08-31 15:18:48 följande:
    Som du säkert vet, Maria, är Anton av gammal bondesläkt, och har således lite av varje sparat från den glamorösa delen av sitt liv. Bland annat en halv säck av en särdeles fin gräsfröblandning, och döm om min förvåning när jag precis var och kontrollerade, att Cannabis Sativa inte ingick  i blandningen. Detta skall Lantmännen få höra. Var så säker. Fan va arg jag är nu.....

Jag som kände mig lite hög av och röka mitt gamla hö. Var det bara inbillning då ???
    Nja - du var nog bara hög av upphetsningen av att du i din tro sökte en fet joint.

Placeboeffekt.
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 14:00:45 följande:
    Och så ser jag vuxna människor som liksom bara "ah jag skulle ljuga om jag sa att jag brydde mig".

Wtf?    
    Jag tror att många helt enkelt vänder sig emot ett system med allmosor och mellanhänder. Personligen tycker inte jag det är empati att ta med ena handen och ge med den andra. Tycker att det hade varit bättre om vi i Sverige tex propagerade för att ta bort alla handelshinder(typ strafftullar) som används för att skydda inhemsk industri på bekostand av utveckling i andra länder.

Givetvis är det inte helt okontroversiellt heller ur miljösynpunkt men det hade varit mer juste. Detta hade lett till att vi fått det sämre ekonomiskt och de bättre men om det är rättvisa vi vill ha så borde vi ta hela steget ut. Att tvinga andra att jobba för låga löner och ge dem allmosor känns osympatiskt.
  • I Blackrose I
    Och?

Hoppas du blir frisk snart. *Kram*
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • Nice Girl Wrong Place
    Driftwood skrev 2011-08-31 15:29:29 följande:
    Jag tror att många helt enkelt vänder sig emot ett system med allmosor och mellanhänder. Personligen tycker inte jag det är empati att ta med ena handen och ge med den andra. Tycker att det hade varit bättre om vi i Sverige tex propagerade för att ta bort alla handelshinder(typ strafftullar) som används för att skydda inhemsk industri på bekostand av utveckling i andra länder.

Givetvis är det inte helt okontroversiellt heller ur miljösynpunkt men det hade varit mer juste. Detta hade lett till att vi fått det sämre ekonomiskt och de bättre men om det är rättvisa vi vill ha så borde vi ta hela steget ut. Att tvinga andra att jobba för låga löner och ge dem allmosor känns osympatiskt.
    Absolut.
    Jag har skrivit om just detta i tråden, mer mer lekmannatermer 
    Anser det hela till viss del kontrapruduktivt. 

Jag håller helt och hållet med. Men denna förändring känns så långt borta. Engagemang är dock viktigt. Problemet är också att Sverige är en sådan liten del i det hela. Det behövs liksom något världsomvälvande för att jämna ut saker.

En del i tråden har tydligt uttryckt att de vänder sig mot ett system av allmosor, men en större del säger rakt ut att de inte bryr sig, har andra problem och inte känner lidande med folk som "inte är som jag".     
  • I Blackrose I

Jag har varit mycket duktig idag. jobbat hela dan utan att spendera överdrivet tid på FL.

Det där om Afrika. Visst, man kanske inte hjälper till men har man minsta lilla gnutta av empati ikroppen så borde man åtminstone tycka synd om dom och inte ge människorna därborta skulden för det som händer. Jag hjälper inte Afrika ekonomisk. Tycker jag har fullt upp med min politiska "karriär" i Iran men jag känner för människorna i Afrika och tycker det är otrolig synd om dom, särskilt barnen. Hade jag kunnat så hade jag gärna hjälpt några därborta. Jo, jag skänkte pengar när insamlingen var igång men det var det enda jag gjorde. Skulle vilja ha en familj som jag verkligen kunde ta hand om precis som jag gör med tre familjer i Iran men man kan inte hjälpa alla. Det går inte. Tyvärr.

Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • Driftwood
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-31 15:33:55 följande:
    Problemet är också att Sverige är en sådan liten del i det hela. Det behövs liksom något världsomvälvande för att jämna ut saker.
    Det har du rätt i. Hade varit intressant dock om någon resonerade utifrån denna ståndpunkten i media. Om det redan görs så görs det inte högt nog.
  • Nice Girl Wrong Place
    Driftwood skrev 2011-08-31 15:45:29 följande:
    Det har du rätt i. Hade varit intressant dock om någon resonerade utifrån denna ståndpunkten i media. Om det redan görs så görs det inte högt nog.

Absolut.
    Jag gillar tidningen Ordfront. De brukar ha väldigt intressanta repotage på temat. 
  • Aynrand

vad har ni för sidospår idag?
    skatteverket ringde NG vet jag idag och erbjöd en ovanlig form av återbäring....

• och
    I Blackrose I skrev 2011-08-31 15:30:05 följande:
    Och?

Hoppas du blir frisk snart. *Kram*

Tack, snälla. {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Trash-tråden