• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Aynrand
    Kakaa skrev 2012-11-21 12:10:14 följande:
    Jag är uppfostrad utav min pappa och min farmor, min farmor var oldschool och bestraffningen för rejäla svordomar var riv och slit i örat (upp till att jag var 17) samt toalett-tjänstgöring = skrubba toaletten med en tandborste. (true story) Militärfamilj jajjemen!
    Hmm min erfarenhet är att om man inte får leva ut detta som barn svär man igenom hela livet bara man får möjlighet...detta är fallet för många västerlänningar (UK, Frankrike är praktexempel)

jag kan sitta och kalla folk för slapp- kuk och sladdrig fitta, sossejävel, mongo och allt möjligt mellan himmel och jord. Jag brukar må bättre efteråt
    Men are born ignorant, not stupid. They are made stupid by education - Bertrand Russell
  • Kakaa
    Aynrand skrev 2012-11-21 12:13:31 följande:
    Hmm min erfarenhet är att om man inte får leva ut detta som barn svär man igenom hela livet bara man får möjlighet...detta är fallet för många västerlänningar (UK, Frankrike är praktexempel)

jag kan sitta och kalla folk för slapp- kuk och sladdrig fitta, sossejävel, mongo och allt möjligt mellan himmel och jord. Jag brukar må bättre efteråt
    *ge tandborsten* gå och skrubba toalett.. :( 
  • Kakaa
    Aynrand skrev 2012-11-21 12:13:31 följande:

Min farmor hade gjort pulvermos utav dig :(
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-21 12:12:13 följande:
    Mm sa inte Malcom X det? Eller var det någon annan snubbe...
    Malcolm X
    "den som somnar med kliande rumpa vaknar med stinkande finger"
    Men are born ignorant, not stupid. They are made stupid by education - Bertrand Russell
  • Aynrand
    Kakaa skrev 2012-11-21 12:14:22 följande:
    Din farmor hade älskat mig!
  • MrC
    Kakaa skrev 2012-11-21 12:14:22 följande:
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2012-11-21 12:17:21 följande:
    Malcolm X
    "den som somnar med kliande rumpa vaknar med stinkande finger"
    Men usch jag äter!

Kyss 
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-21 11:58:19 följande:

Vem fan krigar för fred? Man krigar för att krossa sin fiende och omöjliggöra att de kan ställa till någon militär skada.  Det kan iof innebära fred. Eftergifter är ofta kostsamma i det långa loppet.

Problemet är många gånger att man inte vågar vara så kraftfull som det krävs för att lyckas i en militär konfliktlösning. Det kliniska kriget existerar inte. Visst kan man träffa 3:e fönstret med en kryssningsmissil, men vad hjälper det när underättelseinformation är felaktig (eller medvetet vilseförd av fienden för att kamma hem en propagandaseger) och istället för en militär ledningscentral så är det en skola.

Ett krig utan collateral damage är omöjligt. I slutändan är det alltid oskyldiga civila som blir lidande.  Hur försiktig man än försöker vara. Hänsynslöshet och våga fatta obekväma beslut är en förutsättning att lyckas. Hade inte de allierade varit hänsynslösa på gränsen till krigsförbrytare så hade vi antagligen pratat tyska nu. Hamburg, Dresden, Hiroshima som goda exempel. Gjorde man fel? Nej. Kunde man agerat annorlunda och löst det på annat sätt? Antagligen, men lätt att säga i efterhand.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Kakaa
    Aynrand skrev 2012-11-21 12:18:01 följande:
    Din farmor hade älskat mig!
    Inte om du hade gett henne en kindpuss med den munnen! du hade fått toalett-tjänstgöring med mig..