• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Agridulce
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-01 21:07:43 följande:
    Ja precis, måste man leva tillsammans med någon?
    Jag tror inte att jag vill det. Eller så har jag bara inte hittat rätt person. Men alla kompromisser, en annan människa att anpassa sig efter, jag vet inte...
    Jag har min dotter och var ganska ung när jag fick henne, så vi har en fin relation.
    Har bott tillsammans med mer än en man och jag orkar till slut inte. Hur man än vänder och vrider på det blir det till slut begränsande, iaf för mig och vem jag är.
    Och jag vill inte ha det så. Hellre då en innerlig relation med en man som jag inte bor tillsammans med.
    Kanske ett öppet förhållande, en älskare, eller liknande.

Sedan får jag lite ångest och tänker "f-n jag kommer dö ensam" men det gör vi ju alla ändå... 
    Håller med om allt (utom dottern då).
    Känner exakt likadant. 
    Naughty by nature
  • Yoyna

Agri, ok röda stayups duger! Om du matchar dem med röda underkläder

• PrimitivMan
    och skrev 2012-11-01 21:06:50 följande:
    Åh, har du en hund?

Jag tror att det är en något överviktig bulldog. Har jag rätt eller har jag rätt? 

Du har fel och fel. Och jag har hund på riktigt. (Som jag borde ut och gå med just nu istället för att sitta här och häcka)
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Nice Girl Wrong Place
    Agridulce skrev 2012-11-01 21:08:55 följande:
    Känner exakt likadant. 
    Hjärta Jaså? Jag visste inte att du också kände så, det känns mkt fint att du kan relatera.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2012-11-01 21:11:40 följande:
    Skriver under jag med NG.
    I know baby
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • och
    PrimitivMan skrev 2012-11-01 21:12:06 följande:

Du har fel och fel. Och jag har hund på riktigt. (Som jag borde ut och gå med just nu istället för att sitta här och häcka)
    Okej då.

Golden retriever? 
    The hard way is the right way.
  • lille Birger
    Detta måste vara en av de mest självgoda trådarna någonsin.
  • ulfsas
    Agridulce skrev 2012-11-01 21:08:55 följande:
    Känner exakt likadant. 
    Säkert.
    Fast bara tills att de rätte dyker upp. Då är det ju kul att dela på allt tror jag.

Särbo är något so skulle fungera nu och några år framöver fast nog skulle jag vilja ha en kvinna som jag bor tillsammans med på ålderns höstDrömmer 
    Man, 192 cm, 48 år, Sundbyberg, singel ;)
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-01 21:07:43 följande:
    Ja precis, måste man leva tillsammans med någon?
    Jag tror inte att jag vill det. Eller så har jag bara inte hittat rätt person. Men alla kompromisser, en annan människa att anpassa sig efter, jag vet inte...
    Jag har min dotter och var ganska ung när jag fick henne, så vi har en fin relation.
    Har bott tillsammans med mer än en man och jag orkar till slut inte. Hur man än vänder och vrider på det blir det till slut begränsande, iaf för mig och vem jag är.
    Och jag vill inte ha det så. Hellre då en innerlig relation med en man som jag inte bor tillsammans med.
    Kanske ett öppet förhållande, en älskare, eller liknande.

Sedan får jag lite ångest och tänker "f-n jag kommer dö ensam" men det gör vi ju alla ändå... 

Du menade som jag tänkte. Jag håller med. Som det ser ut dock så anses det lite supsekt med någon som INTE vill leva i ett traditionellt parförhållande. Det finns nog ingen singel som är över 30 som inte ständigt får frågan "Har du träffat någon? Skall du inte träffa någon". Därav kommentaren om att vara revolutionär. För det är lite samhällsomstörtande och mot den allmänna åsikten. En kvinna (och även man) MÅSTE ha inställningen att man skall leva med någon.

Skulle jag idag skilja mig skulle jag inte söka efter att starta ett nytt parförhållande. Familjen 2.0 typ. Det finns för mycket krångligheter för att det skall fungera. Och då menar jag inte mig själv för jag är väldigt enkel (eller tja kanske inte). Att vara ett par innebär inte att man med automatik har uppnått ett fullvärdigt liv. Inte om man måste kompromissa med sig själv och sina önskningar.Man kan ha en fullvärdig relation utan att man delar på tv och tvättmaskin.  Varför välja bort det man själv anser viktigt Egoistiskt? Ja men alla är vi egoister. Det gäller bara att förstå det själv.
    Is sex dirty? Only if it's done right